• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 4422
    • Dodano: 2021-04-22 / 17:07
    • Komentarzy: 3

    Utrudnienia w w okolicy Brzęczkowic. Drogowcy łączą obwodnicę Niemodlina z DK 46

    (Fot. GDDKiA)

    Od środy 21 kwietnia wprowadzono zmiany w organizacji ruchu na DK46 w okolicy Brzęczkowic. Związane jest to z pracami przy budowie obwodnicy Niemodlina, a dokładnie z rozpoczęciem budowy ronda na skrzyżowaniu DK46 z powstającą obwodnicą i drogą wojewódzką nr 385.


    Kierowcy będą korzystać z tymczasowej drogi objazdowej o łącznej długości około 800 metrów przez prawie pół roku. Przeniesienie ruchu umożliwi prace rozbiórkowe istniejącej jezdni (frezowanie, rozbiórkę konstrukcji drogi itp.) w miejscu przyszłego ronda i na dojazdach do niego. Po wstępnym wyprofilowaniu terenu rozpoczną się prace związane z budową sieci infrastruktury technicznej, w tym w pierwszej kolejności kanalizacji deszczowej, a następnie oświetlenia.

    W dalszej kolejności ruszą prace przy konstrukcji ronda oraz projektowanych wlotów (podbudowy z kruszyw) oraz roboty brukarskie (krawężniki metodą ślizgową). Po położeniu ciągów pieszo-rowerowych oraz wysp wykonana zostanie nawierzchnia bitumiczna jezdni Na koniec powstanie oznakowanie pionowe i poziome, bariery energochłonne itp. Objazd drogą tymczasową według szacunków wykonawcy będzie obowiązywał do końca września tego roku.

    Aktualne zaawansowanie dla budowy obwodnicy Niemodlina w ciągu DK46 wynosi około 70 proc. Wykonawca po zakończonym okresie zimowym wraz z poprawą warunków atmosferycznych rozpoczął prace związane z budową konstrukcji drogi oraz roboty bitumiczne. Zostały także rozpoczęte prace brukarskie, głównie w zakresie umocnienia rowów płytami betonowymi.

    W zakresie robót drogowych od momentu rozpoczęcia tej inwestycji wykonano 449 000 m3 wykopów oraz 547 000 m3 nasypów. Na niemal całej długości wykonano podbudowę z kruszywa, a na połowie odcinka podbudowę mineralno-bitumiczną. Na fragmencie odcinka drogi przyszłej obwodnicy położono już warstwę wiążącą.

    Po przerwie zimowej wykonawca wznowił także prace na większości obiektów inżynierskich. Prowadzone są głownie prace wykończeniowe polegające na układaniu izolacji, nawierzchni z asfaltu lanego, układaniu krawężników, desek gzymsowych oraz betonowaniu kap chodnikowych. W marcu br. wykonano ustrój nośny ostatniego obiektu, tj. mostu MD-3 zlokalizowanego w ciągu drogi dojazdowej.

    W zakresie robót branżowych - zakończono prace na wszystkich kolizjach przy przebudowie sieci elektroenergetycznych oraz wodociągowych. Trwają ostatnie prace przy przebudowie sieci teletechnicznej.

    Zakończenie inwestycji zaplanowano w IV kwartale tego roku.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2021-04-22 20:04:06 [194.29.183.*] id:1611669  
    olomann: Napisał postów [148], status [wyjadacz] Reputacja
    SZKODA ZE OPOLE NIE MA OBWODICY Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2021-04-22 21:46:42 [46.204.7.*] id:1611677  
    xNomadx: Napisał postów [227], status [maniak] Reputacja
    Przydałaby się bardzo. Byleby jakieś kroki w tym kierunku robić jak najszybciej.
    2021-04-22 18:56:38 [185.127.20.*] id:1611663  
    Pedro: Napisał postów [8908], status [VIP] Reputacja
    Zacnie będzie :-)

    Nick:
    Treść: