• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1640
    • Dodano: 2024-02-04 / 08:03
    • Komentarzy: 1

    Polujesz na tanie bilety lotnicze? Urodzinowa promocja Wizz Air po lupą UOKiK

    W świecie, gdzie polowanie na okazje i tanie loty to dla wielu niemal sport narodowy, promocja urodzinowa Wizz Air, oferująca bilety za 35 zł, wzbudziła ogromne zainteresowanie. Niestety, radość wielu konsumentów prysła równie szybko, jak promocyjne ceny, gdy większość biletów została anulowana przez przewoźnika, co skutkowało zarzutami od UOKiK dotyczącymi naruszania zbiorowych interesów konsumentów.

    Wizz Air Hungary, znany z licznych promocji i atrakcyjnych cen biletów, w maju ubiegłego roku zorganizował promocję urodzinową, obiecując loty do dowolnego miejsca za jedyne 35 zł. Oferta ta przyciągnęła uwagę wielu, którzy nie przepuścili okazji, by zarezerwować loty za ułamek ich standardowej ceny. Niestety, entuzjazm zamienił się w rozczarowanie, gdy spółka anulowała większość umów, powołując się na błąd techniczny i obiecując zwrot kosztów, ograniczając jednocześnie honorowanie rezerwacji do tych, które dotyczyły podróży w ciągu najbliższych 72 godzin.

    Sytuacja ta spowodowała, że Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Tomasz Chróstny, postawił przewoźnikowi zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Zdaniem Prezesa, konsumenci mają prawo oczekiwać, że oferty będą prezentowane w sposób rzetelny i nie wprowadzający w błąd. Anulowanie rezerwacji na taką skalę, według UOKiK, mogło właśnie to naruszać.

    Dodatkowo, Urząd prowadzi postępowanie w sprawie potencjalnie niedozwolonej klauzuli dotyczącej usługi "Elastyczny towarzysz podróży", która pozwalała na dokonywanie rezerwacji bez podawania nazwisk wszystkich pasażerów aż do momentu odprawy online. Konsumenci skarżyli się, że w przypadku odwołania lotu przez Wizz Air, opłata za tę usługę nie była zwracana, co również wzbudziło wątpliwości Prezesa UOKiK.

    Wizz Air, w odpowiedzi na zarzuty, wprowadził zmiany w wzorcu umowy, jednak nowe postanowienia nadal budzą kontrowersje. Spółka zobowiązała się do zwrotu środków za niewykonaną usługę tylko w wybranych sytuacjach i po złożeniu odpowiedniego wniosku przez konsumentów, co zdaniem Prezesa UOKiK, nadal jest niezgodne z oczekiwaniami co do automatycznego i bezproblemowego zwrotu kosztów.

    Jeśli zarzuty UOKiK zostaną potwierdzone, Wizz Air Hungary może zostać obłożony karą do 10% rocznego obrotu, co stanowiłoby znaczące konsekwencje dla przewoźnika. Ta sytuacja jest przypomnieniem o znaczeniu transparentności i uczciwości w ofertach promocyjnych, szczególnie w branży, gdzie zaufanie konsumentów jest kluczowe.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2024-02-04 19:38:48 [94.254.176.*] id:1669671  
    tippmann: Napisał postów [7578], status [VIP] Reputacja
    hulk nie musi polować, bo zarabia krocie :)))

    Nick:
    Treść: