- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 1675
- Dodano: 2025-05-07 / 17:00
- Komentarzy: 5
Młoda kobieta oszukana metodą "na pracownika banku"
Krapkowiccy policjanci apelują o rozwagę oraz podpowiadają, na co zwrócić uwagę, aby nie dać się oszukać. W ostatnim czasie coraz popularniejsza staje się metoda oszustwa "na pracownika banku". W ten sposób została oszukana 21-letnia kobieta. Straty poniesione przez kobietę to 48 tys. złotych. Przeczytaj jak uchronić się przed oszustami, aby nie stać się ofiarą przestępców!
Sprawcy, stosując metodę "na pracownika banku", są w stanie przejąć dostęp do konta bankowego i środków na nim zgromadzonych. Przestępcy nie muszą wykorzystywać specjalistycznego oprogramowania do kradzieży danych lub pieniędzy. W popełnianiu przestępstwa pomaga im niestety pokrzywdzony. Sprawcy, manipulując, nakłaniają ofiary przestępstwa do podjęcia określonego działania. Jak to wygląda w praktyce? Oszust dzwoni do danej osoby i podaje się za konsultanta bankowego i informuje o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary.
W podobny sposób została oszukana 21-letnia kobieta. Oszuści zadzwonili do niej z informacją o zaciągniętym na jej konto kredycie. Kobieta nieświadoma oszustwa wykonywała polecenia przestępców. Tym sposobem kobieta zaciągnęła prawdziwy kredyt, a następnie wpłaciła pieniądze do jednego z bitomatów. Urządzenie to wpłaca pieniądze na wirtualny portfel. W ten sposób 21-letnia mieszkanka gminy Strzeleczki straciła 48 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej numeru PESEL, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta.
Pamiętaj!
konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie poufnych danych takich jak np. numery dokumentów, numery kart bankowych, kody do zatwierdzenia transakcji internetowych;
konsultanci banków nigdy nie proszą o podanie swoich danych logowania do systemu bankowego;
do swojego konta bankowego loguj się tylko przez samodzielnie wpisany adres strony internetowej banku. Nie korzystaj z przesyłanych przez osoby trzecie linków przekierowujących na utworzone przez oszustów strony bankowe do zbierania danych logowania;
konsultanci banków nigdy nie zachęcają do pobierania żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta. Jedynymi aplikacjami promowanymi przez bank są te dedykowane do obsługi posiadanych rachunków i kart bankowych.
W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się ze swoim bankiem i upewnij, że osoba dzwoniąca faktycznie jest pracownikiem banku. Jeżeli na twoim koncie lub karcie doszło już do transakcji, które nie były wykonywane przez ciebie, natychmiast powiadom Policję, korzystając z numeru alarmowego 112. Przypominamy, żeby nie paść ofiarą oszustwa, konieczne jest zachowanie czujności.
Zgodnie z art. 286 kodeksu karnego, kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu, lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Usiłowanie oszustwa jest również karalne!
Wydarzenia pod patronatem portalu
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
chrząszcz: Napisał postów [5491], status [VIP]
tu chyba wiek nie gra roli, a kasa znikła ... nie pierwszy raz, nie ostatni