• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1235
    • Dodano: 2025-08-03 / 11:08
    • Komentarzy: 3

    Postępował zgodnie z instrukcjami banku. Stracił pieniądze

    (Fot. Policja)

    Przestępcy znów wykorzystali zaufanie mieszkańców regionu. 34-letni mężczyzna uwierzył oszustowi podszywającemu się pod pracownika banku i stracił 3 tysiące złotych, autoryzując transakcje zgodnie z otrzymanymi instrukcjami.

    Kilka dni temu do Komendy Powiatowej Policji w Brzegu zgłosił się 34-letni mieszkaniec powiatu brzeskiego, który padł ofiarą oszustwa telefonicznego. Jak relacjonował, zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku. Twierdził, że na koncie rozmówcy doszło do włamania, w wyniku którego nieznany sprawca miał zaciągnąć pożyczkę.

    Rzekomy pracownik banku poinformował, że aby anulować kredyt, konieczne jest założenie nowego konta, na którym miało znaleźć się zabezpieczenie finansowe. Oszukany mężczyzna, działając zgodnie z instrukcjami, przekazał rozmówcy dwa kody płatności, które następnie sam autoryzował. W wyniku tego działania z jego konta zniknęło 3 000 złotych.

    Policja prowadzi postępowanie w tej sprawie i apeluje o rozwagę przy kontakcie z osobami podającymi się za przedstawicieli instytucji finansowych.

    Funkcjonariusze przypominają podstawowe zasady ostrożności, które mogą pomóc uniknąć podobnych sytuacji:

    nie udostępniaj danych logowania, numeru karty ani kodów CVV2/CVC2,

    zawsze dokładnie czytaj wiadomości z kodami autoryzacyjnymi,

    nie działaj pod presją - w przypadku niepokojącego telefonu natychmiast się rozłącz i skontaktuj z bankiem samodzielnie, wybierając numer z jego oficjalnej strony,

    nigdy nie instaluj aplikacji polecanych przez osoby dzwoniące z nieznanych numerów,

    weryfikuj tożsamość rozmówców - zakończ połączenie i oddzwoń do banku na oficjalny numer.


    Policja podkreśla, że każda sytuacja, w której rozmówca wywiera presję i sugeruje szybkie działanie w sprawach finansowych, powinna wzbudzać szczególną czujność.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2025-08-03 12:08:37 [172.19.0.*] id:1683734  
    Samiec: Napisał postów [357], status [maniak] Reputacja
    Dagmara dla kasy zrobi wszystko, nawet oczerni bank. Swoją drogą dziwię się że jeszcze jej nie pozwał......

    Nick:
    Treść:
    2025-08-03 11:28:50 [172.19.0.*] id:1683729  
    chrząszcz: Napisał postów [5551], status [VIP] Reputacja
    tytuł sugeruje, że to wina banku... ręce opadają

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2025-08-03 11:59:38 [172.19.0.*] id:1683733  
    Bodziulla: Napisał postów [2126], status [Szycha] Reputacja
    Masz rację, ale bank się wymiga, albo redaktor nie potrafi zatytułować poprawnie swojego artykułu!!!