• Wyświetleń: 1688
    • Dodano: 2019-03-16 / 22:00
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Ceneo powiększa przewagę nad resztą porównywarek cen

    Zakupy online pod wieloma względami są atrakcyjniejsze od tradycyjnych - w sklepie stacjonarnym. W dobie Internetu i poszukiwania wygody, sieć staje się ogromną bazą danych, które nie łatwo porównać ot tak. Na rynku pojawiły się więc portale, których przeznaczeniem jest porównywanie cen zarówno w sklepach internetowych jak i stacjonarnych. Jednym z takich serwisów jest Ceneo.pl.

    W 2005 r., gdy Marcin Chwalik i Łukasz Zych postanowili założyć portal internetowy porównujący oferty cenowe produktów, e-zakupy były słabo rozwinięte. Nie istniało miejsce, w którym asortyment e-sklepów mógłby być zestawiany. Handel internetowy był zatem gałęzią, w której mogło się jeszcze wiele zdarzyć. Szansę tę wykorzystali twórcy portalu, a ich poczynania śledziła platforma handlowa Allegro. W momencie, gdy Ceneo.pl zaczynało świadczyć usługi internautom, serwis posiadał zaledwie 4 kategorie produktów. Zainteresowanie portalem rosło w szybkim tempie, dlatego już w tamtym czasie odwiedzało go kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. 2007 r. był przełomowy dla marki, ponieważ po podjęciu współpracy z Allegro.pl platforma rozwinęła się na tyle, aby przewodzić polskiemu rynkowi e-commerce. Aktualnie serwis wyświetla około 25 mln ofert i obsługuje 15 mln użytkowników.

    Możliwości serwisu

    Głównym celem portalu jest umożliwienie poszukiwania okazyjnych cen. Serwis ułatwia i przyspiesza ten proces poprzez szereg udogodnień. Produkty można porównywać za pomocą filtrów m. in.: ceny, ilości opinii klientów, kosztów wysyłki, sposobów płatności.

    W czerwcu 2010 r. serwis objął swoich użytkowników Programem Ochrony Kupujących (POK). Jego zadaniem było wypłacanie rekompensat internautom kupującym produkty poprzez serwis. Tytułem wypłaty było otrzymanie towaru niezgodnego z tym, który użytkownik zamówił, a także nie otrzymanie go wcale. Prócz tego, serwis uruchomił program "Zaufane Opinie", który stał się narzędziem kontrolującym bezpieczeństwo podczas dokonywania e-zakupów. System opiera się na wystawianiu opinii sprzedającym dopiero po dokonaniu zakupu przez kupującego. Następnie opinie te są zbierane i publikowane w formie Rankingu Zaufanych Opinii. Narzędzie to wartościuje e-sklepy i przedstawia te najbardziej zaufane. Ponadto od 2010 r. użytkownicy serwisu mogą korzystać z niego za pośrednictwem specjalnie stworzonej do tego aplikacji mobilnej na iPhone'a. Sporym udogodnieniem jest tutaj wyszukiwanie towarów poprzez skanowanie kodów kreskowych. Ten szybki sposób porównywania ze sobą produktów w sklepach internetowych ma już ponad 2 mln użytkowników. Jednym z dodatkowych atutów aplikacji jest przechowywanie kart lojalnościowych.

    Dla osób sprzedających udostępniono narzędzia analityczne pozwalające na szczegółową analizę topowych produktów z oferty i spoza niej. Dzięki niemu można sprawdzić trendy i historię towarów, co pozwala na ulepszenie swojej oferty. Dodatkowe funkcjonalności jak wyróżnianie artykułów czy uczestniczenie w programach wspierających sprzedawców ma ogromny wpływ na popularność prezentowanych ofert.

    Konkurencja jest tylko tłem

    Serwis Ceneo.pl jest jednym z najszybciej rozwijających się w sieci. Według danych z rynku aż co 8 transakcja przeprowadzona w sklepach internetowych jest realizowana za jego pośrednictwem. Prezentowane oferty obejmują ponad 18 000 e-sklepów, co daje możliwość porównywania cen blisko 20 mln artykułów.
    Jedną z zalet usprawniających zakupy jest wirtualny koszyk. Wybierając opcję KUP TERAZ, internauta może zakupić wybrany towar bezpośrednio poprzez portal. Jedną z opcji jest wspólne zamówienie dla wielu artykułów z odrębnych sklepów (do wyboru jest już ponad 4000).

    Co istotne, zakupy ułatwiają publikowane opinie dotyczące danych artykułów, poziomu obsługi sklepów oraz jakości kanału dostarczania przesyłek.
    Tym, co wyróżnia portal, jest program lojalnościowy: Klub Łowców Nagród. Opiera się na zbieraniu przez użytkowników portalu CeneoPunktów. Oferty oznaczone specjalną ikonką, które internauta zakupi poprzez koszyk w serwisie lub w sklepie, przyczyniają się do przyznania punktów w programie lojalnościowym. Również wystawianie opinii o produktach, udzielanie odpowiedzi na pytania jego użytkowników, a także czynny udział w organizowanych przez portal konkursach pozwala zwiększyć liczbę punktów na koncie uczestnika programu. Punkty są wymienialne na nagrody lub przekazywane przez internautę na cele charytatywne wspierane przez Ceneo.

    Portal posiada swój profil na stronie Facebook, gdzie każdy kupujący może zapoznać się z poradami na temat zakupów, inspiracjami, przodującymi trendami na rynku związanymi z różnymi aspektami życia np.: modą, zdrowiem, urządzaniem domu.

    Oprócz działania na ogólnopolską skalę, serwis nie zapomina o lokalnych rynkach. Konsumenci w Polsce są zorientowani na szukanie towarów w Internecie, a następnie kupowanie ich, ale już nie przez e-sklep a w oddziale stacjonarnym. Jest to tzw. efekt ROPO ("wyszukaj w Internecie, kup w sklepie"). Serwis wyszedł z propozycją dla osób, które naocznie sprawdzają towary w sklepach stacjonarnych przed podjęciem decyzji o zakupie. Dla nich właśnie powstał serwis CeneoLokalnie. pl, którego zadaniem jest śledzenie cen produktów na rynku lokalnym. Oznacza to dostęp do wyszukiwania artykułów w sklepach stacjonarnych w okolicy, szybki kontakt ze sprzedawcą w celu zakupienia albo odebrania towaru osobiście w sklepie. Serwis ten uwzględnia zakup u sprzedawców, którzy nie posiadają e-sklepów i działają wyłącznie offline.

    Aktualne kupony rabatowe do Ceneo można znaleźć na stronie www.kody.pl/ceneo


    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".