- Autor: Mat
- Wyświetleń: 4845
- Dodano: 2014-11-14 / 20:40
- Komentarzy: 116
Kampania oczami ekspertów. Dużo gruszek na wierzbie i jedna niespodzianka.
Do ciszy wyborczej przed tegorocznymi wyborami samorządowymi pozostały już tylko godziny. Ponad 2 miesiące agitacji wyborczej szczególnie aktywne były w wykonaniu kandydatów na prezydenta Opola i radnych miasta. O ocenę stylu prowadzonych kampanii, jej pozytywne i negatywne strony, a także największe niespodzianki poprosiliśmy niezależnych ekspertów.
dr Tomasz Grzyb, psycholog z Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu
Ogromnym minusem tej kampanii w Opolu była sprawa Tomasza Garbowskiego i braku rejestracji list do rady miasta. To wiadomość zła nie tylko dla kandydata SLD i jego potencjalnych wyborców. Taka kompromitacja jednej siły politycznej odbija się na generalnym postrzeganiu wszystkich komitetów. Mam tu na myśli postrzeganie ich jako skrajnie nieprofesjonalnych, co zniechęca i może odbić się na i tak niskiej frekwencji. Martwi mnie też, że kampania samorządowa w przypadku prezydentów miast, wójtów czy burmistrzów coraz mocniej zaczyna przypominać kampanię prezydencką. A przecież nie wybieramy teraz ludzi do funkcji reprezentacyjnej ale dobrych gospodarzy, który mają ciężko pracować. Żaden z kandydatów na prezydenta Opola nie powiedział jaki widzi współpracę z przyszłą radą miasta, poza deklaracjami żeby była to jego rada. Dziwi mnie również, jak wielu kandydatów, mimo że opolanie to raczej rozsądni ludzie i niespecjalnie da im się wcisnąć przysłowiowy kit, postawili na obietnice obliczone tylko na populizm. To jednak postawa lekceważąca wyborców.
dr Błażej Choroś, politolog Uniwersytetu Opolskiego
Ta kampania wyborcza na pewno była interesująca. Trwała dosyć długo, sporo działo się w jej trakcie, była treściwa. 4 lata temu wszystko toczyło się wokół Ryszarda Zembaczyńskiego, który był murowanym faworytem do wygranej i wynik Tomasza Garbowskiego był sporą niespodzianką. W tym roku od początku w grze jest 3 kandydatów, i trzeba pamiętać, że mieliśmy jeszcze nieoczekiwany zwrot w postaci wypadnięcia z wyścigu Garbowskiego, który był jednym z faworytów. Negatywną stroną tej kampanii był miejscami jej styl, sporo nieczystych zagrywek ze strony kandydatów ale też duży populizm względem wyborców, który świadczy o niewielkim do nich szacunku.
dr Grzegorz Balawajder, ekonomista i politolog Uniwersytetu Opolskiego
To była wyjątkowo ciekawa kampania z uwagi na dużą ilość kandydatów i to kandydatów zaangażowanych. Jeśli prześledzić ostatnie tygodnie to liczba konferencji i akcji wyborczych, w których wzięli udział kandydaci nawet skazywani na porażkę w pierwszej turze, była ogromna. To z kolei przełożyło się na duże ilości przekazów medialnych i wyborcy mieli pełne spektrum oferty wyborczej. Ogromną niespodzianką było wypadnięcie z tego wyścigu Tomasza Garbowskiego i według mnie była to na tyle wielka skala kompromitacji, że jego elektorat do wyborów nie pójdzie wcale albo w bardzo niewielkiej liczbie. Z pewnością czeka nas druga tura i będzie przed nią jeszcze ciekawie.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Nerka: Napisał postów [2509], status [Szycha]
Ciekawe kto pozrywa te wszystkie naklejki ze drzwi w moim bloku!!!! W poniedziałek ma tego nie być!!!