• Autor: MarkowyLP
    • Wyświetleń: 5871
    • Dodano: 2017-10-07 / 11:33
    • Komentarzy: 9

    Inwestycje w MZK coraz bliżej. Nowa zajezdnia, tabor i tablice na przystankach

    (fot. mat. prasowe)

    Już teraz rusza kompleksowa modernizacja zajezdni autobusowej w Opolu. Ma to poprawić komfort jazdy pasażerów, jak i samych kierowców. Całość remontu ma kosztować ponad 35 milionów złotych. Mają pojawić się również nowe autobusy i tablice informacyjne na przystankach.

    Prace mają dotyczyć renowacji zajezdni, w tym powstanie nowych warsztatów. Celem zakładu komunikacji miejskiej ma być obniżenie emisji spalin podczas przewozu mieszkańców Opola.

    - Będzie temu służyć m.in. przebudowa wszystkich dróg komunikacyjnych i placów postojowych z doprowadzeniem do każdego stanowiska postojowego sprężonego powietrza i energii elektrycznej. Pierwsze ma służyć napełnianiu układów pneumatycznych autobusów bez uruchamiania silnika, drugie utrzymaniu odpowiedniej temperatury zespołu napędowego tak, by po odpięciu instalacji było możliwe natychmiastowe eksploatowanie autobusu. Nie trzeba dodawać, jakie ma to znaczenie w okresie zimowym. W tym zakresie przedsięwzięcie wyskalowane jest na flotę liczącą docelowo 115 pojazdów. - tłumaczy Tadeusz Stadnicki, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Opolu.

    W ramach modernizacji powstać ma nowoczesny ciąg diagnostyczny do codziennej kontroli technicznej, a także hala o powierzchni ponad 2000 metrów kwadratowych, w której będą wykonywane wszystkie prace obsługowe na taborze, jak czyszczenie wnętrza pojazdów, czynności związane z obsługą systemów mechanicznych czy informatycznych. Modernizacja całego zaplecza ma umożliwić prace techniczne także na autobusach wodorowych i zasilanych paliwami wysokometanowymi. W ramach przewidzianego projektu mają powstać także pomieszczenie socjalne dla pracowników i kierowców.

    - Najtrudniejszym elementem przedsięwzięcia jest konieczność nieprzerwanego funkcjonowania tych elementów zajezdni, które umożliwią zachowanie ciągłości obsługi systemu komunikacyjnego. - wyjaśnia Stadnicki - Dlatego cały proces inwestycyjny został podzielony na etapy. Realizacja ostatniego etapu przewidziana jest na początek 2019 roku.

    Łączny koszt inwestycji to 35 milionów złotych, z czego 23 miliony pochodzą ze środków unijnych. Reszta to wkład samej spółki MZK.

    Zapowiedziane już wcześniej przybycie nowej floty autobusów ma rozpocząć się na wiosnę przyszłego roku. Wśród nowego taboru znajdzie się 15 autobusów klasy mega (18-metrowe) oraz 13 klasy maxi (12-metrowe). Kolejne dostawy nowych pojazdów mają nastąpić w drugiej części 2018 oraz początku 2019 roku.

    MZK planuje również zakup ponad 40 tablic informacyjnych na przystanki, które miałaby powiadamiać pasażerów o czasie przyjazdów kolejnych połączeń. Oprócz tego w mieście mają pojawić się automaty biletowe (stacjonarne i mobilne). Planowany termin uruchomienia tej części projektu modernizującego komunikację miejską w Opolu to druga połowa przyszłego roku.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2017-10-08 19:29:00 [87.102.12.*] id:1544348  
    krisss: Napisał postów [2133], status [Szycha] Reputacja
    W końcu coś zaczyna się dziać. Lepiej późno niż wcale. Takie tablice są już w wielu miastach nie wspominając o biletomatach. Jeszcze tylko buspasy i będzie gitara :)

    Nick:
    Treść:
    2017-10-08 12:45:52 [89.78.157.*] id:1544316  
    antyP.I.S.: Napisał postów [5736], status [VIP] Reputacja
    Ale łapki zacierają..35 baniek inwestycji=profity dla decydentów..

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2017-10-08 13:38:21 [185.127.20.*] id:1544317  
    matejko66: Napisał postów [2998], status [Szycha] Reputacja
    I ta "niedobra" Unia kasą znowu sypie...
    2017-10-07 20:47:50 [78.10.81.*] id:1544271  
    mirek1978: Napisał postów [1628], status [Szycha] Reputacja
    Przepraszam ale jak to się ma do ostatniego zakupu przez miasto kopcącego złomu autobusowego z Niemiec chyba z roku 2001 roku! Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić. Komunikacja w Opolu jest słaba, droga a same linie nie dopasowane do ilości pasażerów! Bez porównania z innymi miastami. Jeżeli myślenie w MZK jak i samym ratuszu się nie zmieni to dalej będzie lipa z komunikacją miejską!

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2017-10-07 20:53:20 [89.64.62.*] id:1544273  
    krytycznie: Napisał postów [250], status [maniak] Reputacja
    Mylisz się. Ostatnio kupili trzy sztuki z Sosnowca, który z kolei kilka lat temu kupił je z Wiednia. Jest to działanie jedynie na okres przejściowy do dostawy nówek. A taboru brak z uwagi na obietnice Wiśni, że każde dołączone do miasta sołectwo dostanie połączenie MZK. W związku z tym MZK wysyła na miasto więcej wozów.
    2017-10-07 22:44:25 [78.10.81.*] id:1544293  
    mirek1978: Napisał postów [1628], status [Szycha] Reputacja
    Ok dzięki za info! Tylko dlaczego mieszkańcy starego Opola mają cierpieć przez ambicje prezydenta!
    2017-10-07 15:32:07 [178.252.17.*] id:1544244  
    PauloOp23: Napisał postów [3723], status [VIP] Reputacja
    I podwyżka cen biletów.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2017-10-07 18:43:31 [94.254.156.*] id:1544252  
    luxusowy: Napisał postów [22579], status [VIP] Reputacja
    Ja mam helikopter :)
    2017-10-07 19:39:44 [89.64.62.*] id:1544258  
    krytycznie: Napisał postów [250], status [maniak] Reputacja
    Wybory za rok, podwyżki nie będzie. Problemem jest to, że dalej zostanie nieefektywny układ rzadko jeżdżących linii, stojących w tych samych co auta korkach. Jednym słowem - socjal, a nie nowoczesna komunikacja. Sam fajny tabor nie wystarczy, żeby ludzie zaczęli przesiadać się z samochodów.