• Autor: Dżacheć
    • Wyświetleń: 1126
    • Dodano: 2024-02-03 / 08:00
    • Komentarzy: 0

    Mieszkańcu Opola! Rozejrzyj się i sprawdź, czy nie ma wokół Ciebie niewidzialnych bohaterów!

    (Fot. Fundacja Avalon)

    (Viktoria Gałecka)

    W Polsce żyje ponad 5 milionów osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Wielu z nich to mieszkańcy naszych małych ojczyzn, ludzie działający na rzecz innych, którzy walczą z wieloma barierami. Widzimy ich, poprzez niepełnosprawność, ale nie zauważamy tego, co najcenniejsze - serca, duszy i umysłu. Często w ogóle nie zdajemy sobie z tego sprawy, a nawet myślimy, że problem jest marginalny i nas nie dotyczy. Nie zauważamy potrzeb osób z niepełnosprawnościami, bo sami nie wiemy, co zrobić z taką wiedzą, boimy się zapytać, pomóc. Najpewniej czujemy się w sytuacji, gdy odwracamy wzrok i po prostu nie widzimy "problemu". Fundacja Avalon, swoją nową kampanią "Teraz mnie widzisz?" wspiera osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore, by mogły być aktywne w każdej sferze życia, w każdym zakątku Polski!

    Osoby z niepełnosprawnościami to jedna ósma całej populacji naszego kraju. Wiele z nich mieszka obok nas. Często nawet o tym nie wiemy, żyjąc automatycznie, przechodzimy obojętnie, nie zauważając wyzwań z jakimi spotykają się na co dzień. Żyjąc w społeczeństwie osoby z niepełnosprawnościami nie potrzebują czapki niewidki, ponieważ mają ją często na sobie. Dlatego powstała kampania "Teraz mnie widzisz?", w której głośno przemówiły osoby z niepełnosprawnościami, by pokazać, że niepełnosprawność to nie wszystko. Ponadto, kampania daje unikatową możliwość mówienia we własnym imieniu, samorzecznictwa w sprawie swoich potrzeb i uczuć. Pokazuje, jak naprawdę widzimy niepełnosprawność i daje proste rozwiązania, czy i jak powinniśmy ją widzieć. Kampania Fundacji Avalon ukazuje wiele problemów, ale także pokazuje, co możemy zrobić, by wszystkim nam w tym świecie żyło się lepiej. Rada jest jedna - zwróćmy uwagę, ale nie oceniajmy po wyglądzie, zapytajmy, czy pomóc, ale nie bądźmy wścibscy i natarczywi. Okażmy serce i naszą uwagę.

    Bohaterka z Opola

    Wsłuchując się w głosy osób z niepełnosprawnościami i skupiając na ich perspektywie możemy dostrzec ich prawdziwe potrzeby i odczucia. Tę perspektywę w jasny sposób pokazuje kampania "Teraz mnie widzisz?", dając odbiorcom mocne podstawy do zmiany sposobu patrzenia na niepełnosprawność. Każda osoba z niepełnosprawnością niesie ze sobą osobną historię, historię zmagania się z barierami otaczającego świata. Nowa kampania Fundacji Avalon przestawia punkt widzenia z perspektywy 14 osób, które mówią głosem wielu milionów Polaków. Jedna z bohaterek, Viki Gałecka, mieszka aktualnie w Opolu. Poznaj ją i zobacz, że każdy z nas ma takie same marzenia, czy potrzeby:

    Viki Gałecka

    Urodziła się i 9 lat spędziła w Czechach, mieszka w Opolu, ma 12 lat. Lubi projektować ubrania i szyć na maszynie, interesuje się grafiką i rysunkiem. Chciałaby nauczyć się języka koreańskiego. Viktoria choruje na dysplazję przynasadową McKusica - jedną z cięższych odmian niskorosłości. Aktualnie ma 90 cm wzrostu. Wie, że gdy będzie dorosła osiągnie maksymalnie metr. Jej choroba łączy się też z brakiem odporności, przez co, jako małe dziecko przeszła przeszczep szpiku kostnego. Ma za sobą dwie poważne operacje nóg, by mogła chodzić. Nie lubi, gdy traktuje się ją jak małe dziecko. Ma 12 lat. "Zdarza się, że gdy jestem na dworze z koleżankami z klasy, ktoś zaczepia mnie i pyta, gdzie są moi rodzice? czy wiedzą, że jestem sama? Lub chcą dzwonić na policję! Powiadomić, że 3 letnie dziecko nie może chodzić samo po ulicy! A przecież mówię jak 12latka, nie jak maluch. To krępujące, moje koleżanki nie wiedzą jak reagować." Viktoria chciałaby być traktowana jak inne dzieci w jej wieku.


    O kampanii

    "Teraz mnie widzisz?" To ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon, której celem jest zwrócenie uwagi na problem niezauważalności osób z niepełnosprawnościami. Kampania ukazuje OzN jako pełnowartościowych członków społeczeństwa - zwłaszcza w zakresie uczestnictwa w życiu społecznym, medialnym, budowaniu relacji czy wypełnianiu różnorodnych ról społecznych i zawodowych. Bohaterami kampanii są osoby z niepełnosprawnościami, które podzieliły się swoimi doświadczeniami, historiami i problemami by uwrażliwić społeczeństwo na potrzeby różnych grup społecznych. Więcej informacji o kampanii oraz jej bohaterach znajduje się na stronie www.fundacjaavalon.pl

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".