- Autor: Woytazz
- Wyświetleń: 755
- Dodano: 2025-10-15 / 13:00
- Komentarzy: 2
Podała 25 kodów blik myśląc, że rozmawia z pracownikiem banku
Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku, który chce jej pomóc. W rzeczywistości po drugiej stronie słuchawki byli oszuści. 36-latka straciła ponad 15 tysięcy złotych, podając 25 kodów BLIK konsultantce, myśląc, że ratuje swoje pieniądze przed próbą włamania się na jej konto. Apelujemy o ostrożność w trakcie rozmów przez telefon oraz przypominamy, aby nie podawać kodów BLIK osobom nieznajomym.
W ostatnich dniach do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się 36-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa metodą "na pracownika banku". Jak ustalili mundurowi, na numer telefonu kobiety zadzwoniła osoba podająca się za pracownicę jednego z banków. Rzekoma konsultantka poinformowała, że w systemie bankowym pojawił się wniosek o kredyt na dane zgłaszającej. Zaniepokojona kobieta oświadczyła, że nie składała żadnego wniosku. Wtedy "pracownica" poinformowała ją, że w takim razie w sprawie skontaktuje się z nią przedstawiciel "wydziału bezpieczeństwa banku".
Po kilku minutach 36-latka otrzymała kolejny telefon od innej osoby, która przedstawiła się jako konsultantka działu bezpieczeństwa. Kobieta usłyszała, że dzień wcześniej ktoś zalogował się na jej konto i próbował zaciągnąć pożyczkę na jej dane. Aby uchronić środki przed "kradzieżą", fałszywa konsultantka poleciła przelać pieniądze na tzw. konto techniczne.
Zmanipulowana kobieta, wierząc, że działa w celu ochrony swoich oszczędności, podała dane do bankowości elektronicznej, a następnie - za namową oszustki - wraz z mężem wygenerowała i przekazała 25 kodów BLIK. W ten sposób z ich konta zniknęło łącznie ponad 15000 złotych.
Po podaniu ostatniego kodu kontakt z rzekomą konsultantką został przerwany. Próby ponownego połączenia nie przyniosły rezultatu - numery, z których dzwoniono, przestały być aktywne. Dopiero wówczas kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.
Oszuści podszywający się pod pracowników banków czy instytucji finansowych i stale doskonalą swoje metody. Wykorzystują emocje, strach, pośpiech i poczucie zagrożenia - aby skłonić ofiarę do pochopnych decyzji.
Pamiętaj:
- Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu, hasła, kodu BLIK czy przelania pieniędzy na inne konto!
- Nie instaluj żadnych aplikacji ani nie klikaj w linki przesyłane przez telefon lub e-mail.
- Nie przekazuj nikomu danych do logowania i kodów autoryzacyjnych.
- Jeśli rozmówca twierdzi, że jest z banku lub policji - rozłącz się i samodzielnie zadzwoń na oficjalną infolinię banku, aby potwierdzić informacje.
Zachowaj spokój - oszuści liczą na Twoje emocje.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do otrzymanego telefonu lub wiadomości, skontaktuj się z najbliższą jednostką policji lub bezpośrednio z bankiem. Tylko ostrożność i zdrowy rozsądek mogą uchronić nas przed utratą oszczędności.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
dontomasso: Napisał postów [4720], status [VIP]
jaka stara taka glupia