Opole zachodnie to kolejna lokalizacja, która doczeka się centrum przesiadkowego. Na placu budowy widać już pierwsze "wbicia łopaty" - Miejski Zarząd Dróg w Opolu poinformował, że rozpoczęto budowę kanalizacji. Na początku władze miasta przekonywały, że nie wystartują z kolejną inwestycją do czasu ukończenia Centrum Przesiadkowego Opole Wschodnie - jak widać plany się zmieniły.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Urząd Miasta Opola, wybudowane w Opolu centra przesiadkowe doprowadzą do wzmocnienia powiązań gałęzi transportu, zmniejszenia stopnia wykorzystywania samochodów osobowych, efektywniejszego wykorzystania niezmotoryzowanego transportu indywidualnego, ograniczenia emisji zanieczyszczeń, hałasu i skali zatłoczenia ulic miejskich oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja projektu stanowi element polityki infrastrukturalno-społecznej zachęcającej mieszkańców Aglomeracji Opolskiej do korzystania z innych sposobów przemieszczania się niż pojazdami samochodowymi, odbywających się w otoczeniu czystszego i bardziej przyjaznego dla zdrowia powietrza.
Inwestycja obejmie m.in. budowę parkingu na około 300 samochodów. Przy wjazdach na parking mają stanąć tablice informujące o liczbie wolnych miejsc. Powstaną też zatoczki autobusowe, zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Niemodlińskiej z Domańskiego. W planach jest także przebudowa tego skrzyżowania, nowe ścieżki rowerowe, chodniki, wymiana nawierzchni na ulicy Wojska Polskiego, nowe oświetlenie uliczne oraz tablice informacji pasażerskiej i parkingowej.
Budowa centrów przesiadkowych przy stacjach kolejowych i stworzenie szerokich możliwości w zakresie parkowania samochodu w ich pobliżu, wydzielenie nowych ciągów pieszo-rowerowych oraz uatrakcyjnienie infrastruktury przystankowej pozytywnie będzie oddziaływać na zmianę nastawienia samych mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej.
Centrum przesiadkowe Opole Zachodnie to element szerszego projektu z unijnym dofinansowaniem, w ramach którego wykonano już centrum przesiadkowe przy stacji Opole Grotowice i ścieżkę rowerową wzdłuż ul. Sołtysów oraz oddany kilka dni temu most pieszo-rowerowy nad Kanałem Ulgi im. Joachima Halupczoka.
Szacunkowy koszt prac to ok. 11 mln zł.
Patryk100: Napisała postów [1196], status [stały bywalec]
to juz zupelnie zakorkuja miasto