• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1138
    • Dodano: 2023-10-09 / 18:32
    • Komentarzy: 4

    Kontrowersje wokół emisji spotów wyborczych w TVP

    (Fot.ScreenTVP )

    Analiza badań ujawniła, że w ciągu dwóch tygodni, spoty wyborcze Prawa i Sprawiedliwości pojawiały się łącznie 179 razy w programach informacyjnych i publicystycznych TVP 1, TVP 2 i TVP Info. To wywołuje kontrowersje, gdyż ekwiwalent reklamowy tych spotów, uwzględniając czas ich trwania, oszacowano na prawie milion złotych.

    Badanie przeprowadzone przez firmę PSMM Monitoring & More na zlecenie "Presserwisu" w okresie od 14 do 27 września wskazuje, że telewizja publiczna w Polsce, w programach TVP 1, TVP 2 i TVP Info, wyemitowała łącznie 179 razy spoty wyborcze Prawa i Sprawiedliwości. Analiza obejmowała zarówno emisje w całości, jak i te, które pojawiły się w części.

    Szczegółowo, spoty PiS w całości prezentowano 38 razy, natomiast częściowo - aż 141 razy. W programach TVP Info spoty te pojawiły się 133 razy, w TVP 1 - 34 razy, a w TVP 2 - 12 razy.

    Warto zauważyć, że widzowie TVP Info mieli okazję obejrzeć ponadczterominutowy filmik z premierem Mateuszem Morawieckim. To jedno z wielu przykładów, gdzie spoty były integralną częścią programów informacyjnych.

    Profesor Tadeusz Kowalski, medioznawca i opozycyjny członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, jednoznacznie krytykuje tę praktykę. Jego zdaniem, nieodpłatne umieszczanie spotów wyborczych w programach informacyjnych to naruszenie prawa, w tym prawa wyborczego. Komitety wyborcze nie powinny korzystać z takiej formy promocji, a nadawca publiczny powinien pozostać bezstronny w trakcie kampanii wyborczej.

    Zgodnie z wyliczeniami PSMM Monitoring & More, ekwiwalent reklamowy spotów wyemitowanych w TVP w analizowanym okresie osiągnął wartość 925 tysięcy złotych. Sprawa budzi kontrowersje i zostały już zgłoszone skargi do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, jednak nie zostały jeszcze rozpatrzone.

    Kontrowersyjna emisja spotów w telewizji publicznej podkreśla potrzebę rzetelnej debaty na temat zasad uczciwej rywalizacji w trakcie kampanii wyborczej oraz niezależności mediów publicznych.

    press.pl
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2023-10-09 19:17:57 [46.134.141.*] id:1665463  
    Polpha: Napisał postów [9432], status [VIP] Reputacja
    Cały ten twór to jedna wielka kontrowersja dla tępej biedoty

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2023-10-10 10:06:13 [217.173.203.*] id:1665484  
    Patryk100: Napisała postów [920], status [rozpisany/na] Reputacja
    Jak biedota, to tępa? Jak tępa, to biedota? Może są zbyt tępi, żeby tak kraść jak PO? Dlatego biedni. Oj! Prowincjonalny socjolog i politolog w jednym - z lemingów.
    2023-10-10 10:03:46 [217.173.203.*] id:1665483  
    Patryk100: Napisała postów [920], status [rozpisany/na] Reputacja
    Raz Kamila, raz Dagmara... I tylko plują na POLSKĘ!

    Nick:
    Treść:
    2023-10-10 09:30:34 [79.187.246.*] id:1665481  
    Marek63: Napisał postów [177], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    kto ma władzę ten ma telewizję, kto ma ograniczone horyzonty ten ogląda tylko telewizję rządową.

    Nick:
    Treść: