• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 145
    • Dodano: 2025-12-04 / 10:03
    • Komentarzy: 0

    Roboty na DK40 w Głuchołazach wchodzą w kolejny etap

    (Fot.GDDKiA )

    W Głuchołazach postępują prace przy rozbudowie DK40. Wykonawca zakończył roboty na ul. Skłodowskiej, co pozwala od poniedziałku 1 grudnia rozpocząć kolejny etap inwestycji.

    Na ul. Skłodowskiej zakończono prace związane z budową kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz wymianą warstw konstrukcyjnych jezdni. Ułożono warstwę wiążącą i odbudowano chodniki. Po wykonaniu tych robót wprowadzany jest ponownie ruch dwukierunkowy. Ostatnia warstwa bitumiczna zostanie położona wiosną, podobnie jak na ul. Wyszyńskiego. Do tego czasu ruch na obu ulicach będzie odbywać się bez większych utrudnień, choć teren nadal pozostaje placem budowy.

    Od poniedziałku, 1 grudnia, wykonawca rozpoczyna prace na ul. Sikorskiego. Na odcinku od skrzyżowania z Pl. Basztowym oraz ul. Bohaterów Warszawy do ul. Ligonia wprowadzony zostanie ruch wahadłowy. Zakres robót obejmuje budowę kanalizacji deszczowej, sieci elektroenergetycznej oraz część prac związanych z przebudową sygnalizacji świetlnej. Następnie wykonawca przystąpi do wymiany warstw konstrukcji jezdni i odbudowy chodników.

    Na ul. Kraszewskiego kontynuowana jest przebudowa kanalizacji deszczowej. Po jej zakończeniu rozpoczną się roboty drogowe, w tym układanie warstwy wiążącej i prace przy chodnikach.

    Równolegle postępują prace mostowe związane z budową nowego obiektu nad Białą Głuchołaską. Wykonawca ma 12 miesięcy od podpisania umowy na realizację inwestycji. Zakończono większość prac przy przyczółkach, które znajdują się poza obszarem wałów przeciwpowodziowych. Finalizowane są także podpory tymczasowe w korycie rzeki. Jak wskazuje wykonawca, przy obiekcie o dużej rozpiętości takie rozwiązanie jest konieczne, bo to na tych podporach ustawione zostanie deskowanie do prac zbrojarskich i betonowania ustroju nośnego.

    Zakończenie kluczowych prac przy konstrukcji mostu planowane jest na połowę 2026 r. Po demontażu podpór tymczasowych, wykonaniu dojazdów i przeprowadzeniu próbnych obciążeń, nowy most ma zostać udostępniony kierowcom w drugiej połowie przyszłego roku. Obiekt będzie jednoprzęsłowy, żelbetowy, sprężony i wzmocniony łukiem. Jego długość wyniesie 52 metry, a szerokość 19 metrów. Projekt przewiduje dwa pasy ruchu oraz ciągi pieszo-rowerowe.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".