• 0
0
  • Autor: Aga_Ko
  • Wyświetleń: 6057
  • Dodano: 2020-10-06 / 05:20
  • Komentarzy: 8

Udaremniony nocny przejazd gabarytowy bez zezwolenia

 
 
Udaremniony nocny przejazd gabarytowy bez zezwolenia

(Fot. WITD Opole)

Pojazdy przekroczyły granicę z Polską w Głuchołazach i już chwilę po tym trafiły na kontrolę inspektorów z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu. Niewłaściwa waga oraz brak wymaganego zezwolenia to nie jedyne naruszenia, jakie ujawnili inspektorzy.


W wyniku przeprowadzonej z piątku na sobotę 3 października w nocy akcji kontrolnej, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu, we współpracy z pracownikami GDDKiA O/Opole, uniemożliwili przejazd czterech zestawów pojazdów ponadnormatywnych, które bez wymaganego zezwolenia przekroczyły w Głuchołazach granicę Polską.

- Pojazdy należały do jednego przewoźnika, a załadowane na nie elementy konstrukcji metalowych przewożone były do Płocka. W wyniku ważenia okazało się, że pojazdy ważyły odpowiednio 84 t, 87,5 t, 91,8 t - a rekordzista ważył ponad 120 t. Przekroczone zostały też dopuszczalne naciski na osiach. W tym przypadku przewoźnik powinien posiadać zezwolenie kategorii VII na przejazd pojazdu nienormatywnego, którego wydanie wiąże się z wyznaczeniem przez GDDKiA bezpiecznej trasy przejazdu - poinformował WITD Opole.

- Jak wynika z zebranych informacji, kierowcy zmierzali w kierunku autostrady A4 - co mogło skutkować uszkodzeniem wiaduktu nad autostradą. Niewłaściwa waga oraz brak wymaganego zezwolenia to nie jedyne naruszenia, jakie ujawnili inspektorzy podczas kontroli nocnego transportu. Dodatkowo ujawniono również brak kalibracji jednego tachografu oraz naruszenia z czasu pracy kierowcy. W konsekwencji transport został zatrzymany a przewoźnik będzie mógł jechać dalej dopiero po uzyskaniu wymaganych zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych po bezpiecznej trasie przejazdu, wyznaczonej przez GDDKiA - czytamy w komunikacie.

Dodatkowo wobec przewoźnika wszczęte zostały postępowania administracyjne zagrożone łączną karą pieniężną w wysokości 108 tysięcy złotych.
reklama

Więcej zdjęć

24opole.pl
24opole.pl
24opole.pl
24opole.pl
24opole.pl

Napisz co o tym myślisz!

Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

2020-10-07 19:50:59 [5.173.49.*] id:1602477  
tippmann: Napisał postów [5885], status [VIP] Reputacja
no i nie pykło

Nick:
Treść:
2020-10-06 08:15:17 [217.173.202.*] id:1602385  
Niesmak: Napisał postów [71], status [ ! Troll ! ]
jednym słowem.. czyli jak zaplaca za zezwolenia, to wtedy juz wiadukt nad autostrada wytrzyma te obciazenia?!!

Nick:
Treść:
Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [5]
2020-10-06 08:50:28 [165.225.73.*] id:1602386  
dontomasso: Napisał postów [3421], status [VIP] Reputacja
obojetnie czy wytrzyma czy tez sie zawali. wazne ze procedury zostaly by dotrzymane. to tak jak ktos ma papiery na cos tam, to jest ok. ale ze nie ma pojecia o tym co w papierach to juz inna bajka
2020-10-06 09:13:57 [185.127.20.*] id:1602387  
Pedro: Napisał postów [7288], status [VIP] Reputacja
Wtedy GDDKiA wyznaczy "bezpieczną trasę"... A może faktycznie kasa musi się zgadzać i wtedy już wiadukty nie będą problemem :P
2020-10-06 13:06:40 [217.173.195.*] id:1602399  
wojtasoks: Napisał postów [4112], status [VIP] Reputacja
Tam jest mowa o wiadukcie nad autostradą..... Więc zapewne przy okazji ładunek był zbyt wysoki. Wydaje się bardzo rozsądnym, że o trasie przejazdu takich ładunków decyduje zarządcą drogi. Przecież dobrze wiecie, że od papierów ładunek nie skurczy się ani nie zelżeje, natomiast zostanie puszczony odcinkami dróg które udźwigną i zmieszczą taki ładunek.
2020-10-06 15:51:36 [165.225.73.*] id:1602412  
dontomasso: Napisał postów [3421], status [VIP] Reputacja
ad wojtasoks: a czy ten "wiadukt nad autostrada" to jedyny wiadukt przez ktory przejezdzali? wydaje mi sie ze nie. po drugie taka trasa jest dobrze zaplanowana przez logistyka. bo to nie maly fiat ktory na polnej drodze zawroci. tylko poprostu przewoznik myslal ze mu sie uda pod oslona nocy przejechac bez pozwolen i zalatwiania reszty formalnosci
2020-10-07 12:43:36 [217.173.195.*] id:1602443  
wojtasoks: Napisał postów [4112], status [VIP] Reputacja
Zapewne masz rację. Ale po to są papierki żeby odpowiednie służby wiedziały, że coś będzie się turlać po głównych drogach. Często nawet w mediach pojawiają się informacje o takich transportach. Poza tym logistyk zawsze przymknie oko na jakieś nośności, normy itd, bo jemu zależy na jak najszybszym przejechaniu trasy i generalnie to jest jego główna motywacja. No i takie transporty zazwyczaj turlają się w nocy.
2020-10-06 13:01:38 [83.30.75.*] id:1602398  
azam: Napisała postów [426], status [starszy pismak] Reputacja
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasssęęę. Wszystko można, tylko trzeba mieć szmal.

Nick:
Treść: