- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 346
- Dodano: 2025-12-01 / 17:15
- Komentarzy: 1
Nowe autobusy elektryczne dla Opola. MZK podpisał umowę z firmą MAN
MZK Opole podpisał umowę na dostawę nowych autobusów elektrycznych MAN Lion's City E, które mają zasilić tabor w 2027 roku. Pojazdy będą pierwszymi w mieście modelami wielobateryjnymi.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu oraz MAN Truck & Bus Polska zawarli - w formie on-line - umowę na dostawę nowych autobusów elektrycznych. Producent dostarczy modele Lion's City E, wyposażone w zestawy baterii o łącznej pojemności ponad 625 kWh. Zgodnie z informacją przekazaną przez MZK, pozwoli to na przejechanie co najmniej 250 kilometrów na jednym ładowaniu w ruchu miejskim.
Pojazdy będą ładowane wyłącznie poprzez gniazdo plug-in. W ramach inwestycji w zajezdni powstanie ładowarka o mocy 150 kW, umożliwiająca naładowanie akumulatorów od 0 do 100 procent w ciągu około czterech godzin.
Każdy autobus ma zabrać na pokład około 120 pasażerów. Konstrukcja pojazdów zostanie dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wartość zadania wynosi 22 miliony 800 tysięcy zł. Zakup autobusów realizowany jest w ramach projektu "Bezpieczny Transport w Aglomeracji Opolskiej", współfinansowanego ze środków unijnych.
Zgodnie z harmonogramem, nowe MAN-y mają rozpocząć obsługę linii w 2027 roku. Ich wprowadzenie ma zwiększyć udział taboru zeroemisyjnego w miejskiej komunikacji i przygotować infrastrukturę MZK do dalszej elektryfikacji.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
KK 35947: Napisał postów [4212], status [VIP]
Czas ładowania to tylko wyliczenia teoretyczne oparte o proste podzielenie pojemności baterii prze TEORETYCZNĄ moc ładowarki i teraz tak , taki prąd ładowania można osiągnąć czysto teoretycznie bo zależy on od wielu zmiennych np od czasu ładowania, stanu baterii, temperatury zewnętrznej lub baterii poziomu naładowania i aktualnej "kondycji" ładowarki i jej zasilania . Po za tym napisane jest że takie ładowanie będzie tylko poprzez gniazdo czyli jeśli w ogóle będą miały pantograf to on nie obsłuży takiego prądu czyli ładowanie tylko w zajezdni czyli trzy kółka na mieście i zjazd na teoretyczne 4 h ale raczej na min 6h... no super normalnie.