- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 5628
- Dodano: 2021-04-28 / 18:07
- Komentarzy: 2
Trwa budowa nowego peronu na stacji Opole Główne. Remont przejdą też przejścia podziemne
Na stacji Opole Główne zbudowana została już konstrukcja nowego peronu 1A o długości 150 metrów i wysokości 76 cm. Dodatkowo rozpoczęto prace remontowe przejścia podziemnego.
Nowy peron ułatwi dostęp do pociągów. Największa inwestycja kolejowa na Opolszczyźnie, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skróci czas podroży i zwiększy ofertę przewozu towarów. Projekt za ponad 815 mln zł jest współfinansowany z udziałem instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Zostanie tam zamontowana 75 metrowa wiata. Peron zapewni obsługę pasażerską pociągów w kierunku Kędzierzyna - Koźla, Strzelec Opolskich i stacji Fosowskie. Nowy peron usprawni obsługę pociągów pasażerskich i zwiększy przepustowość stacji Opole Gł. Prace zostały tak zorganizowane, aby zapewniona była stała dostępności do pociągów.
Podróżni korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach. W Kędzierzynie - Koźlu gotowe są perony nr 2 i 3. Przygotowywane są perony nr 1 i 4. Wygodny dostęp do pociągów gwarantują także nowe perony m.in. na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz na przystanku w Jasionie. Korzystnie zmienia się stacja w Gogolinie, gdzie budowane jest 40-metrowe przejście pod torami. Obiekt zapewni bezpieczny dostęp do peronów i komunikację z jednej na druga stronę linii kolejowej. Od Opola do Kędzierzyna - Koźla 10 stacji i przystanków będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Dostęp do peronów ułatwią pochylnie. Na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole Grotowice będą windy. Na nowych peronach przewidziano czytelne oznakowanie oraz wiaty i ławki. Montowane jest nowe oświetlenie.
Pociągi jadą po dwóch nowych torach na odcinku 25 km od Raszowej przez Zdzieszowice, Gogolin do stacji Przywory Opolskie. Wykonawca przebudowuje pozostałe tory na odcinkach: Kędzierzyn - Koźle - Raszowa i Przywory Opolskie - Opole Groszowice. Cały czas, utrzymany jest ruch pociągów jednym lub dwoma torami.
Obok torów wybudowano konstrukcje wsporcze i zamontowano nową sieć trakcyjną. Są nowe urządzenia sterowania ruchem, które zwiększyły poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Po zakończeniu prac pociągi pojada z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut.
Rozpoczęto także prace remontowe przejścia podziemnego. Remont przejścia podziemnego pomiędzy peronem pierwszym i drugim na stacji Opole Główne 26 marca rozpoczął opolski Zakład Linii Kolejowych. Zapewniono taki sposób prowadzenia prac, by pasażerowie bezpiecznie korzystali z tunelu pomiędzy peronami.
- Aktualnie naprawiane są ściany. Zdejmowana jest stara zniszczona okładzina z cegły klinkierowej, zastąpi ją nowa cegła. Przejście utrzyma charakter podobnych obiektów na stacjach w Brzegu i Wrocławiu Wykonane zostanie odwodnienie oraz izolacja ścian. Remont obejmuje także posadzkę i schody do tunelu. Po montażu instalacji elektrycznej wykonane będzie nowe oświetlenie - informuje PKP-PLK.
Prace potrwają do końca maja. Realizowane są w uzgodnieniu z konserwatorem zabytków. Koszt przedsięwzięcia 350 tysięcy zł.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [11075], status [VIP]
Co jest? Żadnych komentarzy pod ostatnimi artykułami. Jakiś bojkot? Wyłamałem się? ;-)