• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 1339
    • Dodano: 2020-12-09 / 15:48
    • Komentarzy: 6

    Niemal co piąty Polak przyznaje, że woli korzystać z pomocy medycznej przez telefon

    Niemal co piąty Polak przyznaje, że woli korzystać z pomocy medycznej przez telefon

    (Fot. Archiwum)

    Badanie społeczne wykazało, że niemal co piąty Polak przyznaje, że w dobie pandemii koronawirusa częściej wybiera kontakt telefoniczny z lekarzem. W dobie pandemii smartfon jest nam właściwie niezbędny.


    Pandemia koronawirusa, a związane z tym częste zamknięcie w domach wymusiły na nas zastąpienie codzienności technologią. Lockdown sprawił, że częściej korzystamy z telefonów i komputerów robiąc zakupy, płacąc rachunki czy zamawiając jedzenie. Wcześniej smartfony były używane głównie do kontaktów międzyludzkich, dziś zastępują niemal wszystko.

    - W trakcie pandemii koronawirusa we wszystkich badanych krajach konsumenci spędzali więcej czasu przed ekranem smartfona - 52% Polaków i 61% Brytyjczyków zgodziło się z tym stwierdzeniem. Smartfony pomagały konsumentom zachować kontakt z rodziną i przyjaciółmi podczas pandemii oraz jednocześnie zmniejszyć poczucie izolacji - 53% Polaków zgodziło się z tym stwierdzeniem, 61% Brytyjczyków - czytamy w raporcie Deloitte.

    Podobnie jak wyżej, obecna sytuacja sprawiła, że regularne wizyty u lekarzy rodzinnych i lekarzy specjalistów zostały zastąpione przez teleporady - co więcej - badania dowiodły, że dla ponad 16 procent badanych ten sposób kontaktu ze specjalistą uważa za wygodny i wystarczający. - Prawne możliwości stosowania telemedycyny pojawiły się już w 2015 r., jednak nigdy nie zyskała ona takiej popularności jak w trakcie pandemii koronawirusa. Zdalny dostęp do lekarzy pozwala na realizację podstawowych świadczeń w sposób bezpieczny i efektywny, minimalizując możliwość zakażenia poprzez unikanie najbardziej narażonych przestrzeni. Otwartym pytaniem pozostaje natomiast jak zmieni się stosunek Polaków do niej, gdy zniknie bezpośrednie zagrożenie związane z koronawirusem. Jedynie około jednej trzeciej respondentów, którzy wskazali zwiększone wykorzystanie telemedycyny podczas pandemii, deklaruje, że równie chętnie będzie korzystać z niej w przyszłości - mówi Robert Kauf, Senior Manager, Deloitte Consulting.

    - Mimo wszystko na rozwój telemedycyny w Polsce należy patrzeć z optymizmem, zarówno z punktu widzenia systemu ochrony zdrowia, jak i producentów rozwiązań telemedycznych i pacjentów, którzy otrzymają narzędzie zwiększające wygodę korzystania z opieki zdrowotnej oraz poprawiające jej dostępność. Jednak to, czego nie można pominąć w rozważaniach nad rolą telemedycyny w przyszłości, to wyjątkowy status informacji zbieranych przy pomocy urządzeń telemedycznych oraz wyjątkowo silne oczekiwania dotyczące ich bezpieczeństwa, zarówno pod kątem efektów medycznych, jak i dostępu do informacji - dodaje.

    - Tylko niespełna 5 proc. respondentów w Polsce w trakcie pandemii wskazało nie tylko, że częściej korzysta z telemedycyny, ale jednocześnie zadeklarowało, że równie często będzie po takie usługi sięgać także w przyszłości - czytamy w badaniu.

    Obecnie, teleporady są główną stosowaną praktyką lekarską w dobie koronawirusa. Niestety oprócz swoich zalet, mają także wady. Nie zawsze stawiana diagnoza przez telefon jest słuszna, a jeszcze częściej lekarze nie mając dostępu do historii choroby pacjentów nie potrafią stwierdzić nowych dolegliwości czy wykryć poważnej choroby we wczesnym stadium. Do tego należy dodać, że nie wszystkie schorzenia specjaliści są w stanie zdiagnozować bez kontaktu z pacjentem.
    reklama

    Wydarzenia pod patronatem portalu

    Napisz co o tym myślisz!

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2020-12-09 23:30:57 [86.83.60.*] id:1605770  
    BzZz: Napisał postów [3233], status [Szycha] Reputacja
    Czy Niemal to mały niemiec?

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2020-12-09 23:47:44 [37.47.174.*] id:1605771  
    Polpha: Napisał postów [8156], status [VIP] Reputacja
    Mały Niemiec to mikroszkop
    2020-12-09 18:42:31 [37.47.72.*] id:1605757  
    jqtz3k: Napisał postów [1], status [żółtodziób] Reputacja
    To się nazywa manipulacja faktami. Dlaczego nie napiszecie, że 75% Polaków chciałoby iść do lekarza zamiast dzwonić na teleporadę? Artykuł pisany przez jakiegoś kretyna, który swoich czytelników traktuje, jak jeszcze większych kretynów od siebie.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2020-12-09 23:29:33 [86.83.60.*] id:1605769  
    BzZz: Napisał postów [3233], status [Szycha] Reputacja
    Zapytaj lepiej Ageko o pierwiastki :D
    2020-12-09 20:03:43 [31.0.39.*] id:1605761  
    wojtasoks: Napisał postów [4899], status [VIP] Reputacja
    Teleporada to bardzo dobry system kontaktu z lekarzem podstawowej opieki. Ale nie może być jedyną możliwością no i ten kontakt powinien być praktycznie od ręki.

    Nick:
    Treść:
    2020-12-09 16:45:23 [89.67.140.*] id:1605756  
    Szubrawca: Napisał postów [191], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    Taaa... Chyba tacy, co dzwonią po lewe L4

    Nick:
    Treść: