• Autor: Dżacheć
    • Wyświetleń: 885
    • Dodano: 2024-01-15 / 18:34
    • Komentarzy: 1

    ZUS podsumował rok -najwięcej osób skorzysta z bezpośredniej rozmowy z doradcą

    (Fot. Dżacheć)

    Ponad 282 tys. klientów odwiedziło w minionym roku sale obsługi w opolskich placówkach ZUS. Najwięcej osób skorzystało z bezpośredniej rozmowy z doradcą ZUS w opolskim oddziale. Najmniej klientów odwiedziło placówkę ZUS w Oleśnie.

    Chociaż ZUS coraz bardziej zorientowany jest na elektroniczny kontakt z klientem i usługi cyfrowe, to wciąż wielu klientów najbardziej ceni rozmowę twarzą w twarz z pracownikiem ZUS.

    W województwie opolskim mieszkańcy regionu mogą skorzystać z 11-stu takich miejsc.

    - W 2023 roku w placówkach ZUS na terytorium województwa opolskiego obsłużyliśmy bezpośrednio niemal 282 tysiące osób. Najwięcej klientów skorzystało z usług pracowników sali obsługi w Oddziale ZUS w Opolu - nieco ponad 63 tysiące. Około 42,5 tysiąca osób przyjęli doradcy Inspektoratu w Nysie, a 40,6 tysięcy zainteresowanych pracownicy placówki w Kędzierzynie-Koźlu - informuje Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w Opolu.

    Najmniej osób konsultanci ZUS mieli okazję obsłużyć w Inspektoratach ZUS w Oleśnie, bo niecałe 15 tys. oraz w Prudniku, gdzie pracownicy tej placówki przyjęli 15,2 tys. klientów.

    Opolski ZUS przeanalizował co załatwiali mieszkańcy regionu podczas wizyt na salach obsługi klientów. Najwięcej osób przyszło załatwić sprawy związane z emeryturami i rentami, w sumie niemal 135,5 tys. O połowę mniej klientów, bo 63,5 tys. odwiedziło opolskie placówki ZUS w sprawach firm i pracowników. O zasiłki i świadczenia rehabilitacyjne pytało w ubiegłym roku przeszło 46,5 tys. mieszkańców regionu, a profil PUE ZUS i jego obsługa były tematem rozmowy ponad 10 tys. osób. Sporą rzeszę zainteresowanych przyciągnęły świadczenia dla rodzin (500+ i 800+), bo przeszło 26 tys.

    W ostatnich kilku latach ZUS przeobraził się w e-urząd dostępny 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Dużą rolę odgrywa Platforma Usług Elektronicznych ZUS, na której profil założyło niemal 12,3 mln użytkowników. Dla lekarzy i pacjentów - pełna elektronizacja zwolnień lekarskich, dla przedsiębiorców - możliwość samodzielnego generowania na PUE ZUS potwierdzeń z Zakładu do wykorzystania w bankach, sądach czy urzędach, dla rodziców - opcja wnioskowania przez PUE o świadczenie wychowawcze, wyprawkę szkolną czy wcześniej o Polski Bon Turystyczny. To tylko przykłady przejścia z papierowego sposobu kontaktu z klientami na formułę elektroniczną.

    Dużym ułatwieniem dla klientów ZUS okazała się możliwość wideorozmowy z konsultantem w ramach e-wizyty, którą można przeprowadzić dzięki urządzeniom mobilnym jak smartfon czy tablet. To rozwiązanie ZUS uruchomił w trakcie pandemii. Rozmowę można zamówić w dni robocze między godz. 9 a 14.05. Mieszkańcy Opolszczyzny dołączyli do grona klientów, którzy mogli sięgnąć po taką formę załatwienia indywidualnej sprawy na początku listopada 2020 r.

    reklama

    Wydarzenia pod patronatem portalu

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2024-01-16 06:13:16 [31.60.99.*] id:1668980  
    liberty: Napisał postów [5286], status [Szycha] Reputacja
    Zakład Utylizacji Szmalu XD

    Nick:
    Treść: