- Autor: Greg
- Wyświetleń: 5335
- Dodano: 2012-01-04 / 16:31
- Komentarzy: 24
Dyrektor banku zasiądzie na ławie oskarżonych
9 osób, w tym dyrektor prudnickiego oddziału banku PKO BP Robert M. stanie przed sądem. Chodzi o udział w szeregu oszustw kredytowych, wskutek których bank stracił ponad 2 miliony złotych.
Prokuratura Okręgowa w Opolu zakończyła właśnie śledztwo, prowadzone wspólnie z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w sprawie uzyskania w prudnickim banku kredytów w oparciu o nierzetelną lub nieprawdziwą dokumentację. Aktem oskarżenia objęto 9 osób, w tym dyrektora oddziału banku Roberta M. oraz kredytobiorców. Do oszustw miało dochodzić w 2007 i 2008 roku.
Jak ustalono w akcie oskarżenia Robert M. miał udzielać kredytów w kwotach od 200 do 500 tysięcy złotych osobom z powiatu prudnickiego, Opola, Kluczborka, Brzegu oraz innych miejscowości wiedząc, że nie spełniają one warunków, uprawniających do podpisania umowy kredytowej. Za jego wiedzą kredytobiorcy mieli zawyżać dane dotyczące ich dochodów w celu uzyskania zdolności kredytowej, a sam Robert M. miał pomagać kompletować im dokumentację do wniosków kredytowych oraz sporządzać nierzetelną dokumentację.
Ponadto Robertowi M. i Tomaszowi G. zarzucono, że wyłudzili od lekarza w Wojewódzkim Centrum Medycznym w Opolu 7 zaświadczeń lekarskich, poświadczających nieprawdę. Tomasz G. podawał się u lekarza za Roberta M. Za rzekomą chorobę Robert M. uzyskał świadczenie w kwocie ponad 11 tysięcy złotych.
Przesłuchany w charakterze podejrzanego Robert M. przyznał się do przedstawionych mu zarzutów. Grozi mu kara pozbawienia wolności do lat 8. Sprawę rozpozna Sąd Okręgowy w Opolu.
Wydarzenia pod patronatem portalu
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
dobruska22: Napisała postów [115], status [wyjadacz]
Bank jak każdy inny... Sama jestem ich klientką od kilku ładnych lat no i powiem tylko tyle że jak na największy bank w Polsce to po prostu śmiech na sali jedna kasa czynna a kolejka aż na dworze jak to często możemy zauważyć na Damrota... Do której placówki bym nie weszła zawsze kolejki, to aż czasami nie do zniesienia!