• Wyświetleń: 223
    • Dodano: 2022-09-24 / 09:00
    • Komentarzy: 0
    • Artykuł sponsorowany

    Czym jest SEO? - pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach

    Znalezienie firm lub produktów to dla użytkowników dosyć łatwa sprawa. Wystarczy wpisanie odpowiednich słów kluczowych, a w wynikach wyszukiwania umieszczone będą propozycje stron. Tylko jak firmy mogą się znaleźć wśród nich? SEO to szereg działań, które są odpowiedzią na to pytanie. Dowiesz się o nim więcej w tym artykule!

    Co to jest SEO?
    SEO, czyli Search Engine Optimization to zadania mające na celu zwiększenie widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Strona internetowa poddawana jest wielu zabiegom, dzięki którym może osiągać pierwsze miejsca w wyszukiwarce. SEO to dziś jeden z najważniejszych procesów, który stosują firmy, aby docierać do klientów oraz zwiększać sprzedaż i zyski. Użytkowników internetu jest bowiem bardzo dużo, a każdy z nich zagląda do wyszukiwarki, żeby znaleźć to, co go interesuje. SEO jest więc atrakcyjnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności oraz budowanie wizerunku marki.

    SEO, czyli co? Jakie działania się za nim kryją?
    Optymalizacja witryny w celu zwiększania jej wartości i atrakcyjności dla silników wyszukiwarek to dziś codzienność. Każda firma, która chce zaistnieć na rynku i zdobyć przewagę nad konkurencją, wykorzystuje SEO. Tylko co w ramach tego procesu jest wykonywane? Z czym to się wiąże?

    Początkiem każdego procesu SEO jest audyt witryny. Poznanie jej aktualnego stanu jest bardzo ważne. Agencja interaktywna Manley, która zajmuje się pozycjonowaniem stron, podaje, że dzięki audytowi możliwe jest stworzenie strategii pozycjonowania i dobranie odpowiednich działań w celu osiągnięcia wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania.

    W ramach SEO wykonywane są następujące działania:
    • optymalizacja kodu witryny internetowej w celu nadania mu przejrzystości i czytelności,
    • wyeliminowanie elementów, które negatywnie wpływają na prędkość ładowania strony,
    • zbudowanie responsywności witryny, czyli jej dostosowania do wyświetlania na różnych ekranach (komputery, tablety, smartfony),
    • modyfikacja lub stworzenie nowych tytułów stron oraz ich opisów, które będą zgodne z wymaganiami wyszukiwarki oraz dobranymi słowami kluczowymi,
    • optymalizacja istniejących treści poprzez zwiększenie atrakcyjności oraz użyteczności,
    • link building, czyli zbudowanie prawidłowego linkowania wewnętrznego oraz pozyskanie linków z cennych źródeł zewnętrznych.

    SEO - dlaczego warto z niego korzystać?
    Bardzo często właściciele firm zastanawiają się, czy warto korzystać z SEO. Trzeba bowiem wiedzieć, że jego efekty nie są natychmiastowe. Jednak w perspektywie czasu są one bardzo wyraźne, a przede wszystkim długotrwałe.

    Zalety SEO to m.in.:
    • zwiększenie widoczności i dostępności strony w wynikach wyszukiwania,
    • zbudowanie zaufania do witryny,
    • zwiększenie ruchu na stronie,
    • zdobycie przewagi nad konkurencją,
    • zwiększenie rozpoznawalności,
    • wzrost zysków.

    Sprawdź również artykuł: Zalety pozycjonowania strony internetowej

    Podsumowanie
    SEO jest bardzo ważnym procesem w dążeniu do zbudowania silnej i znanej marki. Pozycjonowanie polega na optymalizacji witryny w wielu aspektach, dzięki czemu jest ona atrakcyjniejsza dla robotów wyszukiwarek oraz użytkowników. SEO dostarcza długotrwałych efektów takich jak: zwiększenie ruchu na stronie, jej widoczności, a także zdobycie przewagi nad konkurencją.



    Artykuł sponsorowany

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".