• Autor: kam_ila
    • Wyświetleń: 1129
    • Dodano: 2023-05-02 / 08:00
    • Komentarzy: 0

    Branża piwowarska wprowadza nowe oznaczenia na piwie, bezalkoholowe od 18 lat?

    (Fot. iStock)

    Dotychczasowe znaki z hasłami "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu", "Alkohol. Tylko dla pełnoletnich" oraz "W ciąży nie piję alkoholu" zastąpią piktogramy, ilustrujące te przekazy. Zmiana obejmie również zyskujące na popularności "zerówki", na których pojawi się znak "18+".


    Producenci piwa zrzeszeni w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie wprowadzają bardziej czytelne i widoczne dla konsumentów oznaczenia odpowiedzialnościowe na każde opakowanie piwa oraz do przekazów reklamowych.

    Modyfikacja znaków odpowiedzialnościowych jest kontynuacją dobrowolnej inicjatywy branży piwowarskiej na rzecz zapobiegania konsumpcji alkoholu przez osoby, które nie powinny go spożywać - kobiety w ciąży, kierowców oraz niepełnoletnich. Wszystkie trzy ikony będą widoczne na każdym opakowaniu piwa alkoholowego. Duża zmiana dotyczy piw bez procentów, na których zostanie zamieszczony znak "18+". Tym samym, konsumenci otrzymują jasny przekaz, że cieszące się rosnącą popularnością "zerówki" są produktem skierowanym tylko do osób pełnoletnich, tak samo jak wszystkie piwa alkoholowe.

    W tym roku mija 15 lat od wprowadzenia na butelkach i puszkach z piwem pierwszego znaku odpowiedzialnościowego "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". W 2010 roku branża zaczęła zamieszczać kolejny - "Alkohol. Tylko dla pełnoletnich", a trzy lata później etykiety znakowano także hasłem "W ciąży nie piję alkoholu". Dotychczas oznaczenia te stosowano rotacyjnie. - W tym roku zdecydowaliśmy się na uproszczenie znaków oraz jednoczesne stosowanie wszystkich trzech ikon na każdym opakowaniu piwa alkoholowego - mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie.
    Piwo odpowiedzialne - nie tylko na etykiecie

    Jak wynika z badania zrealizowanego w kwietniu br. przez SW Research, ok. 90% respondentów spotkało się z oznaczeniami stosowanymi przez producentów chmielowego trunku. Uczestnicy badania wskazali również, że są one bardziej czytelne i bardziej zrozumiałe niż ostrzeżenia rządowe, które muszą być zamieszczane na reklamach piwa, w formie czerwonego napisu na białym tle.

    Całkowitą nowością jest wprowadzenie oznaczenia "18+" na opakowania piw bezalkoholowych. Producenci chcą w ten sposób dotrzeć do konsumentów, sprzedawców i rodziców ze swoim stanowiskiem. Branża piwowarska wielokrotnie już mówiła, a teraz pokazuje to także na swoich produktach, że wszystkie piwa, również bezalkoholowe, mogą być sprzedawane i konsumowane wyłącznie przez osoby pełnoletnie.

    Jedną z kluczowych zasad, zapisanych w Kodeksie Etyki Reklamy oraz w wewnętrznych regulacjach członków Browarów Polskich, jest zapis mówiący, że reklama piwa nie może być w jakikolwiek sposób, ani poprzez jej treść, ani poprzez sposób przekazu, skierowana do osób poniżej 18. roku życia. Jego kontynuacją jest szereg zapisów szczegółowych wskazujący, że np. aktorzy występujący w reklamach piwa muszą mieć ukończone 25 lat, przekazy mogą być zamieszczane w mediach, których odbiorcy przynajmniej w 75% stanowią osoby dorosłe, a strony internetowe muszą być wyposażone w tzw. bramki wiekowe.

    Nowe znaki są już stopniowo wprowadzane i znajdą się na każdym opakowaniu piw warzonych przez członków Związku Browary Polskie (Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec oraz Calsberg Polska) do końca 2023 r.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".