Zwężenie jezdni umożliwi rozpoczęcie rozbiórki starej nawierzchni DK46, prowadzenie prac ziemnych oraz budowę przepustu. Po zakończeniu tego etapu prac, wykonawca przystąpi do wprowadzania kolejnej zmiany organizacji ruchu na tym odcinku.
- Umowę na rozbudowę drogi podpisaliśmy we wrześniu ubiegłego roku. Teraz wykonawca rozpoczął prace związane z budową nasypów, kontynuuje prace przygotowawcze m.in. w zakresie odhumusowania terenu. Trwają roboty branżowe związane z przebudową kolizji w zakresie infrastruktury technicznej. W rejonie przyszłego ronda (na skrzyżowaniu z DW401) realizowane są roboty drogowe związane z przygotowaniem i profilowaniem podłoża oraz wykonywaniem wykopów i rowów drogowych. Rozpoczęto też budowę kanalizacji deszczowej - informuje GDDKiA.
Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa
Realizacja tego zadania poza dostosowaniem nośności do 11,5 t/oś, wpłynie przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa i przepustowości z uwagi na panujące na tym odcinku wysokie średniodobowe natężenia ruchu.
Inwestycja przewiduje poszerzenie drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) do dwóch jezdni. Oznacza to, że po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z drogi dwujezdniowej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.
Co jeszcze poza rozbudową drogi
Ponadto w ramach inwestycji zaplanowano także m.in.: budowę obiektów mostowych nad rzeką Cielnicą oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), rozbudowę czterech skrzyżowań w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (tzw. grzybek). Zadanie zakłada również budowę oraz przebudowę chodników, budowę ekranów akustycznych. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną.
Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex z umową na kwotę 147 379 272,81 zł, a finał prac zaplanowano w 2024 r.
[moderacja]: Napisał postów [5876], status [VIP]
[moderacja]