Przebudowa obejmie odcinek DK45 zaczynający się za rondem w Zawadzie, a kończący przy dowiązaniu do modernizowanego fragmentu Jełowa-Bierdzany.
Kluczowe elementy inwestycji to:
- Wzmocnienie konstrukcji jezdni - nośność zostanie zwiększona do 11,5 t/oś.
- Modernizacja trzech skrzyżowań - w tym budowa ronda na skrzyżowaniu DK45 z drogą powiatową Kolanowice-Węgry, co poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu.
- Budowa wiaduktu nad linią kolejową Opole-Kluczbork - nowy, bezkolizyjny przejazd nad torami PKP ma znacznie podnieść standardy bezpieczeństwa w tym rejonie.
- Modernizacja trzech mostów - obiekty nad rzekami Mała Panew, Kanał Fabryczny i Brynica zostaną przebudowane, podobnie jak przepusty drogowe.
W ramach inwestycji przewidziano również rozbudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów. Powstaną nowe chodniki, ciąg pieszo-rowerowy oraz dodatkowe jezdnie ułatwiające dostęp do terenów przyległych.
Przebudowa DK45 zakłada modernizację oświetlenia, systemów odwodnienia oraz urządzeń poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego. Zmodernizowana zostanie także infrastruktura techniczna, w tym sieci kanalizacyjne, wodociągowe, elektroenergetyczne i teletechniczne. Ważnym elementem projektu jest budowa kanału technologicznego.
Prace budowlane zaplanowano na lata 2025-2027. Po zakończeniu inwestycji droga DK45 będzie nie tylko bardziej funkcjonalna i bezpieczna, ale również lepiej dostosowana do potrzeb lokalnych społeczności oraz ruchu tranzytowego.
Ogłoszony przetarg to kolejny krok w realizacji strategii rozwoju infrastruktury drogowej w regionie. Inwestycja ma poprawić komfort podróżowania, a także zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników drogi.