• Autor: Woytazz
    • Wyświetleń: 755
    • Dodano: 2025-10-15 / 13:00
    • Komentarzy: 2

    Podała 25 kodów blik myśląc, że rozmawia z pracownikiem banku

    (Fot. Policja)

    Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku, który chce jej pomóc. W rzeczywistości po drugiej stronie słuchawki byli oszuści. 36-latka straciła ponad 15 tysięcy złotych, podając 25 kodów BLIK konsultantce, myśląc, że ratuje swoje pieniądze przed próbą włamania się na jej konto. Apelujemy o ostrożność w trakcie rozmów przez telefon oraz przypominamy, aby nie podawać kodów BLIK osobom nieznajomym.

    W ostatnich dniach do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się 36-letnia mieszkanka powiatu, która padła ofiarą oszustwa metodą "na pracownika banku". Jak ustalili mundurowi, na numer telefonu kobiety zadzwoniła osoba podająca się za pracownicę jednego z banków. Rzekoma konsultantka poinformowała, że w systemie bankowym pojawił się wniosek o kredyt na dane zgłaszającej. Zaniepokojona kobieta oświadczyła, że nie składała żadnego wniosku. Wtedy "pracownica" poinformowała ją, że w takim razie w sprawie skontaktuje się z nią przedstawiciel "wydziału bezpieczeństwa banku".

    Po kilku minutach 36-latka otrzymała kolejny telefon od innej osoby, która przedstawiła się jako konsultantka działu bezpieczeństwa. Kobieta usłyszała, że dzień wcześniej ktoś zalogował się na jej konto i próbował zaciągnąć pożyczkę na jej dane. Aby uchronić środki przed "kradzieżą", fałszywa konsultantka poleciła przelać pieniądze na tzw. konto techniczne.

    Zmanipulowana kobieta, wierząc, że działa w celu ochrony swoich oszczędności, podała dane do bankowości elektronicznej, a następnie - za namową oszustki - wraz z mężem wygenerowała i przekazała 25 kodów BLIK. W ten sposób z ich konta zniknęło łącznie ponad 15000 złotych.

    Po podaniu ostatniego kodu kontakt z rzekomą konsultantką został przerwany. Próby ponownego połączenia nie przyniosły rezultatu - numery, z których dzwoniono, przestały być aktywne. Dopiero wówczas kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.

    Oszuści podszywający się pod pracowników banków czy instytucji finansowych i stale doskonalą swoje metody. Wykorzystują emocje, strach, pośpiech i poczucie zagrożenia - aby skłonić ofiarę do pochopnych decyzji.

    Pamiętaj:

    - Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu, hasła, kodu BLIK czy przelania pieniędzy na inne konto!
    - Nie instaluj żadnych aplikacji ani nie klikaj w linki przesyłane przez telefon lub e-mail.
    - Nie przekazuj nikomu danych do logowania i kodów autoryzacyjnych.
    - Jeśli rozmówca twierdzi, że jest z banku lub policji - rozłącz się i samodzielnie zadzwoń na oficjalną infolinię banku, aby potwierdzić informacje.

    Zachowaj spokój - oszuści liczą na Twoje emocje.

    Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do otrzymanego telefonu lub wiadomości, skontaktuj się z najbliższą jednostką policji lub bezpośrednio z bankiem. Tylko ostrożność i zdrowy rozsądek mogą uchronić nas przed utratą oszczędności.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2025-10-15 13:39:46 [147.161.234.*] id:1685311  
    dontomasso: Napisał postów [4720], status [VIP] Reputacja
    jaka stara taka glupia

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2025-10-15 14:19:27 [46.112.84.*] id:1685314  
    KK 35947: Napisał postów [4126], status [VIP] Reputacja
    No jej chłop też zbyt bystry nie był...
    ,
    reklama

    Najczęściej czytane

    Powiązane materiały

    Polub nas!

    Chmura tagów

    Ogłoszenia