- Autor: News4media
- Wyświetleń: 954
- Dodano: 2022-11-24 / 07:18
- Komentarzy: 1
Black Friday: poradnik dla kupujących. Jak się nie dać oszukać
UOKiK uczula przed sklepowymi okazjami. Eksperci podpowiadają, jak nie dać się oszukać podczas Black Friday.
Przed nami wielkie, globalne zakupowe święto. W piątek (25 listopada) wypada Black Friday. Promocje sklepowe trwają już od dawna, ale właśnie w piątek będzie finał tego festiwalu.
Problem w tym, że nie zawsze promocja jest... realną promocją.
- Podnoszenie cen na kilka dni przed planowaną wyprzedażą to stwarzanie odpowiedniego tła do pozorowania kuszących obniżek. To nieuczciwy chwyt marketingowy, który ma przekonać konsumenta, że promocja jest bardziej atrakcyjna niż w rzeczywistości - podaje jeden z przykładów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
I przypomina, że wkrótce wejdą w życie przepisy unijnej dyrektywy Omnibus. Zgodnie z jej zapisami sprzedawca (w sieci) będzie musiał podać cenę produktu lub usługi, która obowiązywała 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
Zanim kupisz, sprawdź w innych sklepach!
A zatem na co uważać w najbliższy piątek? Przed dokonaniem zakupu trzeba sprawdzić ceny produktu w innych sklepach czy portalach. Bo...
- Może się okazać, że wcale nie trafiło się na specjalną promocję, a interesujący nas artykuł występuje w podobnej cenie w wielu miejscach nie tylko czasowo - radzi UOKiK.
Uczula, że jeżeli podczas zakupów w sieci do klienta dotrze produkt z metką z ceną niższą lub wyższą niż ta, którą zapłaciliśmy, to zgodne z prawem klienta obowiązuje cena widniejąca na stronie.
- Jeśli sprzedawca działa dwukanałowo: prowadzi sklep stacjonarny i internetowy, to może kształtować ceny inaczej w każdym z nich. Oferty w tych sklepach nie muszą być identyczne i często nie są. Jeśli kupujesz w sieci, obowiązuje cena podana na stronie internetowej, jeśli w sklepie stacjonarnym, cena na metce lub etykiecie - podkreślają eksperci UOKiK.
Trzeba też pamiętać, że niższa cena produktu nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązku należytego zrealizowania dotychczas otrzymanych zamówień. Klient ma też nadal prawo do złożenia reklamacji.
Wydarzenia pod patronatem portalu
Napisz co o tym myślisz!
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [10756], status [VIP]
Bardzo odkrywczy artykuł - taka zapchajdziura. Nauczyciele życia :D