• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1236
    • Dodano: 2024-03-02 / 14:00
    • Komentarzy: 1

    Czy czujesz się doceniany w miejscu pracy? RAPORT

    (Fot. Pixabay)

    W badaniu, które objęło 1203 respondentów, ponad połowa z nich przyznała, że nie czuje się wystarczająco doceniana przez swoich pracodawców. To odkrycie podkreśla rosnącą potrzebę skoncentrowania się na budowaniu pozytywnych relacji między pracownikami a menedżerami.

    Raport "Czy czujesz się doceniany?", opracowany przez platformę Enpulse we współpracy z Nais wskazuje, że menedżerowie, mierzący się z konsekwencjami pandemii i rosnącymi wymaganiami przy ograniczonych zasobach, coraz trudniej znajdują czas i energię na docenianie swoich zespołów. "To właśnie wypalenie zawodowe liderów stanowi jedno z największych wyzwań," komentuje Maja Gojtowska, ekspertka ds. HR.

    Rozbieżności w postrzeganiu uznania

    Ciekawym aspektem badania jest różnica w postrzeganiu uznania między płciami i różnymi grupami wiekowymi. Mężczyźni częściej zgłaszają brak uznania, podczas gdy osoby powyżej 60 roku życia deklarują, że czują się bardziej docenione. Co więcej, pomimo że większość pracowników rozumie swoją wartość dla firmy, a 53% wskazuje na uznawanie pracy jako kluczowy czynnik motywacyjny, niemal 1/3 przyznaje, że nie doświadcza żadnej formy uznania w pracy.

    Przejście na model pracy hybrydowej i ograniczenie bezpośrednich interakcji mogą przyczyniać się do spadku poziomu docenienia wśród pracowników. "Łatwiej okazać emocje i zadowolenie w realu niż przez ekran komputera," zauważa Emilia Bartosiewicz Brożyna, redaktor naczelna LadyBusiness.pl, podkreślając, że docenienie pracowników nie wymaga dużych nakładów finansowych, ale często jest pomijane przez pracodawców.

    Raport "Czy czujesz się doceniany?" podkreśla potrzebę indywidualnego podejścia do pracowników i koncentracji na formach uznania, które są dla nich najbardziej wartościowe. Jest to kluczowe nie tylko dla zadowolenia i dobrostanu pracowników, ale również dla długoterminowej efektywności i sukcesu organizacji. Wskazuje na istotną rolę, jaką pracodawcy i menedżerowie muszą odegrać w kreowaniu środowiska pracy, w którym każdy członek zespołu czuje się ważny i doceniany.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2024-03-02 20:08:17 [31.60.43.*] id:1670710  
    Polpha: Napisał postów [9434], status [VIP] Reputacja
    jak nie doceniają cie w pracy-zmień, żaden problem

    Nick:
    Treść: