• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 3330
    • Dodano: 2021-06-15 / 19:31
    • Komentarzy: 8

    25 tysiące złotych kary za przeładowany transport drewna

    (Fot. WITD)

    Przeprowadzona w miniony piątek przez inspektorów Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu kontrola wykazała spore nieprawidłowości co do masy ładunku. Przewoźnik musi liczyć się z wysoką grzywną.


    Kontrola pojazdów przewożących drewno, po raz kolejny wykazała, że przepisy dotyczące masy pojazdów i dopuszczalnych nacisków osi nie są przez przewoźników respektowane przy tego rodzaju ładunkach.

    Aż o 8,5 tony za dużo ważył zatrzymany w ubiegły piątek tj. 11 czerwca, na obwodnicy Opola, samochód ciężarowy załadowany drewnem. - Już z okazanych przez kierowcę dokumentów wynikało, że przeliczona zgodnie z rozporządzeniem masa ładunku drewna, przekracza dopuszczalną masę całkowitą pojazdu o 2 t, a przeprowadzona przez inspektorów z WITD w Opolu kontrola wagowa potwierdziła, że pojazd jest sporo przeładowany. W wyniku ważenia stwierdzono przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 8,5 t, przekroczenie podwójnej osi napędowej o 0,9 t i podwójnej składowej osi nie napędowej naczepy o 1,9 t - informuje Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Opolu.

    Pojazd po rozładunku został dopuszczony do dalszej jazdy a za stwierdzone nieprawidłowości przewoźnikowi grożą kary pieniężne w łącznej wysokości 25 tys. zł.

    Jak wskazują funkcjonariusze opolskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego, zjawisko przeładowanych busów i ciężarówek nasiliło się na Opolszczyźnie. To prowadzi do niszczenia dróg, stwarzania zagrożenia na drodze, a także jest nielegalną konkurencją.

    Przeciążone busy stanowią poważne zagrożenie w ruchu drogowym, są przejawem nieuczciwej konkurencji i niszczą drogi. Niestety przeciążone pojazdy wciąż poruszają się po polskich drogach. Niektórzy przewoźnicy wskazują, że "przeładowany" transport się po prostu opłaca.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-06-16 20:11:19 [5.173.11.*] id:1614233  
    JanuszB: Napisał postów [290], status [maniak] Reputacja
    Dlatego tylko grozi. Dowalić z 50 000 i jeszcze obciążyć za remont drogi. I to powinno być grozi od 50 000 to może będzie bezpieczniej i drogi całe.

    Nick:
    Treść:
    2021-06-16 14:07:48 [217.173.195.*] id:1614183  
    wojtasoks: Napisał postów [10984], status [VIP] Reputacja
    Wszystkie te samochody wyglądają na tak samo załadowane, więc można z dużym prawdopodobieństwem założyć, ze wszystkie są przeładowane. Ścigać, karać, nie darować.

    Nick:
    Treść:
    2021-06-15 23:13:18 [83.26.86.*] id:1614144  
    KubaXY: Napisał postów [3332], status [Szycha] Reputacja
    Brawo !!! Doic jankow transportowych. 25tys powinno byc oplata podstawowa (abonamentowa, przesylowa) i do tego ze 150tys za przeladowanie

    Nick:
    Treść:
    2021-06-15 22:11:45 [194.29.183.*] id:1614142  
    azam: Napisała postów [898], status [stały bywalec] Reputacja
    Przez Dobrzeń codziennie takie transporty zasuwają, strach na zakrętach !

    Nick:
    Treść:
    2021-06-15 20:28:40 [83.26.77.*] id:1614134  
    jacek0667: Napisał postów [1124], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Niech się krokodyle pojawią na drodze do Murowa. Norma wyrobiona w 1 dzień.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2021-06-15 20:44:07 [194.29.183.*] id:1614136  
    KK 35947: Napisał postów [3378], status [VIP] Reputacja
    To samo Chmielowice - Komprachcice - Szydłów targają aż miło...
    2021-06-15 21:30:20 [185.127.20.*] id:1614141  
    Pedro: Napisał postów [8908], status [VIP] Reputacja
    Już nie wspominam o drodze Prudnik-Opole gdzie z Czech popylają...
    2021-06-15 20:47:49 [194.29.183.*] id:1614137  
    KK 35947: Napisał postów [3378], status [VIP] Reputacja
    Chyba 25 TYSIĘCY a nie "tysiące" Droga Ago ;), trochę to kłuje .

    Nick:
    Treść: