• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 2239
    • Dodano: 2022-11-14 / 10:00
    • Komentarzy: 3
    • Artykuł sponsorowany

    KOLEJ na karierę w zawodzie kolejarza

    Zawód kolejarza to nie tylko profesja z tradycjami sięgająca początków kolei w Polsce ale również zawód
    z przyszłością. Kolej tworzą ludzie. Pasjonaci, którzy ofiarowali kolejowej służbie dziesiątki lat, jak również absolwenci stojący u progu rozwoju zawodowego. Stanowisk dla kolejarzy jest dużo: manewrowy, ustawiacz, prowadzący pociągi lub pojazdy kolejowe, rewident taboru - to tylko niektóre z nich.


    Dziś zawody kolejowe znajdują się w wykazach zawodów szkolnictwa branżowego, dla których prognozowane jest istotne zapotrzebowanie na pracowników w województwie opolskim. Na szczęście luka pokoleniowa się systematycznie zmniejsza a prestiż zawodu kolejarza zostaje odbudowany - podkreśla Rafał Łęski, Kierownik Działu Obsługi Kolei "Betrans" sp. z o. o.

    Często zawód kolejarza to zawód przechodzący z pokolenia na pokolenie - w naszej firmie również zdarzały się przypadki, kiedy ojciec przyprowadził do pracy syna ale w dobie zmieniającego się otoczenia, jest to również zawód dla młodych osób u progu swojej kariery, dla których to będzie profesja na całe życie - dodaje.

    Kto tworzy zespół i jak organizowane są prace manewrowe
    Bezpośredni udział w pracach manewrowych -poza ustawiaczami i manewrowymi - biorą udział także dyżurni ruchu oraz prowadzący lokomotywę manewrową - dlatego praca na manewrach to głównie praca zespołowa.

    Ustawiacz odpowiada za prawidłowe wykonanie prac manewrowych, czyli wszystkich czynności związanych z przemieszczaniem składów manewrowych od chwili przyjazdu pociągu do stacji docelowej do momentu podstawienia ich na poszczególne punkty rozładunkowe. Następnie po rozładunku wagonów ponowne odstawienie ich na tory stacyjne i przygotowanie do odjazdu. Aby realizować te zadania ustawiacz kieruje pracą lokomotywy manewrowej i nadzoruje wykonanie zadań przez manewrowego. Każdą jazdę manewrową drużyna manewrowa zgłasza dyżurnemu ruchu drogą radiową. Dyżurny ruchu natomiast przekazuje stosowne zezwolenie za pomocą sygnału na tarczy manewrowej, dopiero wtedy można przystąpić do realizacji zadania. Tak wygląda praca przez całą zmianę. Praca na manewrach odbywa się w ruchu ciągłym co związane jest z koniecznością stałego zapewnienia dostaw paliwa do produkcji energii elektrycznej przez Elektrownię Opole.

    Ten tryb jest dla mnie dużą zaletą. Wolny dzień w tygodniu mogę poświęcić na codzienne domowe obowiązki albo załatwienie spraw prywatnych - mówi Bartosz, ustawiacz wykonujący prace manewrowe na terenie infrastruktury kolejowej Elektrowni Opole. Dodatkową zaletą pracy na manewrach w przeciwieństwie do pracy kolejarzy liniowych jest stałe miejsce pracy, dzięki czemu można planować życie rodzinne bez obawy o rozłąkę- dodaje.

    Zawód kolejarza to ciekawe doświadczenie, gdzie każdy dzień pracy jest inny - nie ma więc mowy o rutynie i nudzie.

    Czas skierować przyszłość zawodową na WŁAŚCIWE TORY !
    "Betrans" sp. z o. o. należy do większych spółek dedykowanych w zakresie świadczenia usług transportowych i kolejowych dla PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. Jako wykonawca świadczy w województwie opolskim usługi związane z pracą manewrową na terenie infrastruktury kolejowej PGE GiEK S.A. Oddział Elektrownia Opole.

    Jak zostać kolejarzem?
    Oczywiście wymagany jest odpowiedni stan zdrowia i wykształcenie co najmniej zasadnicze zawodowe. Ale do tego by zostać kolejarzem potrzebny jest głównie entuzjazm, energia, odrobina pasji i chęć uczenia się nowych rzeczy - spółka zapewnia wszystkie niezbędne szkolenia. Dla młodych ludzi staramy się być atrakcyjnym pracodawcą i przekonywać ich, że warto być kolejarzem - podkreśla Ewa Ciachorowska, Z-ca Kierownika Działu Obsługi Kolei "Betrans" sp. z o. o.

    Osoby otwarte na nowe doświadczenia, samodzielne oraz potrafiące pracować w zespole zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą:

    Betrans.pl oferta pracy
    Pgegiek.pl oferta pracy
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-11-14 13:06:48 [89.67.3.*] id:1651632  
    DonPedro69: Napisał postów [11078], status [VIP] Reputacja
    Za szczeniaka mnie kręcił ten zawód.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2022-11-16 17:23:08 [90.156.124.*] id:1651787  
    siostra_brygida: Napisała postów [48030], status [VIP] Reputacja
    A ja często słyszałam takie powiedzenie; ojciec porządny, matka porządna, a syn kolejarz...
    2022-11-14 17:36:03 [46.204.12.*] id:1651648  
    Mario-Opole: Napisał postów [1387], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Jak widzę tekst "pasjonaci", "z ojca na syna" i inne bzdury to mi się odechciewa. Dla mnie wygląda to tak-> tyranina w piątek, świątek, niedzielę, święta, brak długich wolnych weekendów, dniówki przeplatane z nockami itp. Chcesz się napić z kumplem /synem / teściem - pozostaje pogodynka? Bo przecież wolne w tygodniu. Rodzina w weekend wciąga rosół, idzie na spacer a kolejarz patrzy na nudne tory które tylko się wleką do przodu. To ma być ten brak nudy? To ma być każdy inny dzień? Tylko jednego mi brakuje do układanki - za ile te wyrzeczenia? Ile trzeba zarabiać żeby to miało sens a jakie są realia?

    Nick:
    Treść: