• Wyświetleń: 2415
    • Dodano: 2018-10-24 / 16:00
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Czy wiesz na pewno ile zapłacisz za nowy samochód?

    Wyprzedaże aut z rocznika 2018 właśnie się rozpoczęły. Największe centrum motoryzacyjne na Opolszczyźnie, dealer marek Volkswagen, ŠKODA, SEAT i Audi - Grupa Lellek Opole - właśnie ogłosiło Dni Otwarte (26 - 28 października) powiązane z wyprzedażą rocznika 2018.


    Z pewnością przyciągną one sporą rzeszę tych, którzy z zakupem samochodu wstrzymywali się do końca roku, czekając na najbardziej atrakcyjne obniżki. A jest w czym wybierać ... na kupujących czeka blisko pół tysiąca aut dostępnych od ręki!

    Jak kupować?

    Z pewnością warto zastanowić się nie tylko nad ceną kupowanego samochodu, ale również nad tym ile będzie kosztowała jego eksploatacja. Niezależnie od tego czy jest to miejski maluch czy duży SUV, należy przewidzieć dodatkowy budżet na jego utrzymanie.
    Niestety czasem okazuje się, że ten budżet się nie domyka. Wydatki na utrzymanie samochodu rosną szybciej niż się spodziewaliśmy, zużycie paliwa nie jest tak niskie jak deklarował producent, a przegląd gwarancyjny trzeba zrobić 2 razy w roku ze względu na krótkie interwały serwisowe.
    Co zrobić, aby uniknąć pułapki wysokich kosztów? W branży motoryzacyjnej często stosuje się termin całkowitego kosztu posiadania (z ang. total cost of ownership, TCO). Uwzględnia on wszystkie wydatki związane z zakupem, eksploatacją oraz wartością końcową samochodu . Pozwala oszacować realne koszty i zaplanować wydatki w dłuższej perspektywie czasu.

    Czym TCO będzie przy zakupie samochodu?

    To dość oczywiste, że w procesie podejmowania decyzji o zakupie nowego samochodu pierwszym kryterium staje się sam koszt zakupu. Potwierdzają to badania przeprowadzone przez Millward Brown na zlecenie marki Volkswagen - podczas wyboru nowego auta liczy się dla nas jego cena, dopiero na drugim miejscu stawiamy markę i model. Jednak porównywanie dwóch samochodów wyłącznie w oparciu o ich cenę jest zupełnie niemiarodajne. Różnice w całkowitych kosztach utrzymania po czterech latach mogą wynosić nawet 15 tysięcy złotych. To sprawia, że cena wyjściowa niektórych modeli przestaje być tak atrakcyjna. Warto zatem wziąć pod uwagę inne konieczne wydatki i sprawdzić jaki jest realny koszt użytkowania samochodu:

    1. Finansowanie - niekoniecznie zakup za gotówkę, coraz większą popularność zyskuje najem długoterminowy - miesięczna rata jest niższa niż w przypadku leasingu lub kredytu, zawiera w sobie ubezpieczenie i podstawowy pakiet serwisowy, ale po zakończeniu umowy musisz oddać lub odkupić samochód. To jednak może być ułatwienie, bo jeśli i tak planujesz samochód sprzedać, to masz problem z głowy.

    2. Utrata wartości - mało kto myśli o tym w chwili zakupu, ale warto wziąć pod uwagę, że prawdopodobnie samochód będziemy chcieli kiedyś sprzedać. Wówczas będzie liczyło się, jak dużo stracił on na wartości od momentu kupna. Niektóre marki nie cieszą się dużą popularnością i ich ceny na rynku wtórnym są dużo niższe. Warto porównać ceny używanych aut i sprawdzić prognozy jeszcze zanim zdecydujemy się na zakup. W analizach brany jest pod uwagę nie tylko popyt i cena początkowa konkretnego modelu, ale również doświadczenie producenta czy liczba punktów ASO danej marki. Ze statystyk Salonu sprzedaży samochodów używanych DasWeltAuto w Opolu wynika, że Volkswagen plasuje się w czołówce najlepiej trzymających wartość samochodów.

    3. Paliwo - chyba najbardziej oczywisty koszt posiadania samochodu - bardziej ekonomiczny silnik to więcej przejechanych kilometrów za te same pieniądze.

    4. Przeglądy - większość producentów przewiduje je co 20, a nawet 15 tysięcy km. Przy częstych i długich trasach oraz wysokich cenach przeglądu koszty eksploatacji rosną. Przy wyborze marki warto zatem zwrócić uwagę na częstotliwość przeglądów. Niektórzy producenci, jak na przykład Volkswagen, wymagają odwiedzenia serwisu dopiero co 30 tys. km. Powinniśmy zwrócić uwagę również ofertę pakietów, które obniżają koszt serwisowania. Zdarza się, że koszt przeglądów w pierwszych czterech latach u jednego producenta jest równy cenie jednej wizyty w serwisie u innego.

    5. Ubezpieczenie - wiele zależy od Twojej historii szkód, ale także parametrów samego samochodu, np. pojemności silnika lub zabezpieczeń przeciwkradzieżowych - czasem ubezpieczyciel wymaga instalacji dodatkowych zabezpieczeń.

    6. Opony - to zakup jednorazowy, chyba, że pokonujesz naprawdę długie dystanse. Trzeba przewidzieć wymianę 2 razy do roku i miejsce do przechowywania.

    7. Części eksploatacyjne - ile kosztuje zestaw tarcz i klocków hamulcowych do Twojego samochodu? Czy wymiana rozrządu wiąże się z kłopotliwym wyjmowaniem całego silnika z samochodu i koszt robocizny będzie większy niż wymienianych części?

    Jak to wszystko policzyć?
    Podsumowanie możliwych wszystkich kosztów jest bardzo czasochłonne. Jeśli chcesz porównać ze sobą kilka modeli różnych producentów, może się okazać, że spędzisz wiele długich wieczorów na arkuszem kalkulacyjnym. Eurotax na zlecenie Volkswagena opracował zestawienie kosztów popularnych modeli. Tutaj znajdziesz porównanie dla segmentu B, C i D.
    Volkswagen używa własnego rozwinięcia skrótu TCO - Twoje Centrum Oszczędności i przykłada dużą wagę do niskich kosztów eksploatacji.
    Nic dziwnego, samochody tej marki trzymają wartość, są oszczędne, a do serwisu zaglądają nawet co 30.000 km. Dzięki temu kupując nowego Volkswagena możesz zaoszczędzone pieniądze wydać na inne przyjemności.

    Więcej o programie Twoje Centrum Oszczędności

















    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Więcej zdjęć

    Napisz co o tym myślisz!

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest całkowicie zamknięte.