- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 2020
- Dodano: 2025-01-09 / 12:39
- Komentarzy: 2
Awaria taboru spalinowego na Opolszczyźnie. Pasażerowie narzekają na brak informacji i chaos
Awarie pojazdów i ograniczone zasoby taboru. Polregio zmuszone jest zastępować wiele kursów autobusami, ale podróżni skarżą się na brak rzetelnych informacji o zmianach.
Od 20 grudnia 2024 roku na Opolszczyźnie wprowadzono zastępczą komunikację autobusową (ZKA) na niektórych trasach obsługiwanych taborem spalinowym. Powodem są awarie pojazdów i ograniczone zasoby taboru. Jak poinformował przewoźnik, naprawy na czterech uszkodzonych pojazdach są w toku, a kolejne trzy czekają na przeglądy, które zakończą się dopiero między II a III kwartałem 2025 roku.
"Pojazdy codzienne eksploatowane poddawane są niezbędnym przeglądom, ale w przypadku awarii, których Opolski Zakład POLREGIO nie jest w stanie usunąć własnymi środkami naprawy zlecane są na zewnątrz do specjalistycznych serwisów.
Aby zapewnić bez zakłóceń realizację procesu przewozowego na liniach spalinowych, niezbędne jest posiadanie 9 sztuk pojazdów spalinowych. Obecnie do realizacji rozkładu jazdy Opolski Zakład POLREGIO dysponuje 4 sprawnymi pojazdami spalinowymi."
Zgodnie z danymi Polregio, średnio 5-6 pociągów dziennie jest zastępowanych autobusami, co stanowi około 4% kursów realizowanych na opolskich torach. Według pasażerów, liczby te nie oddają skali problemu, a chaos informacyjny dodatkowo utrudnia podróżowanie.
Pasażerowie narzekają, że komunikaty o zmianach są publikowane z opóźnieniem lub wcale. - "2 stycznia do godz. 22:00 i 3 stycznia do 5:00 nie było żadnych informacji o odwołanych pociągach na trasie Nysa-Brzeg-Nysa. Wielu dowiedziało się o odwołaniach dopiero z aplikacji Portal Pasażera chwilę przed odjazdem" - wskazują autorzy listu skierowanego do mediów.
Podróżni twierdzą, że o ZKA często dowiadują się w ostatniej chwili, gdy na dworzec podjeżdża autobus, a konduktor na peronie informuje oczekujących. Takie sytuacje wywołują frustrację, zwłaszcza że podróżujący nie mają możliwości wcześniejszego zaplanowania trasy.
Z powodu problemów organizacyjnych mieszkańcy regionu założyli w mediach społecznościowych grupę o nazwie "Czy ZKA w Opolskiem dziś wyjechało?", wzorując się na podobnej inicjatywie z województwa lubuskiego. Grupa ma na celu wzajemne informowanie się o zmianach w kursach i problemach z komunikacją zastępczą.
Przewoźnik tłumaczy, że informacje o utrudnieniach są publikowane na stronie internetowej i w aplikacji Portal Pasażera z dobowym wyprzedzeniem, a w miarę możliwości nawet wcześniej. Wskazuje też na ograniczone zasoby, które nie pozwalają na pełną realizację rozkładu jazdy w obecnej sytuacji taborowej.
Pasażerowie oczekują jednak lepszej organizacji i większej przewidywalności w komunikacji zastępczej. Jak twierdzą, obecna sytuacja uniemożliwia swobodne korzystanie z kolei na Opolszczyźnie.
Pod koniec roku podpisana została umowa Województwo Opolskie zamówiło 5 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych od PESA Bydgoszcz, z opcją na zakup kolejnych 15 pojazdów. Kontrakt, opiewający na około 800 milionów złotych, wszedł w życie z początkiem 2025 roku.
Nowe pociągi mają zwiększyć komfort i niezawodność połączeń, a także umożliwić obsługę większej liczby tras w regionie.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Patryk100: Napisała postów [1081], status [stały bywalec]
Jeszcze raz zagłosujcie na Słońce Peru... A w maju też macie wybór... np. na Człowieka-Awarię (tego od taśmy klejącej)