- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 2548
- Dodano: 2022-06-04 / 08:05
- Komentarzy: 14
Wypadki na przejściach dla pieszych. Niepokojące dane w Opolu
Od czerwca do grudnia 2021 roku liczba kolizji i wypadków na przejściach dla pieszych w Opolu wzrosła o 60% w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku. Na każdych 10 tys. opolan przypadło 1,9 takiego zdarzenia. Na tle innych miast w Polsce oznacza to spadek bezpieczeństwa pieszych.
W czerwcu 2021 roku weszły w życie znowelizowane przepisy, które miały poprawić bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. W ubiegłym roku liczba zdarzeń z udziałem pieszych na pasach w całej Polsce zmniejszyła się o 9% w porównaniu do roku 2020. Bilans ofiar śmiertelnych i rannych w wypadkach także uległ poprawie. Obraz jest jednak nieco inny, gdy przyjrzeć się poszczególnym województwom i miastom.
Od czerwca do grudnia 2021 roku w Opolu doszło do 24 kolizji i wypadków na przejściach dla pieszych. To o 9 zdarzeń więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Nie każda niebezpieczna sytuacja wynikała z nieudzielenia pierwszeństwa pieszym, ale niemal wszystkie skutkowały najechaniem na nich (22). Statystycznie na 10 tys. mieszkańców Opola przypadło 1,9 takiego zdarzenia. Wzrost na poziomie 60% nie był przy tym najgorszym wynikiem w województwie opolskim - w Kędzierzynie-Koźlu wyniósł on aż 700%.
- Sytuacja na polskich drogach w poszczególnych regionach naszego kraju jest cały czas analizowana nie tylko przez instytucje odpowiedzialne za poprawę bezpieczeństwa. Niekorzystne statystyki wypadkowe mogą przekładać się także na wyższą cenę obowiązkowego ubezpieczenia samochodu należącego do mieszkańca danego miasta czy województwa. Oczywiście, nie jest to jedyny czynnik brany pod uwagę podczas wyceny składki. Obok danych kierowcy i parametrów pojazdu ubezpieczyciele uwzględniają zazwyczaj natężenie ruchu drogowego, gęstość zaludnienia czy nawet ukształtowanie terenu, aby jak najdokładniej oszacować ryzyko wystąpienia kolizji drogowej. Pamiętajmy też, że wkrótce cena składki OC zostanie uzależniona od historii popełnionych wykroczeń i przestępstw drogowych - komentuje Stefania Stuglik, ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych rankomat.pl.
Od momentu wejścia w życie nowych przepisów do końca 2021 roku tylko w 6 województwach odnotowano spadek liczby kolizji i wypadków na przejściach dla pieszych w porównaniu do roku poprzedniego. W takim ujęciu najgorzej wypadają województwa: lubelskie (+32%), omawiane opolskie (+26%) i wielkopolskie (+25%). Z kolei największy spadek odnotowano w województwie warmińsko-mazurskim (-14%).
Wydarzenia pod patronatem portalu
Napisz co o tym myślisz!
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
KK 35947: Napisał postów [3078], status [Szycha]
Głupie prawo zbiera żniwo, już to kiedyś pisałem i zostałem tutaj zrugany przez wszech wiedzących tego forum no i moja teza się potwierdza teraz w statystykach, fizyka jest nieubłagana a prawo do nieśmiertelności nadane jednym niemyślącym przez innych takich samych nie działa bo to nie jest takie proste ...