- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 1798
- Dodano: 2025-03-26 / 14:00
- Komentarzy: 2
ITD sprawdziło busy. Co trzeci pojazd nie spełniał norm? Nie - ponad dwie trzecie
Inspektorzy ITD przeprowadzili wzmożone kontrole busów na Opolszczyźnie. W większości przypadków stwierdzono poważne przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej. Najcięższy pojazd ważył 5,7 tony.
24 marca inspektorzy opolskiego oddziału Inspekcji Transportu Drogowego prowadzili skoordynowane działania kontrolne na kilku punktach w regionie. Sprawdzano pojazdy dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Akcja miała na celu egzekwowanie przepisów dotyczących przeciążania pojazdów oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Skontrolowano łącznie 66 pojazdów, z czego aż 48 (ponad 72%) było przeciążonych. Wydano 47 mandatów karnych oraz zakazy dalszej jazdy do czasu rozładunku nadmiarowego ładunku.
Najpoważniejsze naruszenie stwierdzono u kierowcy pojazdu, którego masa całkowita wynosiła 5,7 tony - to ponad 2 tony powyżej dopuszczalnego limitu. Dodatkowo aż 5 pojazdów ważyło więcej niż 5 ton.
Podczas działań inspektorzy ujawnili także przypadek kierowcy, który nie posiadał ważnego prawa jazdy. Wobec niego podjęto dalsze kroki prawne.
Przeciążone pojazdy to nie tylko naruszenie przepisów, ale przede wszystkim poważne zagrożenie - zwiększają drogę hamowania i obciążają układ jezdny. Jak podkreślają inspektorzy, tego typu kontrole będą kontynuowane, aby przeciwdziałać niebezpiecznym praktykom i poprawiać bezpieczeństwo na drogach.
Wydarzenia pod patronatem portalu
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
FAKT: Napisał postów [1451], status [zrobił/a karierę]
Przeładowane dostawczaki? Przecież to sprawa znana od lat, tylko nikt tego nie rusza. Np. Iveco Daily 50C18/35C18 kontener mieszczący 12 euro palet, zarejestrowany na DMC do 3,5 t ładowność w/g papierów to 890 kg :))) Takie wałki to tylko w Polsce .