- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 2265
- Dodano: 2022-01-06 / 14:43
- Komentarzy: 6
Tegoroczne plany inwestycyjne Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu wyniosą 98 mln zł
143 miliony złotych, z czego 98 milionów złotych na inwestycje - to tegoroczne plany Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. O tych planach marszałek Szymon Ogłaza i dyrekcja ZDW poinformowali na konferencji prasowej.
- Ten rok będzie przejściowy, bo będziemy realizować zarówno zadania za pieniądze europejskie, pochodzące z kończącej się perspektywy, jak i zaczniemy - trochę na kredyt z budżetu województwa - robić zadania, które powinny być finansowane z przyszłej perspektywy unijnej, która jednak nie jest jeszcze sformalizowana. Nie ma jeszcze umowy partnerstwa, siłą rzeczy nie ma jeszcze zatwierdzonego programu regionalnego - mówił członek zarządu województwa Szymon Ogłaza. - Ale my zawsze jesteśmy przygotowani do tego, żeby realizować jak najwięcej inwestycji na naszych drogach, żeby się one zmieniały, żeby podróżowało się po nich lepiej i bezpiecznie - dodawał marszałek.
Wśród zaplanowanych 25 inwestycji są m.in. te, które rozpoczęły się jeszcze w ubiegłym roku. To w sumie cztery zadania - przebudowa DW 416 w Kietrzu, DW 461 w Brynicy, DW 487 w Roszkowicach oraz DW 462 Stobrawa - Kopanie - Łosiów - Pogorzela - Krzyżowice (ta ostatnia przebudowa to zadanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg). - Planujemy, że prace na drogach w Brynicy i Roszkowicach zostaną zakończone w tym roku - mówił dyrektor ZDW Bartłomiej Horaczuk. - Zakończenie kompleksowej przebudowy drogi w Kietrzu zaplanowane jest na 2023 rok. A jeśli chodzi o tę ostatnią inwestycję, to projekt jest już na ukończeniu i mamy nadzieję wejść na plac budowy jeszcze w tym roku - dodawał.
Przygotowane do ogłoszenia przetargów są także inwestycje, które będą finansowane z budżetu województwa, ale władze regionu liczą także na wsparcie samorządów lokalnych. - Mamy listę zadań, jesteśmy gotowi do przetargów, w chwili ich rozstrzygnięcia będziemy ustalać z gminami montaż finansowy - wyjaśniał dyrektor Horaczuk. To kilka inwestycji: dokończenie budowy chodników przy DW 417 w Racławicach Śląskich i DW 462 w Pogorzeli, przebudowy DW 458 w Ptakowicach, wymiana nawierzchni i budowa ścieżki rowerowej na DW 409 w Gogolinie oraz DW 457 z Chróścic do Siołkowic Starych.
W ramach kończącego się Regionalnego Programu Operacyjnego będą realizowane cztery inwestycje - właśnie rozpoczynająca się, a niezwykle wyczekiwana, przebudowa DW 414 o długości 2,4 kilometra na odcinku Przysiecz - Prószków na kwotę 17 mln zł, rozbudowa DW 409 z Rożniątowa do Strzelec Opolskich za 5,7 mln zł (1,2 km), rozbudowa dwóch kilometrów DW 416 ze Ściborowic do Kórnicy za 5,2 mln zł oraz przebudowa dwóch kilometrów DW 408 w Ortowicach za 9,2 mln zł.
W tym roku także mają się rozpocząć zadania, które będą finansowane z funduszy unijnych przyszłej perspektywy, a póki co, prefinansowane z budżetu województwa. - Rozpoczynamy te inwestycje z perspektywy 2021-2027, bo już długo czekają i widzimy, że wszystko wokół drożej, także te inwestycje, więc przygotowaliśmy kilka przetargów oszacowane w sumie na 52,6 mln złotych - mówił Szymon Ogłaza. W tym toku zostaną wiec ogłoszone przetargi na przebudowę 4 km DW 429 w Prószkowie, 1,9 km DW 454 w Krogulnej, 1,6 km DW 408 na odcinku Kędzierzyn-Koźle - Brzeźce oraz kilometrowego odcinka DW 423 w Zdzieszowicach. Przygotowana jest także do realizacji inwestycja na drodze 901 Zawadzkie - Kielcza, która już długo czeka na swoje szczęśliwe zakończenie.
Starania o pieniądze z budżetu państwa
- Co roku staramy się korzystać ze wszelkich źródeł finansowania, w tym z budżetu państwa - mówił Bartłomiej Horaczuk. - To są m.in. zadania mostowe, dofinansowane z Ministerstwa Infrastruktury. W roku 2022 przewidujemy przebudowę mostów z korektą łuków w Dąbrówce Łubniańskiej i Łubnianach za 6 mln zł. Jeśli po tych robotach zostaną oszczędności, to mamy w rezerwie przygotowane dwa zadania - przepusty wraz z rozbudową w Gwoździcach za 3 mln zł oraz przepust w Jełowej za 300 tysięcy złotych - informował dyrektor ZDW.
Na podpisanie umowy czekają dwa kolejne zadania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - to rozbudowa ponad 7 kilometrów drogi na odcinkach DW 424 Gwoździce - Odrowąż - Gogolin i DW 415 Gwoździce - Rogów oraz 8,5 kilometra DW 429 w Polskiej Nowej Wsi i DW 435 od Wawelna do drogi krajowej nr 46. Obydwie inwestycje mają w sumie kosztować 105 milionów złotych. - Czekamy na sygnały z Ministerstwa Infrastruktury i Ministerstwa Obrony Narodowej dotyczące podpisania tych umów, aby niezwłocznie przystąpić do ich realizacji, bo to ważne, wyczekiwane zadania - mówił Szymon Ogłaza.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
fajans: Napisał postów [1], status [żółtodziób]
Szanowny Zarządzie Województwa i Dyrekcjo Dróg Wojewódzkich w Opolu, dlaczego w Waszych planach brak jest jakichkolwiek planów modernizacji drogi wojewódzkiej nr 423, w miejscowości Przywory gm. Tarnów Op.Modernizacja tej drogi,powinna polegać na adaptacji istniejącego chodnika, w środkowej części Przywór na ścieżkę pieszo-rowerową,i połączenie jej od ronda, w kierunku do Opola, w okolicach f-my BETARD, z istniejącymi ciągami. W chwili obecnej,natężenie ruchu samochodowego w ciągu tej drogi jest tak ogromne, że są trudności w przechodzeniu przez tę drogę z jednej strony na drugą.Dodatkowe zagrożenie stwarza fakt,że ze względu na brak wspomnianej ścieżki pieszo-rowerowej, większość rowerzystów udających się na pętlę autobusową MZK, czy do istniejących zakładów pracy, porusza się po tej drodze, stwarzając tym samym duże niebezpieczeństwo. Na istniejącym chodniku w mowa którymtej części Przywór istnieje również duże natężenie ruchu pieszych. Odcinek o którym mowa to zaledwie 1600 metrów. Aż się prosi ażeby ten ruch skierować poza naszą miejscowość,Jeżeli prośby nie odniosą pozytywnego efektu, to mieszkańcy Przywór będą zmuszeni do podjęcia drastyczniejszych środków z blokadą włącznie.