• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 346
    • Dodano: 2025-12-01 / 17:15
    • Komentarzy: 1

    Nowe autobusy elektryczne dla Opola. MZK podpisał umowę z firmą MAN

    Fot. Mzk

    MZK Opole podpisał umowę na dostawę nowych autobusów elektrycznych MAN Lion's City E, które mają zasilić tabor w 2027 roku. Pojazdy będą pierwszymi w mieście modelami wielobateryjnymi.

    Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu oraz MAN Truck & Bus Polska zawarli - w formie on-line - umowę na dostawę nowych autobusów elektrycznych. Producent dostarczy modele Lion's City E, wyposażone w zestawy baterii o łącznej pojemności ponad 625 kWh. Zgodnie z informacją przekazaną przez MZK, pozwoli to na przejechanie co najmniej 250 kilometrów na jednym ładowaniu w ruchu miejskim.

    Pojazdy będą ładowane wyłącznie poprzez gniazdo plug-in. W ramach inwestycji w zajezdni powstanie ładowarka o mocy 150 kW, umożliwiająca naładowanie akumulatorów od 0 do 100 procent w ciągu około czterech godzin.

    Każdy autobus ma zabrać na pokład około 120 pasażerów. Konstrukcja pojazdów zostanie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

    Wartość zadania wynosi 22 miliony 800 tysięcy zł. Zakup autobusów realizowany jest w ramach projektu "Bezpieczny Transport w Aglomeracji Opolskiej", współfinansowanego ze środków unijnych.

    Zgodnie z harmonogramem, nowe MAN-y mają rozpocząć obsługę linii w 2027 roku. Ich wprowadzenie ma zwiększyć udział taboru zeroemisyjnego w miejskiej komunikacji i przygotować infrastrukturę MZK do dalszej elektryfikacji.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2025-12-01 17:59:33 [194.29.182.*] id:1686237  
    KK 35947: Napisał postów [4212], status [VIP] Reputacja
    Czas ładowania to tylko wyliczenia teoretyczne oparte o proste podzielenie pojemności baterii prze TEORETYCZNĄ moc ładowarki i teraz tak , taki prąd ładowania można osiągnąć czysto teoretycznie bo zależy on od wielu zmiennych np od czasu ładowania, stanu baterii, temperatury zewnętrznej lub baterii poziomu naładowania i aktualnej "kondycji" ładowarki i jej zasilania . Po za tym napisane jest że takie ładowanie będzie tylko poprzez gniazdo czyli jeśli w ogóle będą miały pantograf to on nie obsłuży takiego prądu czyli ładowanie tylko w zajezdni czyli trzy kółka na mieście i zjazd na teoretyczne 4 h ale raczej na min 6h... no super normalnie.

    Nick:
    Treść: