• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1552
    • Dodano: 2024-03-05 / 15:54
    • Komentarzy: 1

    Będzie bezpieczniej na 500 przejściach w woj. opolskim

    (Fot.GDDKiA )

    Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, czyli piesi i rowerzyści, są najbardziej narażeni na obrażenia w wyniku ewentualnych zdarzeń drogowych. Dlatego ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa na istniejących przejściach dla pieszych poprzez m.in. ich doświetlenie, odpowiednie oznakowanie, budowę chodników oraz azyli.

    W związku z rosnącymi potrzebami dotyczącymi bezpieczeństwa na drogach, GDDKiA Oddział w Opolu podjęła się realizacji projektu, który zakłada modernizację ponad 500 przejść dla pieszych. W ramach tej inicjatywy, znanej jako Poprawa Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (PBID), przewidziano szereg działań obejmujących m.in. doświetlenie przejść, budowę nowych chodników, azylów dla pieszych oraz poprawę oznakowania drogowego.

    Do tej pory udało się zmodernizować ponad 200 lokalizacji na terenie województwa, gdzie piesi i rowerzyści mogą już korzystać z bezpieczniejszych przejść. Trwają prace w kolejnych ponad 60 lokalizacjach, a dla 230 przygotowywana jest dokumentacja projektowa. Z kolei na innych przejściach trwa procedura przetargowa.

    Prace dotyczą różnych obszarów województwa opolskiego, w tym takich miast i gmin jak Brzeg, Kluczbork, Krapkowice, Namysłów, Olesno, Opole, Prudnik, Strzelce Opolskie, pokrywając strategiczne punkty sieci dróg krajowych. Każde zadanie jest starannie dopasowane do specyficznych potrzeb danej lokalizacji, aby maksymalizować efektywność inwestycji w zakresie poprawy bezpieczeństwa.

    Dla ponad 200 lokalizacji, w poszczególnych powiatach województwa opolskiego, piesi mogą już korzystać z przejść wyposażonych m.in. w doświetlenie, chodniki czy azyle.

    Powiat brzeski


    DK39 Brzeg, Rogalice, Kamienna
    DK94 Zielęcice
    DK94 Łosiów, Buszyce, Skorogoszcz, Skarbiszów i Karczów
    DK39 i DK94 Brzeg

    Powiat kluczborski

    DK11 Kostów
    DK42 Wołczyn
    DK42 Wierzbica Górna, Ligota Dolna, Strojec, Faustianka, Porąbki, Rudniki, Jaworek, Jaworzno i Smardy
    DK11 Sarnów, Krzywizna
    DK45 Krasków, Ligota Dolna
    DK94 Borkowice

    Powiat krapkowicki


    DK45 Dąbrówka Górna

    Powiat namysłowski

    DK39 Namysłów

    Powiat oleski


    DK42 Porąbki
    DK43 Rudniki, Jaworzno

    Powiat opolski

    DK45 Chrzowice, Folwark
    DK45 Boguszyce, Źlinice
    DK46 Gosławice, Turza, Dąbrowica, Grodziec i Ozimek
    DK45 Zawada

    Powiat prudnicki

    DK40 Głuchołazy
    DK40 Wierzbiec
    DK40 Lubrza
    DK41 Prudnik
    DK40 Głuchołazy 2
    DK41 Trzebina

    Powiat strzelecki


    DK94 Warmątowice, Błotnica Strzelecka i Płużnica Wielka

    Zadania na etapie realizacji

    Po zakończeniu etapu dokumentacji dla wielu zadań prowadzone są roboty w terenie:

    Powiat kluczborski

    DK11 Biskupice, Gotartów
    DK11 Byczyna
    DK42 Czaple Stare, Ligota Wołczyńska, Kluczbork, Domaszowice

    Powiat krapkowicki

    DK45 Stradunia
    DK45 Krapkowice, Mechnica, Stradunia
    DK45 Żywocice

    Powiat oleski

    DK42 Jaworzno

    Powiat prudnicki

    DK41 Rudziczka
    DK40 Łąka Prudnicka, Mochów, Głogówek
    DK40 Biedrzychowice
    DK41 Niemysłowice

    Kolejne umowy na realizację

    Dla kolejnych zadań po wyłonieniu wykonawców i podpisanie umów, przygotowywana jest dokumentacja projektowa:

    Powiat brzeski

    DK94 Leśniczówka
    DK94 Łosiów
    DK39 Lubsza, Michałowice i Pisarzowice

    Powiat głubczycki

    DK38 Głubczyce, Pawłowiczki, Pietrowice i Mokre Kolonia
    DK38 Głubczyce, Pawłowiczki

    Powiat kędzierzyńsko-kozielski

    DK40 Kędzierzyn-Koźle, Stare Kotkowice, Biedrzychowice, Twardawa, Pokrzywnica i Większyce (DK40 i DK45)
    DK45 Długomiłowice, Polska Cerekiew i Ciężkowice
    DK45 Komorno, Większyce, Reńska Wieś i Długomiłowice
    DK38 Reńska Wieś

    Powiat krapkowicki

    DK45 Żużela

    Powiat namysłowski

    DK39 Kamienna, Namysłów
    DK42 Kamienna, Gręboszów
    DK39 Smarchowice Wielkie, Nowe Smarchowice

    Powiat nyski


    DK46 Otmuchów, Ścibórz
    DK46 Otmuchów Wójcice

    Powiat opolski

    DK46 Lędziny, Chrząstowice, Dębska Kuźnia i Schodnia
    DK94 Walidrogi, Nakło

    Powiat prudnicki


    DK40 i DK41 Prudnik
    DK40 Głogówek, Laskowice

    Powiat strzelecki

    DK94 Strzelce Opolskie
    DK88 Sieroniowice
    DK94 Izbicko i Sucha

    Powiat kluczborski

    DK11 Gołkowice i Bąków

    Na etapie postępowania przetargowego są kolejne zadania:
    -opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Poprawa BRD w ciągu DK46 w Wilamowej
    - opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Poprawa BRD na przejściach dla pieszych w ciągu DK46 w Paczkowie

    Działania te nie tylko zwiększają bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego, ale również wpływają na poprawę płynności ruchu, co jest korzystne zarówno dla kierowców, jak i mieszkańców regionu. Zrealizowane projekty pokazują, jak duży nacisk kładzie się na ochronę życia i zdrowia osób poruszających się po drogach regionu.

    GDDKiA Oddział w Opolu przypomina również o znaczeniu zachowania ostrożności w pobliżu przejść dla pieszych. Apeluje do kierowców o zwiększoną uwagę i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, aby województwo opolskie stało się jeszcze bezpieczniejsze dla wszystkich użytkowników dróg.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2024-03-05 20:13:09 [194.29.182.*] id:1670767  
    KK 35947: Napisał postów [3396], status [VIP] Reputacja
    Przeanalizujmy temat na przykładzie PDP na Wrocławskiej (PL Piłsudzkiego) obok biedry , ogólnie brudno ciemno i dziurawo, jakiś myślący inaczej wykombinował sobie "inteligentne" PDP ,chyba na wzór swojej osoby, w te dziury powbijali diody i wystawili znaki z walącymi po oczach kierowców żółtymi światłami oczywiście olali tak przyziemną sprawę jak oświetlenie tego przejścia bo tej jednej rachitycznej latarni pamiętającej Gierka oświetleniem nazwać nie można. Teraz mamy PDP w dalszym ciągu nie oświetlone z migającymi lampami w oczy kierowców i do tego działającymi w sposób przypadkowy bo te genialne czujniki potrafią wyłapać pieszego pod płotem szkoły a nie zobaczyć pieszego na PDP, w nocy i przy padającym deszczu to jest miód na oczy ... Życzę niniejszym dalszych sukcesów w kotłowaniu kasy podatników . Najlepszym sposobem na podniesienie bezpieczeństwa na tych pieciuset PDP było by wywalenie 495 wybudowanych po środku niczego.

    Nick:
    Treść: