• Wyświetleń: 4642
    • Dodano: 2020-01-05 / 10:40
    • Komentarzy: 3
    • Artykuł sponsorowany

    Zasada działania regulatora napięcia

    Regulator napięcia jest elementem układu elektrycznego w samochodzie, współpracuje on z alternatorem. Właśnie dzięki regulatorowi napięcia w układzie elektrycznym podczas pracy panuje odpowiednia wartość napięcia odpowiadająca za zasilanie urządzeń pokładowych, oświetlenia i systemów bezpieczeństwa niezależnie od prędkości obrotowych na jakich aktualnie znajduje się silnik.

    Jakie rodzaje regulatorów powietrza występują w samochodach?


    Regulatory przeszły zmiany ewolucyjne w związku z coraz wydajniejszymi akumulatorami i znacznym zwiększeniem ilości odbiorników energii w samochodach. Możemy podzielić je na:



    1. Regulatory mechaniczne stosowane były w starszych konstrukcjach samochodów między innymi, w takich jak popularny Fiat 126p, Żuk oraz starych maszynach rolniczych. W związku z brakiem elektroniki były one bardzo trwałymi rozwiązaniami, natomiast w porównaniu do nowszych rozwiązań nie były wystarczająco wydajne. Zasada działania była oparta na mechanicznym ustaleniu szczeliny między stykami oraz tzw. kotwicą i rdzeniem cewki napięciowej która przekładała się na wartości napięcia jaką regulator przesyłał do układu elektrycznego.

    2. Regulator elektroniczny jest nowszym rozwiązaniem, zapewniającym zdecydowanie lepsze i efektywniejsze działanie. Obecnie regulator napięcia jest elementem alternatora. W regulatorach elektronicznych stosuje się impulsowe wzbudzanie, uzależnione od zużycia energii, obciążenia alternatora i rodzaju oraz stanu rozładowania akumulatora.


    Jakie są objawy awarii regulatora napięcia?


    Awaria układu zasilania nie zawsze jest jednoznaczna. Poza regulatorem napięcia uszkodzeniu może ulec sam alternator, akumulator, bezpieczniki lub przewody. Zdiagnozowanie uszkodzeń należy rozpocząć od zmierzenia napięcia na akumulatorze podczas uruchomionego silnika, jeśli poziom napięcia nie ulega dużym wahaniom, i wynosi nieznacznie powyżej 12-13 Volt, możemy wykluczyć alternator i regulator napięcia. Natomiast jeśli występują znaczne skoki napięcia na akumulatorze, w układzie jest za duże napięcie wynoszące powyżej 15 Volt lub zdecydowanie za niskie poniżej 10 Volt uszkodzeniu mógł ulec regulator napięcia. Regulator napięcia ze względu na swoja specyfikę jest elementem nienaprawialnym, natomiast zostaje on w całości wymieniany. W przypadku decyzji o wymianie warto zainwestować w regulator napięcia z iParts.pl. Wybierając w nim produkt mamy pewność i potwierdzenie że będzie on markowy i wysokiej jakości.


    Warunki zewnętrzne wpływają na regulator napięcia?


    Regulator napięcia jest urządzeniem elektrycznym, wrażliwy na wszelkiego rodzaju wilgoć. Technicznie jest on odpowiednio zabezpieczony aby podczas deszczu czy mycia nie doznał uszkodzeń, natomiast warstwa izolacyjna w czasem może ulec uszkodzeniu i przedostać się do niej wilgoć. Również jeśli w samochodzie występuje problem z instalacją w postaci zwarć przewodów w pierwszej kolejności uszkodzeniu ulegnie regulator. Bardzo często pierwszymi symptomami które mogą wskazywać na uszkodzenie regulatora to przepalone żarówki lub migające kontroli na desce rozdzielczej. Niezależnie od modelu samochodu, warto wybrać regulator napięcia w sklepie iParts, który poza wysoką jakością daje również gwarancję.



    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2020-01-08 10:20:11 [89.64.24.*] id:1588240  
    Stefan: Napisał postów [27022], status [VIP] Reputacja
    Regulator elektromechaniczny i mniejsza wydajność... ...jakiś piekarz to pisał?

    Nick:
    Treść:
    2020-01-07 18:47:48 [89.64.36.*] id:1588140  
    Kotaro: Napisał postów [174], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    Haha błąd w artykule sponsorowanym. Płacą im kasę, a oni nawet nie potrafią przeczytać. Ech "redakcjo"...

    Nick:
    Treść:
    2020-01-07 18:20:37 [185.127.22.*] id:1588137  
    Rolnikos: Napisała postów [9257], status [VIP] Reputacja
    Panie tam jest błąd "regulator powietrza". Jak taki regulator napięcia się zepsuje to nie ma napięcia albo wali 50A na akumulator i go zagotuje.

    Nick:
    Treść: