kwietnia
2018
PIĄTEK
wstęp:
BRAK INFORMACJI
start imprezy:
17:30
rezerwacje:
BRAK INFORMACJI
Miejska Biblioteka Publiczna w Opolu
ul. Minorytów 4, 45-017 Opole
Narracja jest jednym z ważniejszych elementów w projektowaniu gier. Wręcz jest ona kluczem, który pozwala grom nazywać się medium narracyjnym, przekazującym opowieści.
Współcześnie storytelling, czyli nic innego jak snucie opowieści, staje się gorącym tematem w dyskusjach o sposobach przekazywania treści, co wręcz definiuje 'media' jako koncepcję i jako przemysł.
Nie zawsze jednak tak było - znamy całe generacje gier, które nie miały wcale ambicji opowiadania historii, sama narracja zresztą to nie tylko opowiedziane historie.
Czym zatem jest narracja i jak wszywa się ją we współczesne gry? Jako, że Uniwersytet Opolski planuje otwarcie się (już w tym roku) na studia nad grami, spróbujmy przyjrzeć się tej najpopularniejszej chyba, dziedzinie game studies.
Panel dyskusyjny poprowadzi ŁUKASZ SASUŁA - historyk, doktorant literaturoznawstwa, współautor książki o religijności mediów. Pisze pracę doktorską z zagadnienia narracyjności gier, na przykładzie fikcyjnych wątków religijnych. Gracz od 7 roku życia, od 5 lat pracownik branży gier i nauczyciel akademicki.
Miłośnik papierowych gier RPG i twórczości studia Black Isle.