• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 2020
    • Dodano: 2025-01-09 / 12:39
    • Komentarzy: 2

    Awaria taboru spalinowego na Opolszczyźnie. Pasażerowie narzekają na brak informacji i chaos

    (Fot. Polregio)

    Awarie pojazdów i ograniczone zasoby taboru. Polregio zmuszone jest zastępować wiele kursów autobusami, ale podróżni skarżą się na brak rzetelnych informacji o zmianach.

    Od 20 grudnia 2024 roku na Opolszczyźnie wprowadzono zastępczą komunikację autobusową (ZKA) na niektórych trasach obsługiwanych taborem spalinowym. Powodem są awarie pojazdów i ograniczone zasoby taboru. Jak poinformował przewoźnik, naprawy na czterech uszkodzonych pojazdach są w toku, a kolejne trzy czekają na przeglądy, które zakończą się dopiero między II a III kwartałem 2025 roku.

    "Pojazdy codzienne eksploatowane poddawane są niezbędnym przeglądom, ale w przypadku awarii, których Opolski Zakład POLREGIO nie jest w stanie usunąć własnymi środkami naprawy zlecane są na zewnątrz do specjalistycznych serwisów.

    Aby zapewnić bez zakłóceń realizację procesu przewozowego na liniach spalinowych, niezbędne jest posiadanie 9 sztuk pojazdów spalinowych. Obecnie do realizacji rozkładu jazdy Opolski Zakład POLREGIO dysponuje 4 sprawnymi pojazdami spalinowymi."

    Zgodnie z danymi Polregio, średnio 5-6 pociągów dziennie jest zastępowanych autobusami, co stanowi około 4% kursów realizowanych na opolskich torach. Według pasażerów, liczby te nie oddają skali problemu, a chaos informacyjny dodatkowo utrudnia podróżowanie.

    Pasażerowie narzekają, że komunikaty o zmianach są publikowane z opóźnieniem lub wcale. - "2 stycznia do godz. 22:00 i 3 stycznia do 5:00 nie było żadnych informacji o odwołanych pociągach na trasie Nysa-Brzeg-Nysa. Wielu dowiedziało się o odwołaniach dopiero z aplikacji Portal Pasażera chwilę przed odjazdem" - wskazują autorzy listu skierowanego do mediów.

    Podróżni twierdzą, że o ZKA często dowiadują się w ostatniej chwili, gdy na dworzec podjeżdża autobus, a konduktor na peronie informuje oczekujących. Takie sytuacje wywołują frustrację, zwłaszcza że podróżujący nie mają możliwości wcześniejszego zaplanowania trasy.

    Z powodu problemów organizacyjnych mieszkańcy regionu założyli w mediach społecznościowych grupę o nazwie "Czy ZKA w Opolskiem dziś wyjechało?", wzorując się na podobnej inicjatywie z województwa lubuskiego. Grupa ma na celu wzajemne informowanie się o zmianach w kursach i problemach z komunikacją zastępczą.

    Przewoźnik tłumaczy, że informacje o utrudnieniach są publikowane na stronie internetowej i w aplikacji Portal Pasażera z dobowym wyprzedzeniem, a w miarę możliwości nawet wcześniej. Wskazuje też na ograniczone zasoby, które nie pozwalają na pełną realizację rozkładu jazdy w obecnej sytuacji taborowej.

    Pasażerowie oczekują jednak lepszej organizacji i większej przewidywalności w komunikacji zastępczej. Jak twierdzą, obecna sytuacja uniemożliwia swobodne korzystanie z kolei na Opolszczyźnie.

    Pod koniec roku podpisana została umowa Województwo Opolskie zamówiło 5 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych od PESA Bydgoszcz, z opcją na zakup kolejnych 15 pojazdów. Kontrakt, opiewający na około 800 milionów złotych, wszedł w życie z początkiem 2025 roku.

    Nowe pociągi mają zwiększyć komfort i niezawodność połączeń, a także umożliwić obsługę większej liczby tras w regionie.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2025-01-09 15:42:10 [192.168.32.*] id:1678725  
    Patryk100: Napisała postów [1081], status [stały bywalec] Reputacja
    Jeszcze raz zagłosujcie na Słońce Peru... A w maju też macie wybór... np. na Człowieka-Awarię (tego od taśmy klejącej)

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2025-01-09 16:44:59 [192.168.32.*] id:1678727  
    toomy: Napisał postów [710], status [pismak] Reputacja
    Albo na kolejnego,niezależnego pisowskiego kondona