Po przełożeniu ruchu na nowy wiadukt, wykonawca przystąpi do rozbiórki tymczasowej drogi, która służyła podczas budowy. Kierowcy muszą jednak zachować ostrożność, ponieważ na rozbudowywanym odcinku nadal obowiązują tymczasowe organizacje ruchu, w tym ruch wahadłowy w rejonie przebudowywanego skrzyżowania i budowanych przepustów.
Pomimo okresu zimowego, prace na odcinku trwają zgodnie z planem. Obecnie wykonawca układa podbudowę z kruszywa, buduje przepusty drogowe i przejścia dla zwierząt, a także montuje ekrany akustyczne i instalację elektroenergetyczną pod przyszłe oświetlenie drogowe.
Efektem rozbudowy będzie poprawa komfortu jazdy i zwiększenie bezpieczeństwa. Odcinek zyska przekrój 2+1 na długości około 4 km, a nośność drogi zostanie podniesiona do 11,5 tony na oś. Poza nowym wiaduktem nad linią kolejową rozbudowane zostaną również dwa skrzyżowania - z ul. Boczną oraz z łącznikiem do DW415.
Projekt zakłada także budowę i modernizację chodników, kanalizacji deszczowej oraz zastosowanie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, takich jak nowe oznakowanie i urządzenia BRD.
Zadanie, realizowane przez firmę Duna Polska (wcześniej Mota-Engil Central Europe), ma zakończyć się w drugiej połowie 2025 roku. Koszt inwestycji to blisko 73 miliony złotych.
H_EN: Napisał postów [97], status [młodszy wyjadacz]
Jaki jest cel aż tak kosztownej inwestycji ?