• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 1401
    • Dodano: 2023-03-25 / 20:02
    • Komentarzy: 1

    Nasze drogie zakupy. Ceny wciąż szybują. Gdzie było najtaniej?

    (Fot. iStock)

    Towary na sklepowych półkach znowu podrożały. I to prawie we wszystkich największych marketach. Drożyzna nadal skutecznie czyści nasze kieszenie. Światełka w tunelu wciąż nie widać.

    Cena koszyka zakupowego ciągle rośnie. Jak wynika z badania ASM Sales Force Agency, w lutym płaciliśmy o ponad 4 proc więcej za podstawowe zakupy spożywcze niż w styczniu. Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w tym czasie o prawie 12 zł.

    Co trafiło do naszego koszyka?

    Chemia domowa i kosmetyki,
    produkty tłuszczowe,
    mięso, wędliny i ryby,
    produkty sypkie,
    napoje,
    dodatki,
    nabiał,
    używki i piwo,
    mrożonki,
    słodycze.

    Za produkty, które trafiły do naszego koszyka, płaciliśmy średnio 285,46 zł. W skali roku ta podwyżka wyniosła 50 zł, aż o 21 proc. więcej.

    Rok do roku najbardziej podrożały produkty tłuszczowe (53 proc.), dodatki (38 proc.) oraz chemia domowa i kosmetyki (24 proc.). Najmniej - o 11.97 proc.

    Taniej było tylko w Lidlu

    Autor badania - ASM Sales Force Agency - sprawdził w lutym ceny w 14 marketach. Ich wzrost w porównaniu ze styczniem odnotowało aż 13 z nich. Najwięcej Kaufland - ponad 24 zł i Carrefour - ponad 21 zł.

    Taniej było tylko w Lidlu - o ponad 2 proc.

    Jednak w ujęciu rocznym cena podstawowych produktów wzrosła we wszystkich analizowanych sieciach. Najbardziej w sklepach Carrefour. Tam średnia cena koszyka w lutym 2023 r. była wyższa o prawie 67 zł niż przed rokiem.

    Wysoki wzrost cen odnotowały także sklepy Intermarché, Biedronka i Polomarket

    Najmniej koszyk podstawowych zakupów kosztował po raz kolejny w Auchan. Tam trzeba było zapłacić 243,92 zł.

    Wysokie koszty, wyższe ceny

    - Najbardziej niepokoi fakt, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy podwyżki cen we wszystkich badanych kategoriach. Rosnące ceny u producentów, wysokie koszty energii, paliwa i koszty pracy powodują, że sprzedawcy są zmuszeni kolejny raz podnosić ceny - komentuje wyniki raportu Zbigniew Sierocki, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.

    I dodaje: - W lutym odnotowaliśmy znaczne wzrosty średnich cen koszyków w 13 na 14 analizowanych sieci. W dwóch z nich podwyżki przekroczyły 20 zł



    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2023-03-25 22:06:50 [46.134.84.*] id:1658087  
    liberty: Napisał postów [5285], status [Szycha] Reputacja
    Kto zarabia za żarciu jak rolnicy dostaja nędzne grosze a sekta PiS pozwala na wjazd skażonego zboża i innego żarcia taniego z Ukrainy?!

    Nick:
    Treść: