• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 751
    • Dodano: 2022-11-24 / 07:18
    • Komentarzy: 1

    Black Friday: poradnik dla kupujących. Jak się nie dać oszukać

    UOKiK uczula przed sklepowymi okazjami. Eksperci podpowiadają, jak nie dać się oszukać podczas Black Friday.

    Przed nami wielkie, globalne zakupowe święto. W piątek (25 listopada) wypada Black Friday. Promocje sklepowe trwają już od dawna, ale właśnie w piątek będzie finał tego festiwalu.

    Problem w tym, że nie zawsze promocja jest... realną promocją.

    - Podnoszenie cen na kilka dni przed planowaną wyprzedażą to stwarzanie odpowiedniego tła do pozorowania kuszących obniżek. To nieuczciwy chwyt marketingowy, który ma przekonać konsumenta, że promocja jest bardziej atrakcyjna niż w rzeczywistości - podaje jeden z przykładów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    I przypomina, że wkrótce wejdą w życie przepisy unijnej dyrektywy Omnibus. Zgodnie z jej zapisami sprzedawca (w sieci) będzie musiał podać cenę produktu lub usługi, która obowiązywała 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

    Zanim kupisz, sprawdź w innych sklepach!

    A zatem na co uważać w najbliższy piątek? Przed dokonaniem zakupu trzeba sprawdzić ceny produktu w innych sklepach czy portalach. Bo...

    - Może się okazać, że wcale nie trafiło się na specjalną promocję, a interesujący nas artykuł występuje w podobnej cenie w wielu miejscach nie tylko czasowo - radzi UOKiK.

    Uczula, że jeżeli podczas zakupów w sieci do klienta dotrze produkt z metką z ceną niższą lub wyższą niż ta, którą zapłaciliśmy, to zgodne z prawem klienta obowiązuje cena widniejąca na stronie.

    - Jeśli sprzedawca działa dwukanałowo: prowadzi sklep stacjonarny i internetowy, to może kształtować ceny inaczej w każdym z nich. Oferty w tych sklepach nie muszą być identyczne i często nie są. Jeśli kupujesz w sieci, obowiązuje cena podana na stronie internetowej, jeśli w sklepie stacjonarnym, cena na metce lub etykiecie - podkreślają eksperci UOKiK.

    Trzeba też pamiętać, że niższa cena produktu nie zwalnia przedsiębiorcy z obowiązku należytego zrealizowania dotychczas otrzymanych zamówień. Klient ma też nadal prawo do złożenia reklamacji.

    reklama

    Napisz co o tym myślisz!

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2022-11-24 10:42:05 [89.67.3.*] id:1652244  
    DonPedro69: Napisał postów [9876], status [VIP] Reputacja
    Bardzo odkrywczy artykuł - taka zapchajdziura. Nauczyciele życia :D

    Nick:
    Treść: