• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 681
    • Dodano: 2023-10-17 / 16:18
    • Komentarzy: 0
    • Materiał zewnętrzny

    Myślisz nad B2B? Budowanie marki osobistej nie może być Ci obce

    Kontrakt B2B coraz częściej zastępuje tradycyjną umowę o pracę, dając większą elastyczność w wykonywaniu obowiązków zawodowych. Decydując się na taki model współpracy, nie można zapominać o konieczności budowania marki własnej.

    Czym różni się B2B od umowy o pracę?


    Analizując poszczególne oferty pracy ze strony https://www.aplikuj.pl/praca/opole, można zauważyć, że pracodawcy coraz chętniej podejmują współpracę na zasadach B2B. Model ten nieco odbiega od tradycyjnego - o ile w przypadku umowy o pracę mówimy o nawiązaniu stosunku pracy, o tyle w B2B nawiązują się relacje pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi.


    W praktyce przejście na B2B oznacza konieczność założenia działalności gospodarczej oraz budowania marki własnej, celem pozyskania klientów. B2B daje większą niż umowa o pracę elastyczność, lecz jednocześnie pozbawia wszelkich uprawnień pracowniczych, na przykład prawa do urlopu. Z drugiej strony, osoby podpisujące tego rodzaju kontrakt zwykle mogą liczyć na wyższe wynagrodzenie.


    B2B a budowanie marki własnej


    Założenie działalności gospodarczej to dopiero początek - konieczne jest jeszcze wypromowanie marki własnej, tak aby potencjalni kontrahenci chcieli nawiązać z nami współpracę. Istotną rolę odgrywa tutaj reklama, choć nieco różni się ona od tej, którą wykorzystują duże korporacje. Przede wszystkim należy podkreślać atuty własne, dotyczące:



    • wykształcenia,

    • doświadczenia zawodowego,

    • posiadanych umiejętności,

    • posiadanych uprawnień,

    • kompetencji społecznych czy zawodowych.


    Tworząc ofertę lub stronę internetową, musimy zamieścić jak najwięcej cennych, z punktu widzenia potencjalnego partnera biznesowego, informacji. W promowaniu swojej marki warto też wykorzystać media społecznościowe, które osiągają dziś bardzo daleki zasięg.


    Rekomendacje i polecenia


    Budowanie marki własnej powinno opierać się na rekomendacjach przedsiębiorców, którzy wcześniej korzystali z naszych usług. Dobrze, by były to godne zaufania podmioty, które cieszą się dobrą renomą. Wystarczy kilka słów, aby zachęcić innych do długofalowej współpracy. Rekomendacje nieco przypominają referencje, tyle tylko, że nie są skierowane do konkretnego pracodawcy, a do ogółu zainteresowanych. Najczęściej umieszcza się je na stronie internetowej bądź w przygotowaniem w formie papierowej ofercie.


    Atrybuty marki własnej - które warto rozważyć?


    Osoby, które chciałyby nawiązać relacje biznesowe w modelu B2B, powinny pomyśleć o kilku istotnych w budowaniu marki własnej elementach. Mowa zwłaszcza o:



    • pieczątce firmowej - obecnie nie ma obowiązku jej posiadania, choć istnieją pewne wyjątki regulowane odrębnymi przepisami,

    • wizytówkach - dobrym rozwiązaniem będą zarówno te w formie papierowej, jak i elektronicznej,

    • gadżetach firmowych - artykułach piśmienniczych, notesach, kalendarzach.


    Niezbędna w budowaniu dobrych relacji z potencjalnymi klientami jest też dobra prezentacja, wyrażająca profesjonalne podejście i zaangażowanie.


    Profesjonalizm ponad wszystko


    Jakie umiejętności są niezbędne dla specjalistów w Opolu? Każda branża stawia przed nimi nieco inne wymogi, jednak zawsze cenione są profesjonalizm, terminowość i punktualność. Te cechy warto podkreślać, szukając nowych klientów. W budowaniu marki własnej warto położyć też nacisk na aktualne tematy, takie jak równe traktowanie, ekologia czy work-life balance. Możemy na przykład podkreślać, że redukujemy zużycie papieru do absolutnego minimum, prowadząc dokumentację elektroniczną.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".