- Autor: Aga_Ko
- Wyświetleń: 18512
- Dodano: 2018-01-21 / 07:00
- Komentarzy: 23
"Ważna informacja" dla klientów Tauronu. Firma sprytnie pozyskuje zgody marketingowe klientów
Pisma z gotowym formularzem na zgody marketingowe zasilają skrzynki odbiorców energii w Opolu. Czytamy w nich o prośbie niezwłocznego odesłania podpisanego formularza ze zgodą. Z czym się to wiąże w praktyce?.
"Musimy zaktualizować Państwa dane w systemie informatycznym"
Od początku stycznia firma Tauron zaczęła rozsyłać "ważną informację" do swoich klientów. Na pierwszej stronie pisma czytelnik dostaje informacje o konieczności zaktualizowania danych klientów przez firmę w związku z nowymi przepisami. Aktualizacja danych ma w przyszłości pozwolić na skuteczny kontakt z klientem.
Na rewersie pisma klient czyta o konieczności uzupełnienia zgód marketingowych w celu zapewnienia sobie jak najlepszej oferty w przyszłości. Firma w liście wysyła kopertę zwrotną oraz prośbę o "niezwłoczne odesłanie podpisanych zgód". Dopiero na samym końcu formularza zostaje umieszczona następująca informacja "Jeśli nie chcesz aktualizować swoich danych, nie wypełniaj formularza".
Wchodząc na stronę podaną w piśmie czytamy dodatkową, informację, która nie została w pełni zawarta w piśmie: "Podkreślamy, że wypełnienie formularza jest dobrowolne i służy zabezpieczeniu możliwości kontaktu (mailowego, telefonicznego) Tauronu z klientami. Nieprzesłanie formularza nie będzie mieć wpływu na standardowe rozliczenia za energię lub gaz."
Co ciekawe, w piśmie znajdziemy też rubrykę, gdzie jednym krzyżykiem można zaaprobować wszystkie zgody. Posiada ona dopisek o treści: "Jeśli dodatkowo zaznaczysz jakąś zgodę poniżej, to ona będzie wiążąca", co może wprowadzić odbiorcę w błąd. Warto wiedzieć, że wyrażając taką zgodę otwieramy drzwi, skrzynki pocztowe, oraz skrzynki e-mail około 18 firmom partnerskim Tauronu, do których należą banki, firmy ubezpieczeniowe czy sieci komórkowe.
Jeśli jednak ktoś wyraził taką zgodę, można ją odwołać zgodnie z obowiązującym prawem. Kiedy nie chcemy już otrzymywać e-maili, SMS-ów lub telefonów z promocyjnymi ofertami możemy wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach handlowych. Możemy to zrobić e-mailowo, telefonicznie lub przesyłając pismo na adres korespondencyjny administratora naszych danych.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Rex: Napisał postów [4658], status [VIP]
Niech te dziady lepiej zajmą się aktualizacją danych konsumenta na PWI bo ponad rok nie potrafią tego zrobić przez co narażają firmy na straty. Tauron ma mentalność postpzprowską. Po co im internet i wszelkie te nowinki jak nie potrafią z tego korzystać Dziadostwo z którym trzeba się męczyć. Tauron to monopolista w dostawie prądu (nie mylić że sprzedażą)