• Wyświetleń: 1342
    • Dodano: 2020-10-08 / 13:32
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Jak wybrać dobrą drukarnię? Jak złożyć poprawne zapytanie ofertowe?

    Nowoczesne rozwiązania i technologie sprawiają, że dzisiaj nie jesteś już skazany na korzystanie z oferty najbliżej zlokalizowanej drukarni. Bez problemu, zarówno większe jak i mniejsze zamówienie, możesz złożyć w drukarni zlokalizowanej w zupełnie innej części kraju. Mniejsze zamówienie może być u ciebie już w ciągu 24 h. Możliwość zamawiania druku w całej Polsce natychmiast jednak prowokuje pytanie, jak znaleźć dobrą drukarnię.

    Poligrafia na zamówienie


    Cena czy jakość?


    Jak skonstruować zapytanie ofertowe do drukarni?


    Poligrafia na zamówienie


    Drukarnia Opole może z powodzeniem wykonywać projekty zarówno dla okolicznych firm, jak i realizować zlecenia z różnych części Polski. Dzięki nowoczesnym narzędziom do przesyłania projektów i składania poszczególnych zleceń, nie ma żadnej potrzeby, abyś do drukarni zgłaszał się osobiście. Nie musisz się także martwić, że twój projekt dostanie się w niepowołane ręce. Obecnie narzędzia ochrony i zabezpieczania przesyłu danych są tak rozbudowane, że ryzyko wycieku jakiegokolwiek projektu jest minimalne. Dzisiaj to ty decydujesz, czy chcesz skorzystać z usług małej lokalnej firmy czy też dużej drukarni internetowej. Od ciebie również zależy, czy decydujesz się na współpracę z jedną firmą, której oferta obejmuje bardzo szeroki zakres usług poligraficznych: od druku ulotek, plakatów, przez druk wielkoformatowy do produkcji roll-upów czy banerów. Do wyboru masz także drukarnie specjalizujące się w jednym konkretnym typie usług, np. wysokonakładowym druku offsetowym albo niskonakładowym druku cyfrowym.


    Wybierając drukarnię, koniecznie powinieneś uwzględnić:



    • zakres oferty - powinieneś wybrać miejsce, które gwarantuje ci dopasowanie usługi do twoich potrzeb, możliwości i oczekiwań; znaczenie tutaj ma nie tylko technologia druku i nakład, lecz także często sposób wykończenia materiałów, termin realizacji, sposób wysyłki, logistyka;

    • jakość - nie ma żadnego powodu, abyś musiał się godzić na półśrodki; odpowiedni research pozwoli ci znaleźć miejsce świadczące usługi na wysokim poziomie; nie zawsze jest to równoznaczne z wysoką ceną;

    • zakres obsługi - warto zwrócić uwagę, czy drukarnia umożliwia kontakt z grafikami, czy gwarantuje pomoc w przypadku niedopasowania projektu do założonego typu druku, czy gwarantuje sprawdzenie przesłanego pliku przed uruchomieniem realizacji.


    Cena czy jakość?



    Bardzo wiele osób jest przekonanych, że dobry druk musi odpowiednio dużo kosztować. Okazuje się jednak, że koszty druku można obniżyć. Z założenia drukarnie działające w większych miastach mają wyższe ceny druku właściwie każdego rodzaju materiału. Niezależnie od tego, czy drukujesz roll-up, plakaty czy katalog firmowy cenę tę jednak możesz obniżyć, decydując się na współpracę z drukarnią zlokalizowaną poza największymi polskimi aglomeracjami. Niższa cena nie musi w tym przypadku oznaczać gorszej jakości. Wręcz przeciwnie - coraz więcej firm poligraficznych przenosi swoje siedziby, aby optymalizować koszty, zapewniając klientom niższą cenę usług przy zachowaniu wysokiego standardu samego druku. Dodatkowo, jeśli decydujesz się na stałą współpracę z jedną z drukarni, z pewnością możesz liczyć na atrakcyjne rabaty.


    Jak się zorientować, czy drukarnia odpowiada na twoje potrzeby> Przede wszystkim na początku zrób porządny research. Sprawdź, jakie doświadczenie ma dana drukarnia, w czym się specjalizuje, jaką opinią cieszy się wśród klientów. Jeśli masz dodatkowe wymagania dotyczące druku, koniecznie zorientuj się, czy drukarnia jest w stanie je spełnić. Nie każda firma zaoferuje ci konfekcjonowanie materiałów, transport w kilka różnych miejsc, dodatkowe pakowanie zgodnie z twoimi wytycznymi. Oczywiście zwracaj uwagę na cennik, natomiast nie kieruj się wyłącznie nim. Najwięcej o potencjalnej współpracy dowiesz się, kierując do drukarni zapytanie ofertowe.


    Jak skonstruować zapytanie ofertowe do drukarni?


    Zapytanie ofertowe to najłatwiejszy sposób, aby sprawdzić, czy drukarnia jest w stanie świadczyć dla ciebie dokładnie takie usługi, jakich potrzebujesz. Dzięki zapytaniu ofertowemu jesteś w stanie poznać także orientacyjny koszt danej usługi. Sprawność odpowiedzi, kontakt ze strony biura obsługi klienta, gotowość do kontaktu z tobą - wszystko to wiele powie ci także o przebiegu ewentualnej współpracy z drukarnią.


    Aby uzyskać kompletną informację na temat zlecenia, trzeba jednak najpierw samodzielnie skonstruować odpowiednio szczegółowe zapytanie. Pamiętaj, że jeśli jakiejś potrzeby nie uwzględnisz w zapytaniu (lub późniejszym zamówieniu), nie będziesz mógł mieć pretensji do drukarni, że nie jest w stanie jej zrealizować. Dlatego też skup się przygotowując zapytanie i umieść w nim wszystkie niezbędne informacje. Zacznij od:



    • nakładu - precyzyjnie określ, ile ulotek, banerów, roll-upów, plakatów potrzebujesz; od ilości materiałów zależeć w dużej mierze będzie technologia druku,

    • formatu - cena zależy nie tylko od tego, czy format jest większy czy mniejszy, lecz także od tego, na ile jest typowy,

    • rodzaju papieru - liczy się zarówno gramatura, typ, dodatkowe właściwości, kolor,

    • kolorystyki druku - nie chodzi tylko o opcję czerń-biel/szarość/kolor, lecz także o nasycenie projektu barwami, poziom skomplikowania projektu itp.,

    • sposobu wykończenia - jeśli potrzebne są dodatkowe efekty, musisz to zaznaczyć w zapytaniu,

    • sposobu pakowania,

    • sposobu wysyłki/odbioru materiałów,

    • terminu na wykonanie zlecenia.


    Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług


    Drukarnia LR Print Solutions


    45-311 Opole


    ul. Głogowska 39


    tel. 574 490 332





    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".