- Autor: Seeb
- Wyświetleń: 1833
- Dodano: 2007-09-18 / 15:14
- Komentarzy: 8
Oszukiwali sprzedawców
Uwaga na oszustów, którzy dzwonią do sklepów podając się za przedstawicieli firm telekomunikacyjnych i wyłudzają kody doładowujące telefony komórkowe. Właściciele sklepów tracą w ten sposób po kilka tysięcy złotych.
Jednym ze sposobów w jaki sprawcy zastraszają swoje ofiary jest „manko”. Osoba taka podając się za przedstawiciela jednej z firm telekomunikacyjnych, telefonicznie podaje sprzedawcy przerażającą wiadomość, że grozi mu np. „kilkutysięczne manko”. Najczęściej właśnie w ten sposób skłania go do podania kodów doładowujących telefon.
W województwie opolskim pierwszy tego typu przypadek odnotowany przez Policję miał miejsce w Prudniku w lipcu 2006 roku. Wtedy to sprawca podając się za pracownika jednej z sieci marketów telefonicznie wprowadził w błąd pracownika sklepu. Oświadczył, że spowodowane zostało „manko” związane z telekodami doładowującymi telefony komórkowe. Później ofiarował pomoc udzielając instruktażu co powinna dalej robić. Kiedy już osoba taka odczytała kody doładowujące, nakazał jej pociąć karty z kodami aby uniknąć problemów finansowych. Dopiero wtedy sprzedawca zorientował się, że coś nie gra i zgłosił ten fakt Policji. Straty jakie poniósł właściciel sklepu to 2 700 złotych.
W województwie opolskim na przełomie maja/czerwca tego roku mieliśmy kilka takich przypadków. Straty jakie ponieśli właściciele sklepów to łącznie kwota prawie 15 000 złotych. Oszuści wyłudzali w ten sposób kwoty od 600 do 4 000 złotych.
Gdy znajdziemy się w takiej sytuacji, nie dajmy się oszukać! Najlepiej jest zadzwonić do firmy telekomunikacyjnej i sprawdzić u źródła tożsamość osoby kontaktującej się z nami.
Przypominamy, że żaden właściciel terminali do obsługi kart płatniczych i telefonicznych nie usuwa awarii przez telefon i z pewnością nie żąda przy tym podawania kodów doładowujących. Jeżeli urządzenie jest zepsute naprawa odbywa się na miejscu lub w serwisie.
Policja apeluje do sprzedawców o ostrożność, rozwagę i natychmiastowe sygnały w przypadku stwierdzenia podobnych prób oszustw i wyłudzeń.
Warto zwrócić uwagę na to, że regulamin firm telekomunikacyjnych wyraźnie mówi o tym w jaki sposób kody takie są sprzedawane -nie przewiduje jednak podawania ich telefonicznie.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
zenek: fajnie trzeba być naiwnym i załatwiać takie sprawy przez telefon :D