• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 820
    • Dodano: 2025-10-10 / 12:32
    • Komentarzy: 1

    22-latek chciał sprzedać felgi, stracił ponad 7 tysięcy złotych

    (Fot. Pixabay)

    Mieszkaniec Kędzierzyna-Koźla padł ofiarą oszustwa internetowego podczas próby sprzedaży felg samochodowych. Kliknął fałszywy link i podał dane do bankowości - z konta zniknęło ponad 7 tysięcy złotych.

    22-latek padł ofiarą oszustwa podczas sprzedaży felg samochodowych. Młody mężczyzna kliknął link, wysłany przez rzekomą kupującą, który miał służyć do odebrania przesyłki. Następnie podał dane logowania do bankowości internetowej. W ten sposób stracił ponad 7 tysięcy złotych. Apelujemy o szczególną ostrożność przy jakichkolwiek transakcjach w Internecie, bez względu na to, czy występujemy w roli sprzedającego, czy kupującego!

    Do kędzierzyńsko-kozielskiej komendy zgłosił się 22-latek, który poinformował funkcjonariuszy, że padł ofiarą oszustwa podczas sprzedaży felg. Do przestępstwa miało dojść za pośrednictwem jednego z portali ogłoszeniowych. Jak ustalili funkcjonariusze, młody mężczyzna wystawił na sprzedaż samochodowe felgi. Po pewnym czasie skontaktowała się z nim kobieta rzekomo zainteresowana zakupem. Po krótkiej korespondencji przekazała sprzedającemu informację, że w celu potwierdzenia transakcji i otrzymania zapłaty za sprzedany przedmiot wyśle mu e-mail z linkiem.

    22-latek kliknął przesłany odnośnik, który do złudzenia przypominał stronę jednej z firm kurierskich. Postępując zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami, próbował zalogować się do swojego banku, aby odebrać płatność. W tym czasie zadzwoniła do niego rzekoma pracownica banku, która krok po kroku instruowała go, jakie dane musi podać, aby otrzymać przelew na swoje konto.

    Nieświadomy zagrożenia mężczyzna przekazał rozmówczyni wszystkie dane do logowania. Chwilę po rozmowie zorientował się, że z jego konta zniknęło ponad 7 tysięcy złotych. Wtedy uświadomił sobie, że padł ofiarą przestępców.

    Przypominamy:

    nigdy nie klikajmy w linki przesyłane przez nieznane osoby;
    nie logujmy się do banku poprzez odnośniki z wiadomości SMS, e-maili czy komunikatorów;
    pracownicy banków nie proszą telefonicznie o podawanie pełnych danych logowania ani haseł jednorazowych.

    Apelujemy o szczególną ostrożność przy jakichkolwiek transakcjach w Internecie, bez względu na to, czy występujemy w roli sprzedającego, czy kupującego!


    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2025-10-10 14:03:10 [185.127.22.*] id:1685223  
    Rolnikos: Napisała postów [9305], status [VIP] Reputacja
    Przecież to gdzieś na numer konta poszło więc można ten numer konta zablokować i odzyskać pieniądze.

    Nick:
    Treść: