• Autor: kam_ila
    • Wyświetleń: 3620
    • Dodano: 2023-04-28 / 15:44
    • Komentarzy: 8

    Ulica 1-Maja przy Placu Dworcowym zostanie poszerzona

    (Fot. Dżacheć)

    "Korkowy dramat" w pobliżu Centrum Przesiadkowego Opole Główne ma być zażegnany. Miasto szykuje się do przebudowy ulicy w rejonie Placu Dworcowego i poszerzenie jej o pas do skrętu w prawo.


    Początkowo w okolicy skrzyżowania ulic 1-Maja i Armii Krajowej mówiono o budowie ronda. Inżynierowi ruchu przeforsowali jednak ten pomysł na korzyść skrzyżowania świetlnego. Twierdzili oni, że w tamtym miejscu rozwiązanie w postaci skrzyżowania jest lepsze, bardziej funkcjonalne. Niestety, praktycznie od razu ulica zaczęła się korkować, a kierowcy robią wszystko, by ominąć ten odcinek drogi.

    - Powrót z pracy między godziną 15.00, a 16.00 w tygodniu to jakiś dramat. Stoi już cała Piastowska, stoi Korfantego, a po przekroczeniu świateł, gdzie przechodzą piesi stoimy dalej. Często nawet kiedy włącza się zielone światło, nikt się nie ruszy, bo dalej jest czerwone, a na ulicę próbują dostać się jeszcze pojazdy wyjeżdżające z Krakowskiej. Podróż tym kilkudziesięciometrowym odcinkiem to w najlepszym przypadku kilka minut - mówi nasz Czytelnik.

    - Wcześniej jadąc od ul. Piastowskiej można było na ul. 1 Maja (na wysokości skrzyżowania z ul. Krakowską) jechać prosto, lub odbić w prawo, na wiadukt im. Żołnierzy Wyklętych w Opolu. Teraz wszyscy stoją na jednym pasie. Dodatkowo w godzinach szczytu trudno skręcić z ul. Krakowskiej w ul. 1 Maja, ponieważ na obu pasach cały czas stoją samochody - słyszymy.

    - Korek powstaje dlatego, że z ul. 1 Maja, skręcając w lewo w ul. Reymonta, czeka się 2 min, podczas gdy na wprost zielone światło świeci się też 2 min, ale wszyscy czekają na skręt. Masakra, cała ulica 1 Maja stoi - dodaje.

    Prawoskręt ma powstać wzdłuż placu dworcowego. Zaczynać się będzie przy skrzyżowaniu Krakowskiej z Korfantego i prowadzić do Kołłątaja. Firma, która będzie prowadziła prace ma maksymalnie wykorzystać istniejące elementy infrastruktury, czyli m.in. krawężniki i kostkę, a elementy kolidujące mają być przesunięte.

    Wykonawca nie będzie ingerował w istniejącą drogę rowerową oraz chodnik. Jedynie na potrzeby dodatkowego pasa ma być zagospodarowana trawa między ciągiem pieszo rowerowym, a jezdnią. Te rozwiązania mają pozwolić zminimalizować koszt inwestycji.

    Prawoskręt w połączeniu z funkcjonującym systemem ITS ma upłynnić jazdę w rejonie Centrum Przesiadkowego Opole Główne. Wykonawca będzie miał 9 miesięcy od podpisanie umowy na zaprojektowanie i wybudowanie pasa do skrętu w prawo.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2023-04-29 20:04:37 [213.194.247.*] id:1659373  
    JanuszB: Napisał postów [290], status [maniak] Reputacja
    Jak zwykle po..eby zza biurka, którzy na papierze tylko potrafią coś narysować a w praktyce wychodzi totalnie g..o. Wąskie skrzyżowania, dużymi autami problem gdzieś skręcić a ten ITS na który poszło tyle kasy to chyba w oczach urzędasów pięknie działa. Niech już oni nic nie planują to będzie mniej strat

    Nick:
    Treść:
    2023-04-29 14:45:57 [89.64.43.*] id:1659369  
    Peugeot406: Napisał postów [1007], status [stały bywalec] Reputacja
    Nie da się stale "poszerzać" centrum małej mieściny! Ilość samochodów wzrosła tak, że to miasto ich nie "obsłuży". Pamiętam Opole z lat 70, nie było żadnych problemów z płynnością ruchu i parkowaniem bo zachowane były proporcje i równowaga pomiędzy siecią dróg a ilością samochodów. Teraz wszystko i wszędzie jest oblepione samochodami, miasto się udusiło od tego dobrobytu!

    Nick:
    Treść:
    2023-04-28 21:07:27 [194.29.182.*] id:1659349  
    KK 35947: Napisał postów [3396], status [VIP] Reputacja
    Nie no spoko teraz Piastowska i Korfantego mogą stać w korku permanentnym w obie strony , ważne że ITS "działa" Gdzie jest NIK?

    Nick:
    Treść:
    2023-04-28 20:08:32 [83.4.165.*] id:1659348  
    phil: Napisał postów [331], status [pismak] Reputacja
    Barany skończone do tego bajzlu powinien wejść NIK i pozamykać tych tumanów aż oddadzą zmarnowane pieniądze zero wiedzy wyobraźni całe miasto to jeden wielki korek a ci budują jakieś nikomu niepotrzebne wodotryski i piepszą o ekologii jak tym czasem tysiace aut stoi w korkach i produkuje spaliny

    Nick:
    Treść:
    2023-04-28 19:29:34 [188.146.196.*] id:1659347  
    xNomadx: Napisał postów [227], status [maniak] Reputacja
    No tak. Najpierw wybudować a potem naprawiać problemy i niedopatrzenia.

    Nick:
    Treść:
    2023-04-28 19:12:36 [83.26.56.*] id:1659346  
    Krzycho: Napisał postów [4915], status [VIP] Reputacja
    Takie rzeczy tylko w Opolu, czyli znowu totalne zakorkowanie tamtej części miasta. A dopiero co skończyła się przebudowa :)))) Drogowcy to nigdy nie będą się martwić o robotę :))) chyba są w zmowie z projektantami

    Nick:
    Treść:
    2023-04-28 18:34:41 [188.123.205.*] id:1659345  
    ombre: Napisał postów [19841], status [VIP] Reputacja
    W Opolu wszystko projektują ludzie którzy tu nie mieszkają i nie mają zielonego pojęcia jak to miasto funkcjonuje.Na planach im to wszystko zawsze ładnie wygląda a w praktyce okazuję się bublem jak bruk przed dworcem lub te centra przesiadkowe na których się nikt na nic nie przesiada.

    Nick:
    Treść:
    2023-04-28 15:52:57 [5.172.237.*] id:1659344  
    opolaninn: Napisał postów [2634], status [Szycha] Reputacja
    Droga w armii krajowej miała zostać ?i byłoby po problemie ! Mam nadzieje ze ktoś odpowie za taki bubel projektowy ??!!

    Nick:
    Treść: