• Autor: Aga_Ko
    • Wyświetleń: 5525
    • Dodano: 2018-04-30 / 11:02
    • Komentarzy: 9

    Nowe oznakowanie przejazdów kolejowych. Będzie jeszcze bezpieczniej

    (Fot. archiwum)

    Do końca maja PKP oznakuje 14 tysięcy przejazdów specjalnym, indywidualnym numerem. W przypadku awarii auta na przejeździe, zgłoszenie na nr 112 indywidualnego numeru przejazdu precyzyjnie określi miejsce, a kolejarze wstrzymają ruch pociągów.


    Indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego oraz telefony alarmowe wypisane na żółtych naklejkach zwiększą poziom bezpieczeństwa kierowców i pasażerów pociągów na skrzyżowaniach toru i drogi. Specjalne łącze między operatorami numeru 112 a służbami PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. odpowiedzialnymi za ruch pociągów, zapewni szybkie reakcje na zagrożenia.

    Pracownicy PLK zaznaczają, że żółta odblaskowa naklejka będzie dobrze widoczna dla kierowców, którzy będą potrzebowali pomocy. Na naklejce umieszczonej na przejeździe będą trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, numery "awaryjne".

    Na przejazdach z zaporami, naklejki będą umieszczone na skrzynkach napędowych, czyli tych do których przymocowana jest rogatka. Na przejazdach niestrzeżonych naklejka będzie umieszczona na znaku krzyża św. Andrzeja od strony torów.

    Indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego - przypisany jest do konkretnego przejazdu. Dzięki niemu podczas interwencji operator numeru 112 szybko zlokalizuje przejazd na sieci kolejowej i w terenie. W kilka minut wstrzymany będzie ruch pociągów i zminimalizowana możliwość zdarzenia.

    W przypadku awarii auta, zdarzenia na przejeździe i po połączeniu z numerem alarmowym 112, kierowca podaje indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu z żółtej naklejki. Operator nr 112 powiadamia - specjalnie stworzonym łączem, służby PKP.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2018-05-01 06:54:27 [46.134.10.*] id:1555336  
    MyWasWyNas: Napisała postów [425], status [starszy pismak] Reputacja
    Czyżby to skutek chaosu jaki zapanował na 112 jak kierowca ciężarówki z laweta zawisł na przejeździe kolejowym pod Ozimkiem. W skutek czego było zderzenie z pendolino. Mimo iż 15 min wcześniej informował służby ratunkowe. Szkoda że tak późno. Szkoda że musiał ucierpieć człowiek, by dokonano takich zmian.

    Nick:
    Treść:
    2018-04-30 11:32:48 [185.127.20.*] id:1555300  
    Pedro: Napisał postów [8908], status [VIP] Reputacja
    Może i te rozwiązania co nieco ułatwią ale niestety rozumu co niektórym kierowcom to nie doda. Wystarczy obejrzeć filmiki jak przy opuszczonych szlabanach przejeżdżają przez tory.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2018-04-30 19:05:18 [188.146.168.*] id:1555321  
    Mario-Opole: Napisał postów [1387], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Wszystko na temat
    2018-04-30 14:21:05 [83.230.46.*] id:1555303  
    KK 35947: Napisał postów [3395], status [VIP] Reputacja
    To powinien być bezpośredni numer do dyżurnego ruchu a nie na 112 ,112 nim się wypyta o wszystko do trzeciego pokolenia włącznie i dopiero po tym przekaże dalej to fura już jest pozamiatana z przejazdu.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2018-04-30 17:29:40 [178.252.16.*] id:1555317  
    Mirexx: Napisał postów [525], status [rozpisany/na] Reputacja
    KK na tych naklejkach oprócz numeru 112 jest numer do dyspozytora, który to ma bezpośredni wpływ na wszystkich dyżurnych na całej sieci.
    2018-04-30 18:16:05 [83.230.46.*] id:1555320  
    KK 35947: Napisał postów [3395], status [VIP] Reputacja
    Z tego co widziałem na tej naklejce to głównym numerem jest 112 a te pozostałe to "w razie awarii" czyli nie jednoznacznie...
    2018-04-30 16:18:24 [178.252.17.*] id:1555314  
    PauloOp23: Napisał postów [3723], status [VIP] Reputacja
    To nic nie da bo przeciętny kowalski będzie piłował samochód aż do pociągu nie usłyszy a w tedy nawet jak poda numerek to on będzie zbędny. Mamy przykład z Ozimka. Niby dorosły facet,na dobrym stanowisku.Można było by rzec że powinien potrafić się zachować a jednak poległ.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2018-04-30 16:21:58 [83.230.46.*] id:1555315  
    KK 35947: Napisał postów [3395], status [VIP] Reputacja
    Podobno wyłamanie zapór powoduje jakąś informację u dyżurnego ruchu i wyhamowywanie składu ,ale to podobno a jeżeli tak jest to powinna być to wiedza ogólnie dostępna.
    2018-04-30 17:32:04 [178.252.16.*] id:1555318  
    Mirexx: Napisał postów [525], status [rozpisany/na] Reputacja
    KK zgadza się ale nie dotyczy to 100% przejazdów, tylko tych głównie nowszych wyposażonych w tarcze ostrzegawcze, a wiele starszych przejazdów tarcz nie ma, a są przejazdy bez zapór więc i tak nie ma co wyłamywać.