• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 7280
    • Dodano: 2018-07-05 / 10:51
    • Komentarzy: 7

    Obwodnica Malni i Choruli zgodnie z planem

    (UMWO)

    Budowa obwodnicy Malni i Choruli idzie pełną parą. Ponad 6 kilometrów nowej drogi budowanej w technologii betonowej poprawi dojazd do autostrady A4. Roboty ziemne ukończono już w 80 procentach.

    Budowa obwodnicy zakończy się w połowie przyszłego roku, a dziś na ukończeniu są roboty ziemne. Przebudowano sieć wodociągową oraz infrastrukturę związaną z urządzeniami sterowniczymi Cementowni Górażdże. Drogowcy zakończyli również budowę fundamentów nowo budowanego wiaduktu. Inwestycja warta jest ponad 40 milionów złotych.

    - To największa inwestycja na drogach wojewódzkich w regionie. Budowana jest w technologii betonowej, czego wcześniej nie robiliśmy. Wszystkie prace idą zgodnie z planem - mówi Szymon Ogłaza członek zarządu województwa opolskiego.

    Tomasz Kędzior z firmy Drog-Bud, wykonawca inwestycji, przyznaje, że jego firma ma doświadczenie związane z budową dróg betonowych. - Podobną drogę budowaliśmy w Dąbrowie Górniczej. Pod względem wytrzymałości jest to bardzo dobra decyzja. Wylewać beton możemy w każdych warunkach. Utrudnienia mogą wystąpić zimą, gdy spadnie śnieg, czy będą ulewne deszcze - mówi Tomasz Kędzior.

    Obwodnica będzie poprowadzona nowym śladem drogi wojewódzkiej nr 423 będącym połączeniem Opola z węzłem autostradowym "Gogolin". Obwodnica połączy się z drogą wojewódzką nr 423.

    Na drodze powstaną 3 ronda, wiadukt nad drogą wojewódzką 424. Aby zrealizować tę inwestycję - będziemy potrzebować ok. 28 000 m3 betonu! - dodaje wykonawca.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2018-07-06 20:57:23 [89.64.36.*] id:1558735  
    gs2k: Napisał postów [9], status [nowy] Reputacja
    Czy ktoś kiedyś z "fachowców" wpadnie na to, że duże rondo ma być po to duże by było łatwo przejezdne? A nie po to by zajmowało dużą powierzchnię?

    Nick:
    Treść:
    2018-07-05 19:34:53 [83.30.177.*] id:1558683  
    Włatca Móch: Napisał postów [1666], status [Szycha] Reputacja
    A cała 423 z Krapkowic do Kędzierzyna rozp... totalnie. Koleiny, dziury i wszyscy mają to w d.

    Nick:
    Treść:
    2018-07-05 13:34:53 [165.225.72.*] id:1558662  
    dontomasso: Napisał postów [4241], status [VIP] Reputacja
    "Budowana jest w technologii betonowej" z domieszka asfaltu? bo przy rondzie ewidentnie widac czarny asfalt. czy barwnik w betonie?

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2018-07-05 19:22:43 [37.248.211.*] id:1558682  
    arta26: Napisał postów [1555], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Może chodzi o betonowe krawężniki. Widac już ze wąski wiazd i wyjazd z ronda.
    2018-07-05 17:15:09 [83.29.238.*] id:1558671  
    dzony: Napisał postów [6525], status [VIP] Reputacja
    A i zeby nie było takie felerne jak rondo Szczakiela bo albo nadmierna prędkośc dupka lub złe parametry itp.

    Nick:
    Treść:
    2018-07-05 14:49:10 [91.236.163.*] id:1558667  
    mako46022: Napisał postów [242], status [maniak] Reputacja
    Niemcy maja buble przy wysokich tep a polska sie ociepla.

    Nick:
    Treść:
    2018-07-05 14:06:13 [195.38.12.*] id:1558664  
    marcusczarny: Napisał postów [142], status [wyjadacz] Reputacja
    Mam tylko nadzieję, że ta nawierzchnia będzie lepsza jakościowo niż ta pomiędzy Izbickiem, a Otmicami. Tam od samego początku czuło się górki i dołki jadąc, a teraz jeszcze doszedł stukot dylatacji. Jedyna nawierzchnia (tu akurat asfaltowa)do której od paru lat nie idzie się przyczepić to ta pomiędzy Tarnowem Opolskim a Kosorowicami. Jedzie się tam równiutko jak po blacie stołu.

    Nick:
    Treść: