• Wyświetleń: 481
    • Dodano: 2020-10-15 / 15:00
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Jak smarować łożyska? - przydatne informacje

    Smarowanie łożysk to podstawowy elementy ich konserwacji. Zapobiega ich zbyt szybkiemu zużyciu i zapewnia prawidłową pracę. Sprawdź jak smarować łożyska i na co zwracać uwagę podczas wyboru odpowiedniego środka smarnego.

    Podpowiedzi udzielił sklep EBMiA.pl oferujący ogromny smarów do łożysk -https://www.ebmia.pl/1790-smary-i-oleje

    Po co smaruje się łożyska?

    O ochronnej właściwości smarowania nie trzeba nikogo przekonywać, lecz jak dokładnie smar chroni elementy łożyska? Tworzy warstwę, która oddziela pierścienie od elementów tocznych i w tej sposób zmniejsza ścieranie się tych komponentów. Jednocześnie chroni łożysko przed korozją oraz wnikaniem zanieczyszczeń. Dzięki temu może ono pracować dłużej i lepiej. W dalszej części poradnika wyjaśniamy, jakie środki smarne można bezpiecznie stosować, jak przechowywać smar oraz jak wymieniać środek smarny.

    Kiedy wymieniać smar i olej w łożysku?

    Smar należy wymieniać dość często, jeszcze zanim całkowicie utraci on właściwości poślizgowe. Jeśli stosujesz olej, to częstotliwość jego wymiany zależy od jego ilości i warunków pracy łożyska. Jeśli elementy zostały zaolejowane metodą zanurzeniową, to wówczas taki olej będzie potrzebował wymiany najrzadziej. Z kolei w metodzie obiegowej częstotliwość wymiany środka smarnego zależy od tego, ile razy olej przepływa przez łożysko. Pamiętajmy też, że przy smarowaniu mgłą olejową, olej wykorzystany może być tylko jeden raz.

    Jak uzupełnić smar w łożysku?

    Smarowanie polega na uzupełnianiu częściowo zużytego smaru małymi porcjami smaru nowego. Nie można pozostawiać przepracowanego smaru w łożysku, ponieważ jego zaleganie może podnieść temperaturę jego pracy i uszkodzenie elementu.

    Do smarowanie najlepiej użyć smarownicy ciśnieniowej, dzięki czemu środek dotrze we wszystkie szczeliny powierzchni współpracujących. Poprawnie zaaplikowany smar powinien dotrzeć blisko czoła pierścienia zewnętrznego poprzez kanał smarowy znajdujący się w oprawie łożyska. Środek smarny można też doprowadzić do wnętrza łożyska poprzez rowki smarowe w pierścieniu zewnętrznym - takie rozwiązanie możliwe jest np. w łożyskach baryłkowych. Możesz ponadto ułatwić sobie pracę i wykonać otwory, poprzez które będzie wypływał nadmiaru smaru.

    Jaki smar do łożyska?

    Wśród licznych środków smarnych dostępnych w sklepach z częściami do maszyn zwracajmy uwagę na mydła wapniowe i litowe zawierające związki organiczne. Posiadają właściwości, które zapobiegają wypłukiwaniu ich przez wodę i dzięki temu skutecznie chronią łożysko przed zbyt dużym tarciem. Do smarowania łożysk można też zastosować olej, lecz należy zwrócić uwagę, czy ma on w składzie rozpuszczalne dodatki antykorozyjne. Pamiętajmy też, że nie wolno mieszać ze sobą różnych smarów i olejów.

    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Wydarzenia pod patronatem portalu

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".