• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 5628
    • Dodano: 2021-04-28 / 18:07
    • Komentarzy: 2

    Trwa budowa nowego peronu na stacji Opole Główne. Remont przejdą też przejścia podziemne

    (Fot. Dżacheć)

    Na stacji Opole Główne zbudowana została już konstrukcja nowego peronu 1A o długości 150 metrów i wysokości 76 cm. Dodatkowo rozpoczęto prace remontowe przejścia podziemnego.


    Nowy peron ułatwi dostęp do pociągów. Największa inwestycja kolejowa na Opolszczyźnie, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skróci czas podroży i zwiększy ofertę przewozu towarów. Projekt za ponad 815 mln zł jest współfinansowany z udziałem instrumentu CEF "Łącząc Europę".

    Zostanie tam zamontowana 75 metrowa wiata. Peron zapewni obsługę pasażerską pociągów w kierunku Kędzierzyna - Koźla, Strzelec Opolskich i stacji Fosowskie. Nowy peron usprawni obsługę pociągów pasażerskich i zwiększy przepustowość stacji Opole Gł. Prace zostały tak zorganizowane, aby zapewniona była stała dostępności do pociągów.

    Podróżni korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach. W Kędzierzynie - Koźlu gotowe są perony nr 2 i 3. Przygotowywane są perony nr 1 i 4. Wygodny dostęp do pociągów gwarantują także nowe perony m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz na przystanku w Jasionie. Korzystnie zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40-metrowe przejście pod torami. Obiekt zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na druga stronę linii kolejowej. Od Opola do Kędzierzyna - Koźla 10 stacji i przystanków będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dostęp do peronów ułatwią pochylnie. Na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole Grotowice będą windy. Na nowych peronach przewidziano czytelne oznakowanie oraz wiaty i ławki. Montowane jest nowe oświetlenie.

    Pociągi jadą po dwóch nowych torach na odcinku 25 km od Raszowej przez Zdzieszowice, Gogolin do stacji Przywory Opolskie. Wykonawca przebudowuje pozostałe tory na odcinkach: Kędzierzyn - Koźle - Raszowa i Przywory Opolskie - Opole Groszowice. Cały czas, utrzymany jest ruch pociągów jednym lub dwoma torami.

    Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Są nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Po zakończeniu prac pociągi pojada z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.

    Rozpoczęto także prace remontowe przejścia podziemnego. Remont przejścia podziemnego pomiędzy peronem pierwszym i drugim na stacji Opole Główne 26 marca rozpoczął opolski Zakład Linii Kolejowych. Zapewniono taki sposób prowadzenia prac, by pasażerowie bezpiecznie korzystali z tunelu pomiędzy peronami.

    - Aktualnie naprawiane są ściany. Zdejmowana jest stara zniszczona okładzina z cegły klinkierowej, zastąpi ją nowa cegła. Przejście utrzyma charakter podobnych obiektów na stacjach w Brzegu i Wrocławiu Wykonane zostanie odwodnienie oraz izolacja ścian. Remont obejmuje także posadzkę i schody do tunelu. Po montażu instalacji elektrycznej wykonane będzie nowe oświetlenie - informuje PKP-PLK.

    Prace potrwają do końca maja. Realizowane są w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. Koszt przedsięwzięcia 350 tysięcy zł.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-04-28 21:07:19 [89.67.13.*] id:1611928  
    DonPedro69: Napisał postów [11075], status [VIP] Reputacja
    Co jest? Żadnych komentarzy pod ostatnimi artykułami. Jakiś bojkot? Wyłamałem się? ;-)

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2021-04-29 09:02:12 [217.173.195.*] id:1611936  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Widocznie nie wszyscy mają tyle czasu o Ty. Albo w tych godzinach relaksują się :)