- Autor: Mat
- Wyświetleń: 11521
- Dodano: 2011-08-30 / 22:50
- Komentarzy: 163
Zakończono przebudowę drogi z Opola do Ozimka
Rozpoczęta we wrześniu ubiegłego roku przebudowa drogi krajowej nr 46 na odcinku ze Schodniej do Dębskiej Kuźni dobiegła końca. Ruch na remontowanej trasie odbywa się już bez tzw. wahadeł, które towarzyszyły kierowcom przez kilka ostatnich miesięcy. W ramach prac m.in. poszerzono jezdnię, wzmocniono konstrukcję nawierzchni, przygotowano kanalizację deszczową oraz nowe oświetlenie.
Całość inwestycji pochłonęła 25 milionów złotych. Prace na niespełna 8 kilometrowym odcinku DK 46 trwały prawie rok, ale co ważne, nie wymagały wprowadzania objazdów i zamknięcia ruchu samochodowego, a jedynie wprowadzania tzw. wahadeł. Największy zakres robót objął Schodnię, gdzie wymieniono istniejącą konstrukcję jezdni, a w miejscu skrzyżowania drogi krajowej z drogą powiatową i ul. Powstańców Śląskich, powstało rondo. Przy jezdni powstała tam też kanalizacja deszczowa, nowe chodniki, ścieżka rowerowa oraz oświetlenie.
Z kolei na ponad 6 kilometrowym odcinku ze Schodni do Dębskiej Kuźni poszerzono drogę i utwardzono pobocze, a na wlocie do Dębskiej Kuźni od strony Częstochowy wybudowano wyspę spowalniającą. Oprócz tego pojawiły się pasy skrętu DK 46 z ulicą Leśną a także z drogą gminną prowadzącą do Nowej Schodni. Jednym z ostatnich etapów prac była budowa chodnika w Dębskiej Kuźni na długości całej miejscowości.
Prawdopodobnie jeszcze kilka dni potrwają ostatnie prace kosmetyczne, m.in. porządkowanie pobocza, czy malowanie pasów.
Wydarzenia pod patronatem portalu
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Pitaquo: Napisał postów [1267], status [zrobił/a karierę]
Nawrzucali biało czerwonych barierek, które tylko utrudniają życie rowerzystą, a barierę energochłonną dali za chodnikiem, żeby w ewentualnym wypadku było więcej ofiar... jaki to ma sens??