• Autor: Woytazz
    • Wyświetleń: 1632
    • Dodano: 2025-09-03 / 16:00
    • Komentarzy: 2

    Metrobusem będzie szybciej - Opole pierwszym miastem w Polsce z nowoczesnym projektem

    Opole nie zwalnia tempa. Po zapowiedzi budowy trasy średnicowej, władze miasta ogłosiły kolejny ambitny projekt - wdrożenie nowoczesnego systemu szybkiej komunikacji autobusowej BRT (Bus Rapid Transit), zwanego również Metrobusem. To rozwiązanie ma zrewolucjonizować sposób przemieszczania się po mieście, znacząco skracając czas przejazdów i zwiększając komfort podróży mieszkańców.

    - To innowacyjne rozwiązanie w skali kraju - mówi Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola. - System BRT łączy zalety kolei - czyli szybki przejazd - z elastycznością tradycyjnych autobusów, które mogą docierać do różnych części miasta bez konieczności budowy infrastruktury szynowej.

    W Opolu BRT zostanie poprowadzone w śladzie planowanej trasy średnicowej, która ma połączyć zachodnią i wschodnią część miasta. Projekt przewiduje utworzenie dwóch linii - nowej linii numer 2 oraz zmodyfikowanej linii 15.

    Linia numer 2 będzie przebiegała od ulicy Wschodniej, przez Grudzicką, Tysiąclecia, Ozimską, dworce PKS i PKP, a następnie ulicą Struga i dalej w kierunku Prószkowskiej, Niemodlińskiej aż po ulicę Dambonia. Z kolei linia 15 rozpocznie swój bieg na ulicy Witosa (os. AK), przejedzie przez Rataja, Katowicką, Ozimską, Struga, a następnie skieruje się na Prószkowską - w stronę Szczepanowic, Wójtowej Wsi i Winowa.

    - Linia numer 2 ma szansę stać się takim samym hitem, jak obecna linia numer 1 - przekonuje Tomasz Zawadzki, naczelnik wydziału transportu i zarządzania ruchem. - Dzięki specjalnemu korytarzowi BRT przejazdy będą nie tylko szybsze, ale i bardziej punktualne.

    Największą zmianą, jaką odczują mieszkańcy, będzie znaczące skrócenie czasu podróży. - Na najbardziej obciążonych odcinkach czas przejazdu może się skrócić nawet sześciokrotnie - zapowiada Tadeusz Stadnicki, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Opolu. - Dla przykładu: trasa, która dziś w godzinach szczytu zajmuje 35-40 minut, w nowym systemie BRT będzie pokonywana w zaledwie 6-12 minut. To zmiana, która robi różnicę.

    Miasto nie zamierza poprzestać na dwóch liniach. W kolejnych latach planowane jest rozszerzenie systemu BRT także w rejon dzielnicy Metalchem. Całość ma zostać uruchomiona wraz z oddaniem do użytku trasy średnicowej, co planowane jest na rok 2029.

    Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Opole stanie się jednym z pierwszych miast w Polsce, które wdrożą system BRT - i być może da przykład innym samorządom, jak skutecznie unowocześniać transport miejski.

    Zdjęcie (1/3)

    (Fot. Opole)

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2025-09-03 19:29:39 [194.29.183.*] id:1684485  
    ombre: Napisał postów [20698], status [VIP] Reputacja
    Są tacy co w to wierzą?

    Nick:
    Treść:
    2025-09-03 16:47:41 [91.150.198.*] id:1684479  
    smith69: Napisała postów [23], status [nowy] Reputacja
    nie potraficie połączyć Opole Główne z Zachodnim i Wschodnim a jakieś BRT będziecie robić? its najpierw wyregulujcie bo to jakaś kpina z podatnika który zasponsorował ten system i teraz stoi w korkach!

    Nick:
    Treść:
    ,
    reklama

    Najczęściej czytane

    Powiązane materiały

    Polub nas!

    Chmura tagów

    Ogłoszenia