• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 24387
    • Dodano: 2021-12-26 / 18:02
    • Komentarzy: 0

    Pasażerowie korzystają już z pierwszych efektów prac na dworcu Opole Główne

    Modernizacja trzech mostów, remont trzech wiaduktów i budowa nowego peronu w Opolu usprawni ruch kolejowy na międzynarodowej trasie od Zgorzelca do Przemyśla. Szczególnie istotna będzie rozbudowa największego opolskiego mostu kolejowego nad Odrą.


    W ramach ogłoszonej w 2020 roku inwestycji na Dworcu Głównym PKP w Opolu powstał nowy peron 1A. Zapewni on obsługę pasażerską pociągów w kierunku stacji Kędzierzyn-Koźle, Strzelce Opolskie i stacji Fosowskie. Nowy peron ma usprawnić ruch pociągów pasażerskich i zwiększyć przepustowość stacji Opole Główne. Po ułożeniu nawierzchni z płyt, zamontowana została wiata o długości 75 metrów, nawiązująca stylistyką do charakteru stacji.

    Pasażerowie już korzystają z efektów prac prowadzonych w Opolu. - Szczególnie intensywne prace odbywały się pomiędzy peronem pierwszym a peronem drugim. Przebudowywane było przejście podziemne na stacji. Te prace już się zakończyły, a przejście podziemne wróciło do swojego standardu. Nad przejściem już mogą przejeżdżać cięższe pociągi - mówi rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

    W zakresie prac torowych na odcinku Opole Groszowice - Opole Zachodnie przewidziano z kolei przebudowę torów o łącznej długości blisko 10 km oraz wymianę 26 rozjazdów. Zaplanowano budowę i przebudowę elektrycznego ogrzewania rozjazdów (EOR), co zapewni sprawny przejazd pociągów w warunkach zimowych. Inwestycja obejmie też przebudowę sieci trakcyjnej. Przewidziana jest też przebudowa nawierzchni na przejazdach kolejowo-drogowych (na Aleja Przyjaźni i ul. Torowej).

    Zdjęcie (1/31)

    (Fot. Dżacheć)

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".