- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 8478
- Dodano: 2018-09-26 / 19:00
- Komentarzy: 32
Czytelnicy alarmują: "Nowa sygnalizacja świetlna na Niemodlińskiej jest słabo widoczna"
Kierowcy skarżą się, że nowo zamontowane światła nad przejściem dla pieszych na ulicy Niemodlińskiej są słabo widoczne. Często dochodzi tam też do niebezpiecznych sytuacji.
O sytuacji zawiadomił nas czytelnik, który był świadkiem niebezpiecznej sytuacji na przejściu dla pieszych. Chodzi o przejście dla pieszych, które przechodzi przez ulicę Niemodlińską w pobliżu skrzyżowania z ulicą Wojska Polskiego, sygnalizacja świetlna została uruchomiona na początku września.
Zaniepokojony kierowca zgłasza, że światła umiejscowione są zbyt wysoko, a jadący ulicą Niemodlińską kierowcy często nie zatrzymują się na czerwonym świetle, ponieważ go nie widzą.
Miejski Zarząd Dróg w Opolu tłumaczy, że sygnalizacja świetlna została zamontowana zgodnie z przepisami i rozporządzeniem oraz że znajduje się na odpowiedniej wysokości. - Nie zgłaszano nam też żądnych zastrzeżeń co do wadliwego montażu czy funkcjonowania tej sygnalizacji świetlnej. Również nic nam nie wiadomo o potrąceniach w tym miejscu - komentuje pracownik MZD.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Rumun: Napisał postów [2], status [żółtodziób]
a sygnalizacja jest źle wykonana, i pracownik Zarządu kolejny raz udowadnia brak wiedzy i kompetencji. Pierwszy problem to że sygnalizatory na wysięgniku są za mocno pochylone w dól przez co skraca się ich zasięg widoczności. A drugi błąd pokazuje że począwszy od projektanta po przez Policję i Zarząd Dróg którzy opiniują projekt organizacji ruchu oraz organ zarządzający ruchem który zatwierdza projekt (w tym wypadku Prezydent miasta Opola - a właściwie jego pełnomocnik) i wykonawcę sygnalizacji, nie znają podstawowych wymagań dla sygnalizacji świetlnej. Dla niedouczonych cytuję: "SZCZEGÓŁOWE WARUNKI TECHNICZNE DLA ZNAKÓW I SYGNAŁÓW DROGOWYCH ORAZ URZĄDZŃ BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO I WARUNKI ICH UMIESZCZANIA NA DROGACH Załączniki nr 1 – 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach" STRONA 375 Punkt 7.3.2 Rozwiązania szczegółowe Podpunkt C "na wlocie dwupasowym jezdni dwukierunkowej o naturalnej strukturze kierunkowej umieszcza się sygnalizator ogólny po prawej stronie wlotu i sygnalizator dodatkowy nad osią wlotu (rys. 7.3.5 lit. a) albo dwa sygnalizatory podwieszone nad pasami ruchu (rys. 7.3.5 lit. b)" Poniżej dla nie umiejących czytać jest jeszcze rysunek przytoczony w tekście. Niestety w komentarzu nie idzie go dołączyć.