• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 1606
    • Dodano: 2021-12-29 / 14:00
    • Komentarzy: 2

    Firma pożyczkowa ukarana przez UOKiK. Musi zwrócić klientom część pieniędzy

    (Fot. iStock)

    Zanim podpiszemy umowę z firmą pożyczkową, powinniśmy dokładnie zapoznać się z treścią oferowanej umowy. Przekonali się o tym klienci jednej ze spółek, na którą prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę finansową. Przedsiębiorstwo będzie musiało naprawić również powstałe szkody finansowe konsumentów.

    Cash Service 4 Home to spółka udzielająca pożyczek, której siedziba znajduje się w Warszawie. Do Urzędu Ochrony Konkurencji napłynęły informacje, że firma naliczała rażąco zawyżone opłaty za wizyty domowe pracowników w przypadku opóźnień w spłacie.

    "W okresie stosowania przez spółkę kwestionowanej praktyki maksymalna wysokość odsetek za opóźnienie w Polsce nie przekraczała 14 proc. w skali roku. Oznacza to, iż w przypadku sześciodniowej zaległości z zapłatą tygodniowej raty w wysokości np. 200 zł, odsetki za opóźnienie nie powinny przekroczyć ok. 45 groszy, tymczasem opłaty za każdą wizytę automatyczną wynosiły kilkadziesiąt razy więcej" - tłumaczy UOKiK podkreślając, że spółka zaniechała rzeczonych praktyk tuż po rozpoczęciu postępowania wyjaśniającego w lipcu 2020 roku.

    Kolejnym zarzutem prezesa urzędu jest niewłaściwe konstruowanie przez Cash Service 4 Home umów z klientami. Dochodzenie wykazało, że pożyczkobiorcy nie otrzymywali czytelnej informacji na temat wysokości opłat za opóźnienie. Ponadto praktyki spółki mogły utrudniać konsumentom zapoznanie się z dokumentem przed jego podpisaniem - treść sporządzona była niewielką, ok. jednomilimetrową czcionką.

    Nieprawomocną decyzją Tomasza Chróstnego, szefa UOKiK, na przedsiębiorstwo nałożona została kara finansowa w wysokości 510 tysięcy złotych. Ponadto spółka zobowiązana została do zwrotu nienależnie pobranych opłat automatycznych wszystkim konsumentom, którzy złożą stosowny wniosek.

    "W tym celu należy złożyć w Cash Service 4 Home reklamację i podać numer rachunku, na który mają zostać przelane pieniądze. W ciągu 3 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji spółka musi poinformować o takiej możliwości wszystkich poszkodowanych. Potem na zwrot pieniędzy ma 60 dni od złożenia przez nich reklamacji" - wyjaśnia UOKiK.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-12-29 15:45:14 [185.127.20.*] id:1629581  
    Pedro: Napisał postów [8908], status [VIP] Reputacja
    Tak niestety działaja te wszystkie parabanki. Niestety dla większości ludzi są jedyną deską ratunku żeby dostać kredyt, a oni żerują na tym.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2021-12-30 10:47:45 [217.173.195.*] id:1629610  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Wydaje mi się, że ich klientami często są ludzie których nie stać na pewne zbytki czasów współczesnych ale zadłużają się po to żeby mieć te rzeczy. Pewnie nie do końca są świadomi w co wdeptują, ale często wcale nie muszą tego robić.